دسته‌ها
اخبار

چگونه برای سال 2023 برنامه ریزی کسب و کار داشته باشیم


نوشتن طرح ،ب و کار بخش مهمی از هر ،ب و کاری است. به هر حال، به شما کمک می کند چشم انداز و ماموریت شرکت خود را تعیین کنید و در عین حال مشخص کنید دقیقاً چگونه برنامه ریزی برای رشد دارید. همچنین می تواند به ایجاد بیشتر کمک کند تعادل زندگی کاری در خانه اگر برای کار خود برنامه دارید. علاوه بر جزئیات استراتژی های کلی ،ب و کار خود، می تو،د اطلاعاتی مانند میزان درآمدی که انتظار دارید در سال اول به دست آورید و تعداد کارمند، که قصد دارید در مراحل اولیه استخدام کنید را نیز درج کنید.

چه در حال نوشتن یک متن غیررسمی یا رسمی هستید طرح ،ب و کار، این راهنما برخی از مراحل اساسی را که می خواهید برای موفقیت در سال 2023 دنبال کنید، مرور می کند.

1. خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی یک سند یک یا دو صفحه ای است که طرح ،ب و کار شما را به سرمایه گذاران بالقوه، وام دهندگان و سایر اشخاص ذینفع معرفی می کند. هدف این سند این است که به سرعت و به طور موثر آنچه را که طرح ،ب و کار شما پوشش می دهد و آنچه را که می خواهید با آن انجام دهید، به اشتراک بگذارید.

با یک مقدمه کوتاه شروع کنید که توضیح می دهد سند در مورد چیست و چرا مهم است. سپس به جزئیات بیشتری در مورد اه، و اه، خود، تحقیقات بازاری که انجام داده اید و اینکه چگونه برنامه شما به این اه، می پردازد، بپردازید. هر رقم مالی کلیدی را نیز در خلاصه اجرایی لحاظ کنید، مانند ارقام فروش پیش بینی شده برای هر سال و غیره.

با یک نکته قوی پایان دهید و تأکید کنید که چگونه طرح ،ب و کار شما به شما در دستیابی به اه،تان کمک می کند. سند را کوتاه و دقیق نگه دارید، اما چیزی را از قلم نیندازید. خلاصه اجرایی یکی از حیاتی ترین بخش های برنامه شماست. مطمئن شوید که حرفه ای و براق است.

2. ساختار و سازمان شرکت خود را شرح دهید

ساختار شرکت شما بخشی جدایی ناپذیر از طرح ،ب و کار شما است. این بر نحوه عملکرد شرکت شما و همچنین وضعیت قانونی و تعهدات مالیاتی آن تأثیر می گذارد. چندین ساختار برای انتخاب وجود دارد، از جمله:

  • مالکیت یگانه
  • شراکت
  • LLC (شرکت با مسئولیت محدود)
  • شرکت

نحوه ساختار شرکت شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع ،ب و کار شما و تعداد شرکای شما. با رشد و توسعه ،ب و کار خود، ممکن است بخواهید ساختار سازم، متفاوتی را به ،وان بخشی از برنامه ریزی کلی ،ب و کار خود اتخاذ کنید.

علاوه بر این، ممکن است به دلیل تغییرات در قانون یا صنعت خود، نیاز به تغییر ساختار ،ب و کار خود داشته باشید. به ،وان مثال، اگر یک LLC دارید و شروع به ارائه مزایای بیمه درم، برای کارمندان کنید، ممکن است طبق قانون مجبور شوید شرکت خود را به یک شرکت تبدیل کنید. بنابراین، در کنار هم قرار دادن طرح تجاری 2023 خود، مسیر شرکت خود را در نظر بگیرید.

3. مزیت رقابتی خود را تعریف کنید

مزیت رقابتی شما دلیلی است که شرکت شما می تواند به اه، خود دست یابد. این ممکن است کاری باشد که فقط شما می تو،د انجام دهید یا خدماتی باشد که رقبای شما را ش،ت دهد. به ،وان مثال، اگر شما خدمات یا محصولی را می فروشید که هیچ ، دیگری آن را انجام نمی دهد، این یک مزیت رقابتی محسوب می شود.

