دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی جدید و آینده جهان + تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی متاورس + فناوری بلاک چین دیدنگار-تکنولوژِی جهانی

به خاطر امکانِ دستبرد به ژنوم یا همان اطلاعاتِ موجوداتِ زنده، نسلِ بشر قادر شده است تا به دل یکی از رازآمیزترین‌ها دست پیدا کند و برای همین باید از آینده تکنولوژیِ ژنتیک بگوییم. نظر شما چیست؟ آیا استفاده از فکر هم یک تکنولوژی است؟‌ یا فکر کردن مهارت می‌خواهد یا فنِ خاصی تا آن را یاد بگیریم؟ بهتر است در ادامه ببینیم چگونه تخیلِ انسان‌ها می‌تواند به واقعیت نزدیک شود. شبکه‌هایی که ارتباط و تبادل نظر بین افراد را خیلی راحت‌ت کرده‌اند.

  • چاپ سه بعدی، فرآیندی است که در آن چاپگر سه بعدی با قرار دادن لایه به لایه مواد مطابق با مدل دیجیتالی سه بعدی، اشیای سه بعدی را ایجاد کند.
  • اگر از بلاک‌چین چیزی نمی‌دانید می‌توان شما را با فردی قیاس کرد که یک دهه پیش از کامپیوتر چیزی نمی‌دانست.
  • ۱۰ لوازم جانبی موبایل محبوب در دیجی کالا (۲۳ آذر ۱۴۰۱) این روزها گوشی‌های موبایل وظیفه‌ی انجام دادن بخش اساسی و اصلی امور روزانه‌ی ما را برعهده دارند.
  • دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است.

بنا به باستان شناسان، چرخ حدودا ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح به صورت مستقل و تقریبا همزمان در بین النهرین(عراق امروزی)، قفقاز شمالی(فرهنگ مایکوپ) و اروپای مرکزی امروزی اختراع شد. تخمین هایی که در زمینه زمان حدودی این اتفاق زده می شود به بازه ۵۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مربوط است و بیشتر محققان آن را به حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد نسبت می دهند. قدیمی ترین آثار باستانی که در آن نگاره هایی از ارابه های چرخ دار نمایش داده شده اند به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردند.

کشاورزی مدرن و هوشمند در دنیای تکنولوژی

نمی توان تاریخ مشخصی را به استفاده از این دو تکنولوژی اختصاص داد اما آن ها نقش کلیدی در پیشرفت بشر داشتند. با جلو رفتن عصر پارینه سنگی، سرپناه ها و خانه ها پیچیده تر شده و دارای جزئیات بیشتری بودند. حدود ۳۸۰ هزار سال قبل، انسان ها کلبه های موقت چوبی می ساختند.

۲ پاسخ به “تکنولوژی جدید و آینده جهان”

معانی این واژه در اوائل قرن بیستم، زمانی که دانشمندان علوم اجتماعی آمریکا که اولین شان تورستن وبلن بود، ایده های پشت مفهوم آلمانی Technik را به واژه تکنولوژی منتقل کردند، تغییر کرد. در زبان آلمانی و سایر زبان های اروپایی، بین واژه های technik و technologie تمایزی وجود دارد که در زبان انگلیسی موجود نیست و در انگلیسی هر دو واژه به صورت تکنولوژی ترجمه می شوند. تا اواخر دهه ۳۰ میلادی، واژه تکنولوژی نه تنها به مطالعه و فراگیری علوم صنعتی، بلکه به خود علوم صنعتی نیز اشاره می کرد. بحث های فلسفی زیادی نیز در زمینه استفاده از تکنولوژی مطرح شده اند و در این زمینه اختلاف نظر هایی در مورد این که آیا تکنولوژی وضع انسان را بهبود می بخشد یا آن را بدتر می کند وجود دارد.

پوشاک که از خز و پوست حیوانات شکار شده تهیه می شد به بشریت کمک کرد تا به مناطق سردسیر تر نیز مهاجرت کند؛ حدود ۲۰۰ هزار سال قبل، انسان ها شروع به مهاجرت از آفریقا کردند و به قاره های دیگر مانند اوراسیا وارد شدند. فناوری بلاک چین از استقبال گسترده ای برخوردار شده است و همچنان بسیاری از صنایع، از بازی و حاکمیت گرفته تا امور مالی را مختل می‌کند. طبق اعلام شرکت بین المللی داده، شرکت‌ها در سال 2021 تقریباً 6.6 میلیارد دلار برای راه حل‌های بلاک چین هزینه کرده اند که 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. انتظار می‌رود این رقم در سال 2024 به بیش از 15 میلیارد دلار برسد. با افزایش جدید NFT ها و متاورس، بلاک چین در سال 2022 اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. با دیجیتال تر شدن جهان، شاهد افزایش تعداد حملات سایبری شخصی و سازمانی در سراسر جهان هستیم.

>> نوآوری و تکنولوژی

رفتن از یک عصر به عصر دیگر، خود نوعی تکینگی به شمار می رود و بازه زمانی سرعت گرفتن پیشرفت ها در قبل از آن مشاهده می شود. هر عصر، زمان کوتاه تری طول می کشد که معنی آن این است که کل تاریخ جهان، خود یک رویداد تکینگی عظیم به شمار می رود. بلاک چین، شرکت‌ها را قادر می سازد تا تراکنش‌ها را ردیابی کنند و با طرف‌های تایید نشده تجارت کنند، حتی بدون کمک موسسات مالی. این قابلیت جدید به طور قابل توجهی تضادهای تجاری را کاهش می دهد. همچنین مزایای دیگری مانند ساختار داده، شفافیت، امنیت، تغییرناپذیری و تمرکززدایی را اضافه می کند.