دسته‌ها
اخبار

تکنولوژیست رادیولوژی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-تکنولوژِی جهانی

به طور کلی می‌توان گفت که کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های کانادا و موسسات آموزش عالی آن بسیار بالا است. دانشجویان این رشته قبل از هرچیز باید دروس پایه شامل فیزیک، آناتومی و فیزیولوژی را سپری کنند و در ادامه سراغ دروس تخصصی تصویر برداری پزشکی بروند. تفاوت توانمندی‌های كاردان و كارشناس این رشته نیز در آن است كه در تكنولوژی پرتوشناسی از دستگاه‌های متفاوتی استفاده می‌شود و از اعضای مختلف بدن تصویربرداری می‌گردد. برخی از این تصویربرداری‌ها ساده است؛ مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان، اما برخی از تصویربرداری‌ها تداخلی است؛ مثل تصویربرداری از سیستم‌ گوارش، عروق و ادرار كه این‌گونه‌ تصویربرداری‌ها، اختصاصی و نسبتاً دشوار می‌باشد و نیاز به دانش ویژه دارد. در این میان تصویربرداری‌های ساده بر عهده فارغ‌التحصیلان كاردانی و تصویربرداری‌های تخصصی و كار با دستگاه‌های M.R.I و C.P بر عهده فارغ‌التحصیلان كارشناسی است.

  • در کل فارغ التحصیلان کاردانی این رشته در مؤسسه های تصویرنگاری و بیمارستان ها می توانند به عنوان مسئول آماده سازی دستگاه های مختلف رادیوگرافی، انجام عمل رادیولوژی، ظهور و ثبت کلیشه های رادیوگرافی فعالیت کنند.
  • دانشگاه واشنگتن سنت لوئیس دارای یکی دیگر از برترین دانشکده‌های پزشکی آمریکا است.
  • اگر فرد مسئول آموزش مناسب ندیده باشد می‌تواند با پرتوگیری بیمار به او آسیب برساند و همچنین ممکن است تصویر مناسبی تهیه نکند، در نتیجه پزشک نمی‌تواند تشخیص درستی از بیماری فرد بدهد و آن را درمان کنند.
  • حالا دانشگاه های شهرستان ها و سطح پایین تر ها با رتبه های بدتر هم میتونن قبول بشن مثلا تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه بهبهان تا حدود ۱۶ هزار منطقه ۲ بومی اونجا هم تونسته قبول بشه.
  • در این میان تصویربرداری های ساده بر عهده فارغ التحصیلان كاردانی و تصویربرداری های تخصصی و كار با دستگاه های M.R.I و C.P بر عهده فارغ التحصیلان كارشناسی است.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم 10کشور با بالاترین حقوق برای رادیولوژیست ها را به شما معرفی کنیم. برای مشاهده حقوق مشاغل این حوزه در کشور دلخواه می توانید به سایت payscale مراجعه کنید. از جمله وظایفی که یک تکنسین رادیولوژی یا رادیولوژیست دارد، می توان به عکس برداری از نقاط بدن بیمار، تنظیم و نگه داری تجهیزات رادیوگرافی، مراقبت از بیماران در برابر اشعه در هنگام تصویربرداری، آماده کردن دستگاه‌های تصویربرداری، رادیوگرافی و تهیه گزارش تصویر برداری برای پزشک مرتبط اشاره کرد.

امروزه دانشجویان بسیاری داوطلب ادامه تحصیل رادیولوژی در خارج از کشور هستند. دانشگاه‌های بسیاری در سرتاسر جهان دروس مربوط به رشته‌ی رادیولوژی را در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. علم رادیولوژی امکان تشخیص بسیاری از بیماری‌ها را برای پزشکان ساده کرده است.

همچنین افراد تکنولوژی پرتوشناسی می توانند به فعالیت و استخدام در کلینیک ها، بیمارستان ها و همچنین مراکز تصویربرداری مشغول به کار شوند. اگر افراد باتجربه سرمایه مورد نیاز را داشته باشند می توانند به صورت خصوصی نیز مرکز تکنولوژی پرتوشناسی تصویر برداری تاسیس کنند. داوطلبان ادامه‌ی تحصیل در رشته رادیولوژی در دانشگاه های ایتالیا می‌توانند از دوره‌ی کارشناسی تا پایان مقطع دکترا به تحصیل در این رشته مشغول شوند. میانگین هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی رادیولوژی در دانشگاه‌های ایتالیا حدود ۴ هزار یورو در سال است. با توجه به شهری که در آن زندگی می‌کنید، دانشگاه محل تحصیل، و مقطع تحصیلی شما متغیر خواهد بود.

