دسته‌ها
اخبار

خرید و قیمت تحقیق در مورد نانو تکنولوژی ترب-تکنولوژِی جهانی

در حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، دموکریتوس فیلسوف یونانی، برای اولین بار واژه اتم را که در زبان یونانی به معنی تقسیم نشدنی است، برای توصیف ذرات سازنده مواد به کار برد. نانوفناوری یک دانش به شدت میان‌رشته‌ای است و به رشته‌هایی چون مهندسی مواد، پزشکی، داروسازی و طراحی دارو، دامپزشکی، زیست‌شناسی، فیزیک کاربردی، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط می‌شود. توجه داشته باشید که لیست کردن خواص تمامی نانو مواد و نانو ذراتی که روز به روز در تحقیقات دانشگاهی بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، امری غیر ممکن است. منظور از آبگریزی این است که سطح مذکور خیس نمی‌شود و مولکول‌های آب روی آن شکل کروی به خود گرفته و به راحتی سر می‌خورند.

  • در بخشی از اين کشورها، در يکي دو سال اخير تحرکات شديدی از طرف دولت‌ها برای سرعت بخشيدن به توسعه نانوتکنولوژی صورت گرفته و فعاليتهايی که تا قبل از اين به صورت خودجوش توسط محققان انجام مي‌گرفته است، با تشويق و حمايت‌های مستقيم دولت ادامه يافته‌اند.
  • در زمينه انرژی، نانوتکنولوژی می‌تواند به‌طور قابل ملاحظه‌ا‌ي کارآيی، ذخيره‌سازي و توليد انرژی را تحت تاثير قرار داده مصرف انرژی را پايين بياورد.
  • اجازه می دهید کنترل بهتری نسبت به زمان بندی و توزیع داروها به بافت داشته باشد و برای انکولوژیست ها ها برای ارزیابی چگونگی عملکرد آن ها برای انکولوژیست ها آسان تر باشد.
  • نانومواد مبتنی بر کربن-به طور کلی، نانومواد مبتنی بر کربن عمدتا از کربن تشکیل شده و اشکال مختلفی را تشکیل می دهند.

در سال ۲۰۲۱، دپارتمان علوم و مهندسی مواد MIT اعلام کرد که آن ها کلاس جدیدی از مولکول های دو بعدی مصنوعی ایجاد کرده اند که خود به خود نانو روبان هایی را که قوی تر از فولاد هستند، جمع آوری می کند. تلاش های قبلی برای ایجاد نانوساختارها همیشه به فرایندهای بیولوژیکی وابسته بوده است که در طول زمان تجزیه می شوند. پتانسیل نانوتکنولوژی کامپیوترهای سریع تری را عرضه کرده است که مصرف انرژی آن ها بسیار کم تر از نوع قدیمی خود است. با این وجود، برخی از معایب آن مثل اختلال اقتصادی و احتمال تهدید امنیت، حریم خصوصی، سلامتی و محیط زیست همواره وجود خواهد داشت. ترانزیستورها در مقیاس نانو سریع تر، قوی تر و از لحاظ مصرف انرژی به صرفه تر هستند.

روش های جلوگیری از اتلاف انرژی

همچنین در مطالعات حیوانی نشان داده شده‌است که می‌توان رحم‌هایی را که بیرون از محیط بدن رشد داده شده‌اند برای رشد جنین درون بدن قرار داد. نانو فناوری DNA نیز مثال مهمی از زیست فناوری نانو است که در آن با استفاده از خواص ذاتی اسید نوکلئیک‌هایی مانند DNA موادی کاربردی تولید می‌گردد. نانو تکنولوژی، توانمندی توليد مواد، ابزارها و سيستم‌های جديد با در دست گرفتن کنترل در سطوح ملکولی و اتمی و استفاده از خواص است که در آن سطوح ظاهر می‌شود. از همين تعريف ساده برمی­‌آيد که نانوتکنولوژی يک رشته جديد نيست، بلکه رويکردی جديد در تمام رشته هاست. برای نانوتکنولوژی کاربردهایی را در حوزه هاي مختلف از غذا، دارو، تشخيص پزشکي و بيوتکنولوژی تا الکترونيک، کامپيوتر، ارتباطات، حمل‌و­نقل، انرژی، محيط زيست، مواد، هوافضا و امنيت ملی برشمرده اند.

