دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی یا فناوری چیست؟ برایتو فروش اینترنتی لوازم التحریر، لوازم تحریر، ملزومات اداری-تکنولوژِی جهانی

اولین آب گذر رومی در سال ۳۱۲ قبل از میلاد و یازدهمین و آخرین آب گذر در سال ۲۲۶ قبل از میلاد ساخته شد. آب گذر های رومی روی هم ۴۵۰ کیلومتر طول داشتند اما کمتر از ۷۰ کیلومتر آن بالای سطح زمین بود و به وسیله قوس هایی نگهداری می شد. یک وان حمام که تقریبا مشابه نمونه های امروزی بود در کاخ Knossos کشف شد. چندین مورد از خانه های شخصی مینوسی ها نیز دارای توالت بود که با ریختن آب تمیز می شد.

  • به عنوان یک فعالیت فرهنگی، تکنولوژی حتی قبل از علم و مهندسی، که هر دو به جنبه هایی از تلاش های تکنولوژیکی رسمیت می بخشند، وجود داشته است.
  • سیمان و بتن‌های تولید شده با استفاده از این فناوری همواره باکیفیت‌تر و بسیار مرغوب‌تر از سیمان و بتن‌های قدیمی هستند.
  • در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.
  • دلالت دارد بر فعالیت عملی در راه بهبود روش‌ها و وسائل صنعتی قدیمی بدون ارجاع به اصول علمی، یعنی گرایش به اختراع اشیاء و فرایندهای جدید یا ایجاد بهبود در اشیاء و فرایندهای قدیمی تر..

در ادامه با تعریف تکنولوژی به زبان ساده ما را همراهی کنید. از منظر فن سالاران، تکنولوژی ابزار یا فرآیندی است که برای ساختن محصولات بهتر به کار گرفته می شود. اما از نظر اهل علم، تکنولوژی محصول نهایی تحقیقات یا همان دانش فنی و اطلاعاتی است که می تواند به محصولی تجاری تبدیل شود. سازمان ملل متحد، تکنولوژی را به عنوان مجموعه اطلاعات، مهارتها، روش ها و ابزار لازم برای ساختتن محصولات مورد نیاز و کاربرد آنها و یا تامین خدمات مفید و مورد نیاز پذیرفته است.

محصولات مشابه

تکنولوژی ها اغلب محصولات انحصاری علم نیستند زیرا باید پیش نیاز هایی مانند مطلوبیت، کاربرد پذیری و ایمنی را نیز برطرف کنند. همچنین او در صفحه 6 کتاب خود اشاره می‌کند که فناوری تلاش برای سازمان‌دهی جهان برای حل مشکلات است. در این فرآیند کالاها و خدمات اختراع می‌شوند، توسعه می‌یابند، تولید و استفاده می‌شوند. از دیگر مزایای تکنولوژی برای کسب و کارها باید به امکان کار کردن از راه دور اشاره کرد.

نانو تکنولوژی چیست و چرا اهمیت دارد ؟ ( از علوم مرتبط تا اصول اخلاقی )

تخمین هایی که در زمینه زمان حدودی این اتفاق زده می شود به بازه ۵۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مربوط است و بیشتر محققان آن را به حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد نسبت می دهند. قدیمی ترین آثار باستانی که در آن نگاره هایی از ارابه های چرخ دار نمایش داده شده اند به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردند. با این وجود، ممکن است چرخ از هزار سال قبل تر از این نقاشی ها نیز مورد استفاده قرار گرفته باشد. اخیرا، قدیمی ترین چرخ چوبی شناخته شده در جهان، در مرداب های Ljubljana اسلوونی کشف شد.

در این متن قصد داریم برخی از جدیدترین تکنولوژی‌ها را برای شما معرفی کنیم. آشنایی با تکنولوژی‌های امروزی نه تنها می‌تواند ما را با اتفاقاتِ روز همگام کند، بلکه ممکن است تصمیم بگیریم که کسب و کار خود یا سبک زندگی خود را نیز دچار تحول کنیم. استفاده از تکنولوژی های ساده، یکی از ویژگی های سایر گونه های حیوانی به غیر از انسان نیز محسوب می شود. این گونه ها شامل شامپانزه ها، برخی از جوامع دلفین ها و کلاغ ها می باشد. با در نظر گرفتن دیدگاهی عمومی تر نسبت به تکنولوژی به عنوان توانایی ایجاد تغییر در محیط زندگی و کنترل بر روی آن، می توانیم به مثال های حیوانی دیگری مانند سگ های آبی و سد هایشان یا زنبور ها و کندوهایشان نیز اشاره کرد.

در آینده کسب و کارهای بیش‌تری را شاهد خواهیم بود که رو به فناوری بلاک‌چین خواهند آورد و این یکی دیگر از فناوری‌هایی است که اخیراً نقشِ خود را بیش از پیش به ما نشان داده است. اگر از بلاک‌چین چیزی نمی‌دانید می‌توان شما را با فردی قیاس کرد که یک دهه پیش از کامپیوتر چیزی نمی‌دانست. در واقع یکی از نشانه‌های به روز بودن شما آگاهیِ هر چند حداقلی اما صحیح از مفهوم بلاک‌چین است. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری کسب کنید بهتر است سری به مقاله ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ بزنید. نسل ششم 6G پا را از 5G فراتر می‌گذارد و اینترنتی با سرعت تقریبی 95 گیگابایت در ثانیه را برای کاربران فراهم می‌کند. اینکه سرعت برای کاربر تا چه حد است با رونمایی رسمی مشخص خواهد شد، ولی شاید بتوان گفت شما به راحتی با سرعت 500 مگابایت در ثانیه به اینترنت همراه متصل می‌شوید.