معرفی رشته پرستاری ویژه داوطلبان کنکور تجربی

دانشجویان رشته رادیولوژی اول از همه باید دروس پایه مانند فیزیک آناتومی و فیزیولوژی را بخواند و بعد از آن دروس تخصصی تصویربرداری پزشکی را بیاموزند. همچنین باید با دستگاههای تصویربرداری و نحوه کار با آنها آشنا شوند و طی دو سال کاردانی تصویربرداری دریافت می‌کنند. کار یک رادیولوژیست یک کار بیمارستانی است و فردی که در این رشته تحصیل می کند باید روحیه لازم برای کار در بیمارستان و سر و کله زدن با بیماران را داشته باشد. تکنولوژی پرتوشناسی رشته ای است عملی، بدین معنا که فرد رادیولوژیست در بیمارستان و حین تصویر برداری از اعضای مختلف بدن انسان باید بتواند تمام تئوری هایی که در طول تحصیل کسب کرده است را به طور عملی مورد استفاده قرار دهد. کسانی که کارشناسی پرتوشناسی دارن میتونن واسه کارشناسی ارشد چند رشته شرکت کنن مثل فیزیک پزشکی، علوم تشریحی، رادیوبیولوژی، فناوری تصویربرداری پزشکی که یک رشته نوپا هست و رشته های دیگه. فعلا رشته ای به نام دکتری تخصصی رادیولوژی در ایران نداریم و کسی بخواد متخصص رادیولوژی بشه باید حتما از پزشکی وارد بشه، اما همون رشته هایی که بچه های رادیولوژی میتونن ارشدش رو بخون بعضیشون در ایران دکتری هم دارن.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 1402

علم رادیولوژی سال هاست که پیشرفت کرده و به پزشکان امکان این را می دهد درون بدن انسان را بازبینی کرده وبیماری ها را تشخیص دهند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا درباره رشته رادیولوژی، مهارت های لازم، دروس و بازارکار در ایران و خارج به شما توضیح بدهیم. احتمال دریافت بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد برای این کشورها بسیار پایین است. ایتالیا یکی از کشورهایی است که به داشتن دانشگاه‌های پزشکی عالی مشهور است.

هزینه‌های سالیانه‌ی تحصیلی در دانشگاه‌های مختلف آمریکا می‌تواند از ۳۰ هزار دلار تا ۳۵ هزار دلار متغیر باشد. هزینه‌های ماهیانه‌ی زندگی در ایالت‌های مختلف آمریکا با یکدیگر متفاوت است. برای مثال زندگی در ایالت شیکاگو ارزان‌تر و در ایالت کالیفرنیا گران‌تر از ایالات‌های دیگر آمریکا است. شروع سال تحصیلی جدید را به همه دانشجویان عزیز به ویژه دانشجویان جدیدالورود تبریک می گویم. امیدوارم با همت اساتید، تلاش و کوشش دانشجویان و همراهی سایر کارکنان کوشای دانشکده سال پرباری از نظر آموزشی، پژوهشی و اجرایی داشته باشیم.

بسته به اینکه در بیمارستان های خصوصی یا دولتی باشند، حقوق متفاوتی دریافت می کنند. حقوق این افراد با توجه به سطح تحصیلات، مهارت و سابقه کاری بین 5 میلیون تا 10 میلیون است. افرادی که خودشان مراکز تصویر برداری راه اندازی می کنند، درآمد خیلی بالاتری از افرادی که در این حرفه مشغول هستند، کسب می کنند. رادیولوژیست هایی که دارای مدرک کاردانی ومدرک کارشناسی باشند تنها میتواند به تصویر برداری های ساده مثل انگشتان دست و پا بپردازند ولی کسانی که به طور کامل روی تسلط پیدا کردند می توانند تصویربرداری از دستگاه های گوارشی هم انجام دهند. انتخاب واحد اینترنتیتقویم دانشگاهیآیین نامه های آموزشیبرنامه هفتگی و لیست دروسبرنامه کارآموزیدفترچه راهنمای آموزشیفرایندهای آموزشی، پژوهشی و .. ضمن اینکه در صورتی که کارشناسان این رشته تجربه و سرمایه لازم را داشته باشند می توانند برای تاسیس مرکز رادیولوژی یا تصویربرداری پزشکی اقدام نمایند.

برای قبول شدن در رشته یرادیولوژیباید حرفه ای برنامه ریزی کنید و طبیعتاً برنامه ریزی حرفه ای ودقیق نیازمند اطلاعات دقیق و تجارب داوطلب سال های گذشته می باشد. لذا راهنمایی یک مشاوره تحصیلی کنکور می توانید یک برنامه ریزی دقیقی را برای ما داشته باشد. چیزی که در کنکورهای سال های گذشته به اثبات رسیده است، سخت نبودن کنکور می باشد که نیازمند یک برنامه ریزی دقیق، خودباوری و پشتکار می باشد که با کمک مشاوران مرکز می توانید آینده ی تحصیلی خود را تضمین نمایید. دانشگاه واشنگتن سنت لوئیس دارای یکی دیگر از برترین دانشکده‌های پزشکی آمریکا است. داوطلبان ادامه تحصیل در این دانشگاه می‌توانند تا یک دسامبر( ۱۰ آذر) درخواست اخذ پذیرش خود را ارسال نمایند.