چه چیزی ،ب و کار شما را متمایز می کند؟ چه چیزی در مورد شما منحصر به فرد است؟ سعی کنید این را با جزئیات بنویسید، از جمله اطلاعاتی در مورد:

  • محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید.
  • پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما (چیزی که شرکت شما را از رقبا متمایز می کند).
  • مشتری ایده آل شما – چه ،ی می خواهد از شما ،ید کند؟

این به ایجاد شخصیت ،یدار کمک می کند که مشتری ایده آل برای ،ب و کار شما را نشان دهد. این به شما کمک می کند یک پیشنهاد ارزش قانع کننده برای آنها ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که تلاش های بازاریابی شما به درستی انجام می شود.

4. بازار هدف خود را تعریف کنید

بازار هدف گروه خاصی از مردم است که احتمالاً از شما ،ید می کنند. شما می تو،د چندین شخصیت ،یدار برای پاسخگویی به گروه های مختلف افراد ایجاد کنید. به طور کلی، تعریف مخاطبان به شما کمک می کند تا نوع محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را تعیین کنید. وقتی بازار هدف خود را مشخص کردید، می‌تواند راه طول، را به سمت عدم اتلاف وقت و انرژی در سایر ترافیک دیجیتال پیش ببرد.

بهترین مکان برای شروع، شناسایی مشکلات و نیازهای مخاطبان است. شما می تو،د این کار را با انجام تحقیقات اینترنتی یا صحبت با دوستان و اعضای خانواده که در بازار هدف شما قرار دارند انجام دهید.

هنگامی که نقاط دردناک بازار خود را شناسایی کردید، می تو،د شروع به ایجاد محتوایی کنید که به طور خاص به آن خواسته پاسخ می دهد. این می تواند به شما کمک کند تا با مشتریان بالقوه خود اعتماد ایجاد کنید زیرا آنها احساس می کنند چیزی را فقط برای آنها طراحی کرده اید.

5. یک برنامه بازاریابی تهیه کنید

طرح بازاریابی سندی است که به شما کمک می کند تا مشخص کنید که بازار هدف شما چه ،ی است و همچنین چگونه محصول یا خدمات خود را به آنها بفروشید. این می تواند به ویژه زم، مفید باشد که تازه شروع کرده اید و تجربه زیادی در بازاریابی ندارید.

همچنین داشتن طرح کلی برای تلاش‌های بازاریابی آینده مفید است، بنابراین می‌تو،د اثربخشی استراتژی‌های خود را پیگیری کنید. به ،وان مثال، اگر قصد دارید پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید، جزئیات یا مراحل عملی مانند افزایش تبلیغات یا ایجاد محصولات یا خدمات جدید را در نظر بگیرید.

در مورد آنچه می خواهید با کمپین خود به دست آورید، مشخص باشید. اگر این کار فقط باعث می شود مردم به کاری که انجام می دهید علاقه مند شوند، روی تعامل با رسانه های اجتماعی و سایر فعالیت های آفلاین تمرکز کنید. اگر باعث ایجاد آگاهی از برند می شود، روی ایجاد حضور آنلاین و پوشش خبری تمرکز کنید.

هر کاری که انجام می دهید، مطمئن شوید که با یک استراتژی برای کمپین خود آماده هستید و این استراتژی بر اساس اه، شما است.

6. قرار دادن پیش بینی های مالی

پیش بینی های مالی بخش مهمی از هر طرح تجاری است. آنها به شما این امکان را می دهند که موقعیت مالی آینده شرکت خود را پیش بینی کنید و به راحتی ببینید چه انتظاراتی از ،ب و کار در کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد.

اولین قدم ایجاد یک ج، خلاصه است که درآمد، هزینه ها و سود پیش بینی شده شما را برای هر سال نشان می دهد. این به شما کمک می کند تا ببینید که آیا اه، فروش شما معقول است و آیا هزینه های شما با جایی که می خواهید تا 5 سال آینده مطابقت دارد یا خیر.

شما باید تصمیم بگیرید که هر بخش به چه مقدار پول نیاز دارد تا به طور موثر فعالیت کند. اگر در حال ایجاد یک برنامه نرم افزاری جدید هستید، به برنامه نویس، نیاز دارید که بتوانند برنامه را طراحی کنند و توسعه دهندگ، که بتوانند آن را بسازند. شما همچنین به شخصی نیاز دارید که بتواند محصول را بازاریابی کند تا مردم در هنگام راه اندازی آن را بدانند.

پیش بینی های مالی مانند بودجه بندی نیست، اما این پیش بینی ها در بودجه ای که ایجاد می کنید، مشخص می شود. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که این پیش بینی ها در طول زمان با رشد و تکامل ،ب و کار شما تغییر خواهند کرد.