همایش های نانو تکنولوژی سال 1401

نیروی الکتریسیته ساکن دارای تأثیر قدرتمندی بر روی توپ‌های کوچک است. دلیل این پدیده آن است که الکتریسیته ساکن بر روی سطح یا سطح خارجی توپ‌ها ایجاد می‌شود و در دنیای نانو مساحت سطح در واحد حجم بسیار بالا می‌باشد. نیروی الکتریسیته ساکن از اهمیت ویژه ای در دنیای نانو برخوردار می‌باشد. امروزه ممکن است به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛ یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی را برایتان ایجاد کرده است ،دکورشاپمیباشد .

ساخت ربات‌هایی با کاربردهای بسیار متفاوت در بدن در اندازه‌های کوچک بخش مهمی از کاربردهای وسیع اینگونه مواد را شامل می‌شود. یکی از عمده‌ترین کاربردهای فناوری نانو در حوزه نانو الکترونیک است که MOSFET از نانوسیم‌های کوچک به طول تقریبی ۱۰ نانومتر ساخته شده‌است. به طور مثال در رویکرد فعلی (درمان مبتنی بر داروها) دارو ها به صورت سیستماتیک عمل می کنند . به این صورت که دارو پس از مصرف برای تاثیر برعضوی مشخص مثلا قلب تاثیرات دیگری هم برسایر اعضای بدن خواهد داشت . سعی داریم در مجموعه مقالات ارائه شده در نماروز در ابتدا به معرفی مختصری در خصوص فناوری نانو پرداخته و سپس به صورت تخصصی به کاربردهای این فناوری در صنعت ساختمان بپردازیم .

اخیرا در بازار‌های تجاری تبلیغات نانو پوشش‌های آبگریز برای بدنه‌های خودر و لباس‌ها مشاهده می‌شود. اغلب برای تولید نانو پوشش‌ها از سیستم‌های لایه نشانی به کمک پلاسما استفاده می‌کنند. شماتیکی از مقایسه دو میکروسکوپ AFM و STMایده اصلی یک میکروسکوپ الکترونی، استفاده از پرتو الکترونی برای دیدن چیز‌هایی است که ابعادی کوچکتر از طول موج نور مرئی دارند. یک میکروسکوپ الکترونی از اثرات الکترونیکی و کوانتومی برای دیدن ذرات و ساختارهای نانو استفاده می‌کند. این میکروسکوپ‌ها همچنین دارای یک پروب بسیار کوچکی هستند که توانایی تغییر در ساختار مولکولی یا چینش اتمی را دارد. به طور مثال محققی به نام «دان ایگر» که در شرکت IBM کار می‌کرد، با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی STM توانست واژه I-B-M را با تغییر جایگاه اتم‌ها بنویسد.

شیشه‌های محافظ در برابر آتش نیز یکی دیگر از دستاوردهای فناوری نانو است. این محصول از طریق قرار دادن یک لایه شفاف محتوای نانو ذرات سیلیس در میان دو صفحه شیشه‌ای ساخته می‌شود که در هنگام گرم شدن شیشه این لایه شفاف تبدیل به محافظی سخت، تیره و مقاوم در برابر آتش می‌شود. شیشه‌هایی که با استفاده از فناوری نانو ساخته می‌شوند، اجازه می‌دهند که آلودگی‌ها با آب ترکیب شوند و به این وسیله بدون دخالت هیچ ماده دیگری از روی شیشه سر بخورند. همچنین این مواد به وسیله آب، مواد پاک کننده یا فشار فیزیکی از سطح شیشه جدا نمی‌شوند. استفاده از نانو پوشش‌های سنگ و چوب در نمای ساختمان باعث عدم نفوذ کثیفی‌ها‌، باکتری‌ها و غیره به داخل ماتریس می‌شوند و ظاهر اولیه نما را بخه خوبی حفظ می‌نمایند. چسب بتن آرتاسیل بعنوان یک ماده در صنعت ساختمان برای آب بندی نمودن بتن ، افزایش چسبندگی ، ترمیم و تعمیر آسیب دیدگی های سطحی و عمقی مورد استفاده قرار می گیرد.