دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی یا فناوری چیست و چه مفاهیمی را در بر می گیرد؟ مدیاسافت-تکنولوژِی جهانی

و روشهای به کار گرفته شده در ایجاد محصولات و خدمات مرتبط با فناوری برای برآوردن نیازهای مشتری یا کسب و کار را فراهم می سازد. معمولاً روبات‌هایی را می‌بینیم که آن قدر هوشمند هستند که می‌توانند بر نسل بشر مسلط شوند. این تکنولوژی هم به شدت با ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی در رابطه است و رسیدن به نتایج جدید می‌تواند شگفتی خلق کند. برخی از این لباس‌ها برای افرادی طراحی شده است که تمریناتِ یوگا را انجام می‌دهند.

  • درواقع امور محدودی به صورت دستی برجا مانده اند و بسیاری از کارهایی که پیش از این توسط کارگران انجام می شد، امروزه در کارخانه ها با ماشین انجام می گیرد و این سبب کاهش تعداد کارمندان یک کارخانه شده است.
  • با این وجود، ممکن است چرخ از هزار سال قبل تر از این نقاشی ها نیز مورد استفاده قرار گرفته باشد.
  • نام فناوری را می‌توان بر هرچیزی اطلاق کرد که ایجاد شده است این چیز به طور طبیعی رخ نمی‌دهد و سبب بهبود روند، نتیجه یا ادراک می‌شود.
  • لحظه ای به این فکر کنید و به زمانی برگردید که که برای ارتباط با فردی دیگر در شهری دیگر در ساده ترین حالت باید از نامه و پیک نامه رسان استفاده می کردید.
  • مديريت هر مجموعه با تدوين هدف ها، تنظيم برنامه ها و تخصيص منابع، سازماندهي، تامين و پرورش نيروي انساني، ايجاد انگيزش و رهبري و سرانجام، نظارت و ارزيابي فعاليت هاي يک مجموعه در بقا و رشد و تحول آن مجموعه نقش اساسي دارد.

کشاورزی غذای افراد بیشتری را تامین می کرد و گذار به حالت یکجا نشینی، امکان بزرگ کردن چندین بچه به طور همزمان را فراهم کرد زیرا در این حالت،‌ دیگر نیازی به حمل نوزادان نبود. علاوه بر این،‌ کودکان آمادگی بیشتری برای تامین نیروی کار لازم برای پرورش گیاهان، نسبت به یک اقتصاد شکارچی-گردآورنده داشتند. کشف و استفاده از آتش، یک منبع انرژی ساده با کاربرد های بسیار زیاد،‌ نقطه عطفی در تکامل تکنولوژیک انسان به شمار می رود. تاریخ دقیق کشف آتش معلوم نیست اما شواهدی از استخوان های سوخته حیوانات در گهواره نوع بشر(افریقای جنوبی) این احتمال را تقویت می کند که کشف آتش، قبل از یک میلیون سال قبل اتفاق افتاده است. اجماع محققان به این نکته اشاره دارد که انسان راست قامت، آتش را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار سال قبل تحت کنترل خود در آورده است. آتش که سوخت آن چوب و زغال بود به انسان های اولیه اجازه داد تا غذای خود را طبخ کنند و به این ترتیب قابلیت هضم شدن آن را افزایش داده، ارزش غذایی آن را بهبود بخشیده و همچنین تعداد غذاهایی را که قابل خوردن بودند، افزایش دهند.

مطالب ویژه سایت

در ایران شما در بهترین حالتِ ممکن سرعتی معادل 9 مگابایت در ثانیه با موبایل را تجربه می‌کنید. انسان می‌تواند محیطِ خود را بشناسد و به صورتی روان در آن حرکت کند. شاید در این قسمت یادِ جاروبرقی‌های هوشمند بیوفتیم که خود به خود مسیر را تشخیص می‌دهند و یک محیط را جارو می‌زنند. یکی دیگر از ویژگی‌های تکنولوژی AI پردازش‌ تصویر image recognition است. که هم اکنون در سیستم‌های کامپیوتری می‌بینیم و بر پایه تصویر است. به عنوان مثال می‌توان به انواعِ پردازش‌گرهای تصویر در دوربین‌های دیجیتال اشاره کرد.

از همان اولین روزهایی که انسان خردمند پای به عرصه هستی نهاد، تکنولوژی و ابعاد مختلف آن نیز معنا یافتند. هنوز هم هر ساله معنا و مفهوم آن در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها دست خوش تغییرات زیادی می‌شود. اما به راستی این واژه چه معنایی دارد و چگونه اولین بار سر از کتاب‌های ما در آورد؟ در این مطلب بیشتر به این مورد می پردازیم.

