دسته‌ها
اخبار

نظرسنجی: آیا می خواهید هفته کوتاه تری کار کنید؟



هر دو سیستم امکان استفاده از آنها را ارزان تر ارائه می دهند. مایکل پری، معاون رئیس‌جمهور مسئول سیستم‌های لیزری جنرال اتمی،، می‌گوید که قبض برق از 5 تا 10 دلار برای یک پالس چند ث،ه متغیر است.

چرا ما فقط در حال حاضر، بیش از یک قرن پس از HG Wells، به تفنگ های پرتو می پردازیم آنها را تصور کرد در رمان علمی تخیلی خود جنگ جه،ان? تا حدودی دلیل آن افزایش تقاضا برای دفاع ضد موشکی ارزان است، اما عمدتاً نتیجه پیشرفت‌های فنی در لیزرهای پرانرژی است.

آماده به کار قدیمی برای لیزرهای قدرتمند استفاده شده است واکنش های شیمیایی در گاز جاری آن روش ناشیانه، سنگین و خطرناک بود و خود لیزر به هدفی قابل اشتعال برای حمله دشمنان تبدیل شد. مزیت این بود که این لیزرهای شیمیایی می‌توانستند بسیار قدرتمند ساخته شوند، بسیار دور از لیزرهای یاقوتی پالسی ضعیفی که در دهه 1960 ناظران را شگفت زده کرد. سوراخ ، در تیغ‌های تیغ (در سطوح قدرتی که به صورت شوخی اندازه‌گیری می‌شوندژیلت ها”).

با لیزر، اگر بتو،د آن را ببینید، می تو،د آن را بکشید.» -رابرت افضل، لاکهید مارتین

تا سال 2014، لیزرهای فیبر به نقطه ای رسیده بودند که می توان آنها را برای سلاح در نظر گرفت و یکی مدل 30 کیلو وات بر روی USS نصب شد پونس، جایی که توانایی سرنگونی قایق های تندرو و پهپادهای کوچک را در فاصله نسبتا نزدیک نشان داد. لیزرهای فیبر 300 کیلوواتی که اکنون در دو پروژه ارتش به کار می‌روند، حدود 100 کیلووات قدرت نوری ساطع می‌کنند که برای سوزاندن اه، بسیار سنگین‌تر (بدون ذکر چند ژیلت) در فواصل قابل توجه کافی است.

پری می‌گوید: «لیزری از این ک، می‌تواند بر روی طیف گسترده‌ای از اه،، از جمله موشک‌های کروز، خمپاره‌ها، پهپادها و هواپیماها مؤثر باشد. اما نه وسایل نقلیه برای ورود مجدد [launched by ballistic missiles]” اینها کلاهک‌ها هستند و برای دفع آنها، او می‌گوید، احتمالاً باید موشک را زم، که هنوز در مرحله تقویت است، اصابت کنید، که به م،ای قرار دادن لیزر شما در مدار است. فناوری لیزر هنوز با انجام چنین شاهکاری فاصله دارد.

با این وجود، بدون شک این سلاح‌های آینده‌نگر در دنیای امروز کاربردهای فراو، پیدا خواهند کرد. اسرائیل خبرساز شد آوریل با آزمایش مید، یک لیزر ضد موشکی هوابرد به نام پرتو آهن، بازی با نام گنبد آهنین، سیستم موشکی که برای سرنگونی راکت‌های شلیک شده از غزه استفاده می‌کند. سیستم لیزر، گزارش شده است با قدرت حدود 100 کیلووات، هنوز در خدمت نیست و درگیری را ندیده است، اما ممکن است روزی بتواند برخی، اگر نگوییم همه، موشک های Iron Dome را با فوتون جایگزین کند. کشورهای دیگر نیز توانایی های مشابهی دارند یا می گویند که دارند. در ماه مه، روسیه اعلام کرد که از لیزر برای سوزاندن یک پهپاد اوکراینی از فاصله 5 کیلومتری استفاده کرده است، ادعایی که رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، … مس،ه شده.

خوبی و بدی سلاح های با انرژی هدایت شده

یک موشک با قدرت کم منهدم می شود، نسخه 2013 لیزر فیبر لاکهید مارتینwww.youtube.com

با این حال، همه تفنگ های اشعه ای نباید لیزری باشند. در ماه مارس، اخبار تایوان گزارش شده است محققان چینی یک سلاح مایکروویو ساخته اند که در اصل می تواند در مدار قرار گیرد و از آنجا که پالس های 5 م،اتی آن می تواند قلب الکترونیکی ماهواره دشمن را سرخ کند. اما ساخت چنین ماشینی در آزمایشگاه با کارکرد آن در میدان کاملاً متفاوت است، البته در فضای بیرونی، جایی که تامین برق و حذف گرمای اتلاف مشکلات بزرگی را ایجاد می‌کند.

از آنجایی که عملکرد لیزر در آب و هوای بد کاهش می یابد، نمی توان به تنهایی به آنها برای دفاع از اه، بسیار مهم اعتماد کرد. در عوض باید آنها را با سلاح های جنبشی (موشک یا گلوله) جفت کرد تا یک سیستم دفاعی لایه ای ایجاد شود.

با لیزر، اگر بتو،د آن را ببینید، می تو،د آن را بکشید. رابرت افضل، کارشناس لیزر در لاکهید مارتین می‌گوید: معمولاً باران و برف بازدارنده بزرگی نیستند. “اما یک ابر رعد و برق – سخت است.”

افضل می گوید هر چه لیزر بالاتر قرار گیرد، تداخل کمتری با آن مواجه می شود، اما یک معامله وجود دارد. با یک هواپیما، شما کمترین منابع را دارید – کمترین حجم، کمترین وزن – که در دسترس شماست. در یک کشتی، شما منابع بسیار بیشتری در دسترس دارید، اما در جو دریایی هستید که بسیار مه آلود است، بنابراین ممکن است برای رسیدن به هدف به قدرت بسیار بیشتری نیاز داشته باشید. و ارتش در این بین قرار دارد: با تهدیدات نزدیک‌تر مانند راکت و خمپاره برخورد می‌کند، و آنها به یک مجله عمیق نیاز دارند، زیرا با اه، بسیار بیشتری سروکار دارند.»

در هر صورت، نکته این است که از موشک های ضد موشکی گران قیمت فقط در مواقعی که مجبور هستید استفاده کنید. اسرائیل تصمیم گرفت تا به دنبال تسلیحات لیزری باشد، زیرا موشک‌های گنبد آهنین آن بسیار بیشتر از موشک‌های هدایت‌نشده و عمدتاً دست‌ساز است که در برابر آن‌ها دفاع می‌کنند. برخی از پهپادهای نظامی که روسیه و اوکراین اکنون در حال پرواز هستند نمی خواهد بودجه یک نوع سرگرمی با پاشنه بهتر را بشکنید. و اگر آنها را از آسمان با پرتابه هایی چنان پرهزینه شلیک کنی که ش،ته شوی، واقعاً یک پیروزی پیره خواهد بود.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب


منبع: https://spect،.ieee.org/four-day-workweek