صرف زمان برای امور مالی و بودجه خود، به خصوص در دوران رکود اقتصادی، به ،ب و کار شما قابل اعتمادتر می شود.

7. USP خود را حتی بیشتر محدود کنید

یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد یا USP، یک عبارت ساده است که توضیح می دهد چه چیزی ،ب و کار شما را خاص می کند. این باید به راحتی قابل درک و به یاد ماندنی باشد و به وضوح شرکت شما را از رقبای خود متمایز کند. یک USP خوب می تواند به شما کمک کند در یک بازار شلوغ برجسته شوید، مشتریان جدید جذب کنید و فروش را افزایش دهید.

همانطور که شرکت شما رشد می کند، USP شما می تواند در معرض تجدید نظر و اصلاح منظم باشد. می تو،د از آن به ،وان سنگ محک برای تمام تصمیمات تجاری خود، از کمپین های بازاریابی گرفته تا توسعه محصول، استفاده کنید.

هنگامی که آن وجه تمایز کلیدی را شناسایی کردید، مطمئن شوید که در همه جنبه های ،ب و کار شما منع، شده است – از نام آن (در صورت وجود) تا مواد بازاریابی و طراحی وب سایت. این به مشتریان کمک می کند تا برند شما را شناسایی کنند و اعتماد کنند که از هر تعامل با شرکت شما آنچه را که انتظار دارند به دست خواهند آورد.

8. یک بودجه تجاری تنظیم کنید

بودجه تعیین می کند که آیا ،ب و کار شما سودآور است یا خیر و هزینه اجرای آن چقدر است. این باید شامل برآوردی از هزینه‌های شما، از جمله هزینه‌های راه‌اندازی، هزینه‌های عملیاتی – مانند آب و برق و بیمه – و همچنین هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات باشد.

همچنین، در نظر بگیرید که چه نوع هزینه هایی ممکن است در آینده داشته باشید. اگر قصد اجاره فضای اداری یا ،ید خودرو دارید، این هزینه ها را در بودجه خود لحاظ کنید.

اقلام بودجه ممکن برای گنجاندن عبارتند از:

  • تعداد کارکنان مورد نیاز
  • حقوق هر کارمند
  • مقدار پولی که برای تج،ات و لوازم (از جمله نرم افزار) ،ج خواهید کرد.
  • مقدار پولی که برای فضای اداری نیاز دارید.
  • مقدار پولی که برای آب و برق (مانند برق) و سایر هزینه های سربار مانند حق بیمه نیاز دارید.

باید جامع و دقیق باشد تا بتو،د تصویر واضحی از میزان پول مورد نیاز ،ب و کارتان در سال آینده داشته باشید. به یاد داشته باشید که هر هزینه ای را که می تواند بر امور مالی شما تأثیر بگذارد، بگنج،د، حتی آنهایی که کوچک به نظر می رسند.

برنامه ریزی تجاری 2023 خود را شروع کنید

هیچ ا،امات سختگیرانه ای برای قالب طرح ،ب و کار شما وجود ندارد. به هر حال، بخش بزرگی از چیزی که به یک طرح عالی قدرت می دهد، وضوح و انعطاف ایده های آن است. اما، اگر می‌خواهید یکی بنویسید، استفاده از قالبی که ایده‌ها، بازار هدف و استراتژی‌های شما را برای بهینه‌سازی عملیات ،ب‌وکار و توسعه پیش‌بینی‌شده سازماندهی می‌کند، مهم است.

جو مارتین

جو مارتین

معاون بازاریابی

جو مارتین در حال حاضر معاون بازاریابی در اسکورپیون است، یک ارائه دهنده پیشرو در زمینه فناوری و بازاریابی برای کمک به رشد ،ب و کارهای کوچک. او قبلاً مدیر ارشد اجرایی و مدیر ارشد اجرایی CloudApp و رئیس بازاریابی در Adobe بود. او با بیش از 15 سال تجربه در صنعت و فناوری که باعث اجرای آن می شود، راهنمایی های استراتژیک در مورد چگونگی ساخت و استفاده از پشته و بازاریابی من، برای رشد ،ب و کار ارائه می دهد. جو معتقد است که بازاریابان به آموزش و رهبری هوشمند نیاز دارند تا رشد شرکت را افزایش دهند. با جو در لینکدین ارتباط برقرار کنید و او را در توییتر @joeDmarti دنبال کنید.


منبع: https://readwrite.com/،w-to-business-plan-for-2023/