بررسی گلکسی A23 فایو جی ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

تا پیش از تکنولوژی، برقراری ارتباط با افرادی در نقاط مختلف و دور از کار پیچیده ای محسوب می شد. لحظه ای به این فکر کنید و به زمانی برگردید که که برای ارتباط با فردی دیگر در شهری دیگر در ساده ترین حالت باید از نامه و پیک نامه رسان استفاده می کردید. تکنولوژی اما این امکان را به ما داده تا در هر نقطه ای جهان با کیلومترها آن طرف تر در لحظه گفتگو داشته باشیم. اگرچه این مزایا بسیار چشمگیر است، اما بحث مزایا و معایب تکنولوژی بدون پرداختن به نیمه تاریک آن کامل نمی شود. از جمله ساده سازی فرایندها باید به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM اشاره کرد.

انواع زیرپوش‌های آنتی باکتریال مخصوص بزرگسالان که به صورت زنانه و مردانه وجود دارند، نظیر انواع شورت‌ها، رکابی‌ها و …. امروزه روبات‌هایی مثل روبات جاروبرقی را داریم که به کمک انسان می‌آید تا در زمان صرفه‌جویی کند و آسایشِ بیش‌تر را برای او فراهم کند. همچنین در صنعت هم برخی کارها را روبات‌ها انجام می‌دهند، هر چند نه آن قدر هوشمند و فقط در حد انجامِ یکسری کارهای از پیش تعیین شده؛ ولی به طور قطع در آینده این روبات‌ها می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. باید منتظر باشیم و ببینیم دنیای فناوری چه تازه‌های برای ما در این حوزه‌ها به ارمغان می‌آورد. با توسعه تکنولوژی‌هایی مثل واقعیت مجازی VR و واقعیت افزوده AR این تجربه بیش از پیش شبیه به فیلم آواتار ساخته جیمز کامرون Avatar by James Cameron خواهد شد. آواتار در مکاتب هندو به معنی تجسدِ مادی خداوند در قالب انسانی است.

هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر را مثل ما تفکیک کند

برخی منتقدان، این ایدئولوژی ها را به عنوان مثال هایی از علم گرایی و آرمان شهر تکنولوژیکی قلمداد می کنند و از ایده غلبه بر محدودیت های بدن انسان یا تکینگی تکنولوژیکی هراس دارند. برخی افراد معتقدند کارل مارکس، نسبت به تکنولوژی خوش بین بوده است. فرضیات خوشبینانه توسط طرفداران ایدئولوژی هایی مانند ترابشریت یا تکینگی تکنولوژی مطرح می شود که توسعه تکنولوژیکی را برای جامعه و شرایط انسانی، عموما مفید محسوب می کنند. در این ایدئولوژی ها، توسعه تکنولوژیکی از نظر اخلاقی، خوب است. بنا به باستان شناسان، چرخ حدودا ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح به صورت مستقل و تقریبا همزمان در بین النهرین(عراق امروزی)، قفقاز شمالی(فرهنگ مایکوپ) و اروپای مرکزی امروزی اختراع شد.

چنین توربین هایی بیشتر برقی را که امروزه مصرف می شود تولید می کنند. مصرف برق و استاندارد های زندگی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. این باور وجود دارد که برق رسانی، مهم ترین دستاورد مهندسی قرن بیستم بوده است.

علم با مطالعه طبیعت به بررسی رفتارهای طبیعی و فیزیکی پرداخته و به دنبال کشف پدیده‌ها است و در حالی‌ که فناوری با به‌ کارگیری ایده‌ ها و دستاوردهای علمی، خدمات و کالای مورد نیاز بشر را ارائه می‌کند. فناوری در یکی از جنبه های خود به توسعه اقتصادهای پیشرفته تر از جمله اقتصاد جهانی امروزی کمک می کند و امکان ایجاد طبقه خوشگذران را فراهم کرده است. علام با مطالعهٔ طبیعت به بررسی رفتارهای طبیعی و فیزیکی پرداخته و به دنبال کشف پدیده‌ها است و در حالی‌که فناوری با به‌کارگیری ایده‌ها و دستاوردهای علمی، خدمات و کالای مورد نیاز بشر را ارائه می‌کند. فناوری کاربرد عملی دانش و ابزاری برای کمک به تلاش انسان است.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت دیدنگار است. در حال حاضر ما در نسل پنجم 5G در اینترنت همراه به سر می‌بریم. هر چند در ایران همچنان با نسل چهارم 4G پیش می‌رویم که جای سوال دارد.