دسته‌ها
اخبار

تکفارس: اخبار و بررسی تكنولوژی، کامپیوتر، موبایل، اینترنت-تکنولوژِی جهانی

همانطور که مثلاً انسان با تکرار چندین بارۀ واژه سیب و دیدن سیب می‌فهمد که سیب چیست. هم اکنون شما می‌توانید با اکثر گوشی‌های هوشمند به صورت صوتی ارتباط برقرار کنید. برای فهمِ تکنولوژی ai بهتر است نگاهی به عملکردِ کامپیوتر داشته باشیم و از طرفی آن را با عملکردِ یک انسان قیاس کنیم. خب همانطور که به لغتِ تکنولوژی نگاهی انداختیم، باید با سیستم‌ها سر و کار داشته باشیم. حالا با در نظر گرفتن این تعریف، هدفِ فناوریِ هوش مصنوعی، خلقِ سیستم‌های هوشمند و مستقل است.

استفاده از ابزار توسط انسان های اولیه اغلب بخشی از فرآیند کشف و تکامل بود. انسان های اولیه از گونه های هومینید(انسانیان) دو پایی که به دنبال غذا می گشتند و جرم مغزیشان معادل یک سوم مغز انسان های مدرن است، تکامل پیدا کردند. استفاده از ابزار برای بیشتر تاریخ انسان های اولیه بدون تغییر باقی ماند.

  • اما این روش سختی‌ها و چالش‌های زیادی دارد و در حال حاضر 35 کشور با سرمایه‌ای معادل 50 میلیارد دلار در حال کار روی این پروژه هستند.
  • دانشمندان در سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند تا بتوانند چنین واکنشی را ترتیب داده و مهم‌تر از همه اینکه انرژی حاصل از آن را کنترل و ذخیره کنند.
  • فناوری تشخیص چهره و سایر نوآوری ها به کارمندان این امکان را می دهد تا سریعتر و هوشمندانه تر از همیشه با مشکلات مواجه شوند.
  • توسعه تجزیه و تحلیل داده‌ها با داده‌های اینترنت اشیا یکپارچه نشان می‌دهد که اکنون فرصت‌های بیشتری برای درک اینکه چرا مردم تصمیم‌های خاصی می‌گیرند و چگونه می‌گیرند، وجود دارد.
  • در نتیجه، روش ساخت ایسنهاردت برای نظریه پردازی بر پایه مطالعات محوری اتخاذ شده است.

فرهنگ لاروس، فناوری را مطالعهٔ ابزارها، شیوه‌ها و روش‌های مورد انتظار و مورد استفاده در حوزه‌ها گوناگون صنعت می‌داند. فناوری به معنی کاربرد منظم معلومات علمی و دیگر آگاهی‌های نظام‌یافته برای انجام وظایف علمی است. خیلی از این فناوری‌ها در حال حاضر هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما امکان رشد بیشتر آن‌ها وجود دارد. هوشمندسازی انواع اتومبیل، تاکسی، کامیون و کشتی در آینده امکان‌پذیر خواهد بود و نوآوری عظیمی انتظار بشر را خواهد کشید.

خوش بینی نسبت به تکنولوژی

این دانش جدید ممکن است توسط مهندسان برای ساخت ابزار ها و ماشین های جدید مانند مواد نیمه رسانا، کامپیوتر ها و سایر شکل های تکنولوژی های پیشرفته مورد استفاده قرار بگیرد. از این نظر، هم دانشمندان و هم مهندسان را می توان به عنوان افرادی که با تکنولوژی سروکار دارند در نظر گرفت. این سه اغلب به عنوان یک زمینه برای اهداف تحقیقاتی و ارجاع در نظر گرفته می شوند.

گلکسی M14 5G و گلکسی F14 5G در دیتابیس BIS مشاهده شدند

یادگیری اجتماعی و خود بسندگی دو کشف بزرگ از باندورا در این نظریه است. افراد نه تنها توانایی یادگیری از تجربیات خود دارند، بلکه توانایی یادگیری از تجربیات دیگران را نیز دارا هستند . این توانایی بشر برای یادگیری متناوب (بیشتر با مشاهده ی دیگران تا تجربیات شخصی خود) یکی از مفاهیم اساسی در تئوری شناخت اجتماعی می باشد (Straub 2009, p. 629). باندورا “خودشناسی” را بعنوان “باور داشتن به توانایی خود در ساماندهی و اجرای یک سری عملیات برای رسیدن به هدف خاصی” تعریف می نماید.

پیشنهاد کاربران

تکنولوژی همیشه باعث بهبود فرهنگ به صورت خلاقانه نمی شود؛ تکنولوژی همچنین می تواند از طریق ابزارهایی مانند تفنگ ها برای تسهیل سرکوب سیاسی و جنگ نیز استفاده شود. به عنوان یک فعالیت فرهنگی، تکنولوژی حتی قبل از علم و مهندسی، که هر دو به جنبه هایی از تلاش های تکنولوژیکی رسمیت می بخشند، وجود داشته است. این پدیده در توسعه سیستم های اقتصادی پیشرفته تر ( شامل سیستم اقتصاد جهانی کنونی) کمک کرده است و همچنین امکان ظهور طبقه مرفه را نیز فراهم کرده است.

فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ها و مطالعات منظم و جهت‌دار. فناوری نوآورد (cutting-edge) به فناوری‌ای گفته می‌شود که به تازگی در بازار آمده و قابلیت‌های نوین و نوآورانه‌ای ارائه می‌کند. دلالت دارد بر مجموعه‌ای از دانش و مهارتی که مبشر اختراعات و ترقیات فنی بوده یا بالقوه قابل استفادهٔ آن‌ها باشد.