دسته‌ها
اخبار

انتقال ، جذب و تطبیق تکنولوژی-تکنولوژِی جهانی

به عنوان مثال می‌توان به افزایش مفهوم بازده از نظر کارایی انسانی و چالش‌های اخلاق زیستی اشاره کرد. فناوری می‌تواند دانش تکنیک‌ها، فرایندها و مواردی از این دست باشد، یا می‌تواند در ماشین‌ها تعبیه شود تا بدون اطلاع دقیق از عملکرد آنها، امکان کار را فراهم آورد. سیستمی که از فناوری برای دریافت یک ورودی، و سپس تغییر آن با توجه به کاربرد، و تولید خروجی استفاده می‌کند به عنوان سیستم تکنولوژیک یا سامانه فناوری شناخته می‌شود. این در حالی است که تکنولوژی به عنوان یک فعالیت انسانی، از هر دو زمینه علم و مهندسی قدمت بیشتری دارد. برای مثال، علم ممکن است جریان الکترون ها در مواد رسانا را از طریق استفاده از ابزار ها و دانش فعلی مورد بررسی قرار دهد.

  • دانش پایه بعنوان یک استراژی تحقیق که شامل یک یا چند مورد برای بوجود آمدن ساختارهای تئوریک،پیشنهادات و انتقادات می باشد در نظر گرفته می شود .
  • انقلاب صنعتی که در قرن هجدهم در بریتانیا آغاز شد، عصر اکتشافات تکنولوژیکی بزرگ، به خصوص در زمینه های کشاورزی، تولید، معدنکاری و متالورژی و حمل و نقل به شمار می رود که نیروی محرک آن کشف ماشین بخار بود.
  • در ادامه،‌ پیشرفت های علمی و کشف مفاهیم جدید منجر به پرواز انسان و پیشرفت هایی در زمینه پزشکی، شیمی، فیزیک و مهندسی شد.
  • کارآفرینان اجتماعی و تجاری بطور مداوم برای تکنولوژی های موجود و در دسترس جستجو نقش می دهند و مداوما درباره ی نرم افزارشان به جهت نوع آوری در خدمات در حال تفکرند (خدمات مناسب).
  • رایانش ابری از دید کسب و کارهای آنلاین به معنای بهبود همکاری، بهره‌وری بیشتر و کاهش قابل توجه هزینه است.

اولین گاری های دو چرخ دار از تراووا( ابزاری برای حمل بار توسط چارپایان) ایده گرفته و اولین بار حدود ۳ هزار سال قبل از میلاد در بین النهرین و ایران مورد استفاده قرار گرفتند. همه‌گیری کووید-19 هم مشکلات و هم فرصت‌هایی را برای شرکت‌های روباتیک در صنایع لجستیک و سوپرمارکت ایجاد می‌کند. فشارهای غیرمنتظره بر سیستم‌های تامین و کمبود محصول نیاز به کارایی بهتر زنجیره تامین را برجسته کرده است. همچنین بدیهی است که روبات‌ها و اتوماسیون ابزاری امن برای تولیدکنندگان فراهم می‌کنند تا کارمندان را از نظر اجتماعی جدا نگه دارند و به کسب‌وکار اجازه می‌دهند به فعالیت خود ادامه دهند.

ویدیوهای بعدی

طبق یک گزارش جدید، سهم بازار iOS به‌لطف فروش خوب گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو افزایش یافته است. طی ۳۶ سال گذشته مایکروسافت بازی‌های بسیاری را همراه با عرضه نسخه‌های ویندوز در اختیار کاربران قرار داده است. نظریات تکنولوژی اغلب تلاش می کنند تا آینده تکنولوژی را بر مبنای علم و تکنولوژی های فوق پیشرفته امروزی پیش بینی کنند. اما به طور مشابه با همه پیش بینی هایی که از آینده انجام می شود، پیش بینی تکنولوژی نیز قطعی نیست.

گجت‌های پوشیدنی و لنزهای هوشمند در آینده تکنولوژی

مفهوم بلاک‌چین به جهت اتصال کاربران، یک زنجیر از بلوک‌هاست که باعث ایجاد فضایی برای تبادل و معامله امن و سریع خواهد شد. در آینده کسب و کارهای بیش‌تری را شاهد خواهیم بود که رو به فناوری بلاک‌چین خواهند آورد و این یکی دیگر از فناوری‌هایی است که اخیراً نقشِ خود را بیش از پیش به ما نشان داده است. افزایش سرعت اینترنت باعث یکپارچه‌تر شدن شبکه جهانی و رونمایی از تکنولوژی‌های جدید خواهد شد که برای دسترسی به آن‌ها نیازمند سرعت بالایی هستیم. در حال حاضر هم اگر زیرساخت‌های پیشرفته وجود داشته باشد و استگاه‌های شارژ زیادی تاسیس شوند، می‌توانیم به برق بی سیم دسترسی داشته باشیم. در آن وقت موبایل ما به راحتی در جیبمان شارژ می‌شود و نیازی به کلی سیم‌پیچی برای کار با وسایل برقی نداریم. اما این روش سختی‌ها و چالش‌های زیادی دارد و در حال حاضر 35 کشور با سرمایه‌ای معادل 50 میلیارد دلار در حال کار روی این پروژه هستند.

بررسی ساعت هوشمند هپی تاچ HT-K22؛ طراحی جذاب با نمایشگر بی‌کیفیت اگر به ساعت‌های هوشمند علاقه دارید، احتمالا مدل T-Rex از شرکت امیزفیت را دیده‌اید که از طراحی جالب و … راهنمای خرید هارد اکسترنال؛ هر آنچه قبل از خرید باید بدانید هارد‌های اکسترنال از سال‌ها قبل مورد توجه گسترده قرار گرفته‌اند و محبوبیت این محصولات همچنان ادامه د … راهنمای خرید اسپیکر رومیزی زیر ۱ میلیون تومان – آذر ۱۴۰۱ برای خرید بهترین اسپیکر رومیزی با بودجه زیر یک میلیون تومان، باید به سراغ کدام‌ برندها برویم؟ در این …