دسته‌ها
اخبار

جدیدترین تکنولوژی های پزشکی سال‌ های اخیر رادطب-تکنولوژِی جهانی

این طرح زیست‌پزشکی بر اساس تکنیکی کار می‌کند که با کمک آن یک سنسور کوچک را داخل قرص قرار داده با کمک آن مسیر حرکت دارو را در اندام یا بافت مورد نظر بررسی می‌کنند. این ایده می‌تواند در درمان بیماری‌های عروقی، عفونت‌ها، دیابت و اختلالات روانی نقشی موثر داشته باشد. بیشترین کاربرد بازار کار نانو تکنولوژی پزشکی در دفتر تحقیقات و توسعه شرکت های دانش بنیان است.

  • پیشرفت علم و تکنولوژی از ابعاد زیادی، در زندگی روزمره مردم تاثیر می‌گذارد؛ از اختراع گوشی‌های همراه هوشمند تا تجهیزات درمانی پیشرفته‌، همگی به نحوی زندگی را برای ما آسان می‌سازند.
  • تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت، خدمات و محتوای مربوط به آن متعلق به شرکت سپهرسلامت می‌باشد.
  • واحدهای (‏SPECT/CT)‏ و (‏PET/CT)‏ می‌توانند هر دو آزمون را به طور همزمان انجام دهند.
  • یکی دیگر از مزایای این روش این است که سلول های مورد نظر، از ادرار خود فرد گرفته می شود که به صورت رایگان و بسیار زیاد در دسترس است و چون از بدن خود فرد به دست می آید احتمال پس زده شدن آنها توسط بدن بسیار کم است.
  • ​معاینات پزشکی هسته‌ ای اطلاعات منحصر به فردی از جمله جزئیات عملکرد و آناتومی ساختارهای بدن را فراهم می‌کند که اغلب با استفاده از سایر روش‌های تصویربرداری دست‌نیافتنی است.
  • با در آغوش فشردن این عروسک توسط کودک، روبات قادر است وضعیت سلامت کودک را تشخیص داده، مشخص کند کودک در حالت آشفتگی قرار داشته یا احساس آرامش می‌کند.

تصویربرداری با تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای از مقادیر کمی از مواد رادیواکتیو برای تشخیص، ارزیابی یا درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کند. این بیماری‌ها شامل طیف وسیعی از سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی، اختلالات گوارشی، غدد درون‌ریز و عصبی و دیگر اختلالات هستند. از آنجایی که آزمایش‌ها پزشکی هسته‌ ای می‌تواند به دقت به فعالیت مولکولی اشاره کند، آن‌ها این توانایی را دارند که بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناسایی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند نحوه واکنش بدن بیمار به درمان را هم نشان دهند.

رشته کارشناسی تکنولوژی پزشکی هسته ای

اگر این محصول تجاری شود می تواند جان بسیاری از افراد را به ویژه در میدان های جنگ نجات دهد. با استفاده از بخش جستجو و فیلترهای موجود در این صفحه پزشک مورد نظر خود را جستجو و با کلیک بر روی دکمه دریافت نوبت، اولین نوبت خالی را انتخاب کنید. همچنین در صورتی که پزشکان برنامه کاری خود را تکمیل کرده باشند، می‌توانید در زمان دلخواه خود نوبت دریافت کنید. لطفا املای نام تخصص، بیماری، پزشک یا مرکز درمانی مورد نظر خود را بررسی کنید.

دانشگاه ام‌آی‌تی برگزار می‌کند: آموزش رایگانِ مقدمه‌ای بر

ولی واقعیت هر رشته – جدا از مدیریت توانمندی که جهت جذب فارغ التحصیلان دانشگاه ها لازم است – این است که دانشجوی باانگیزه و دارای پشتکار، کار شایسته خود را می یابد. البته لازم به ذکر است که کارشناسان پزشکی هسته ای کاری متفاوت با پزشکان هسته‌ای که از تخصص‌های رشته پزشکی است، انجام می دهند و نباید این دو رشته با هم اشتباه گرفته شوند. پزشکی هسته ای را فرد بعد از اتمام دوره طبابت می‌تواند انتخاب کند و تخصص بگیرد، اما کارشناسان تکنولوژی پزشکی هسته ای تنها به عنوان تکنولوژیست هسته ‌ای در مراکز هسته ‌ای کشور زیر نظر پزشک متخصص مشغول به کار می شوند. این کارشناسان می توانند به عنوان مأمور حفاظت از پرتو نیز به فعالیت بپردازند. چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد تا رادیوتریسر در منطقه مورد نظر جمع شود، و ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا تصویربرداری انجام شود.

فناوری هوش مصنوعی در علم پزشکی به منظور تشخیص بیماری‌ها و همچنین ارائه راه‌حل‌های سفارشی استفاده می‌شود. برای مثال در سناریوی تشخیص انبوه، مانند COVID-19، از آن برای هدایت سیستم‌هایی استفاده می‌شود که اسکن‌های توموگرافی کامپیوتری را هزاران نفر پردازش می‌کنند. این امر علاوه بر ارائه اطلاعات تکمیلی و در نتیجه بهبود دقت تشخیص و نظارت، نیازی به رسیدگی رادیوگراف‌ها و پزشکان ندارد. به طور کلی تنها در ایران دو دانشگاه هستند که این رشته را در خود جای داده اند. دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این دو گزینه هستند. یعنی افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند تنها این دو انتخاب را می توانند در انتخاب رشته خود داشته باشند.

برای دریافت مشاوره و تعیین وقت حضوری از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید . شما می‌توانید با ارایه اطلاعات مورد نیاز و بیان شرح حال کوتاه در فرم درخواست مشاور به راحتی وقت قبلی برای مراجعه دریافت نمایید. درآمد این رشته بر اساس حقوق وزارت کار البته در حوزه ی تخصصی هستش و با بالا رفتن سنوات کاریتون حقوقتون افزایش هم میتونه داشته باشه. اگر دانشجویی واقعاً علاقه مند به بخش تحقیقات در این رشته باشد می‌تواند زمینه‌ی کاری خود را در این رشته تضمین شده بداند.

آن دسته از داوطلبانی که هنوز تصمیمی بر انتخاب رشته دانشگاه های آزاد نگرفته اند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات مزایا و معایب انتخاب رشته تکنولوژی پزشکی هسته ایدر دانشگاه آزاد مطلع شوند. پزشکی هسته ای شاخه ای از علم پزشکی است که در آن از مواد رادیو اکتیو جهت تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود. روش های تشخیصی در مورد اعضاء مختلف بدن مانند استخوان ها، مغز، کلیه، ریه، قلب، دستگاه گوارش و دستگاه ادراری کاربرد دارند. انتخاب رشته دانشگاهی به عنوان یکی از اساسی ترین و تأثیرگذار ترین انتخاب های زندگی هر شخص بشمار می آید، بنابراین در انتخاب آن باید به خوبی تحقیق و بررسی نمود.