دسته‌ها
اخبار

فناوری های پرکاربرد در سال 2022 10 تکنولوژی برتر سپهر انفورماتیک درخشان-تکنولوژِی جهانی

وقتی مدیریت استفاده از تکنولوژی را بلد باشیم، می توانیم مدیتیشن کنیم، می توانیم مهارت های بسیار بیشتری یاد بگیریم و می توانیم هر سال بیشتر کتاب بخوانیم. وقتی استفاده از تکنولوژی محدود شود، می توانیم بین 8 تا 9 ساعت در شبانه روز خواب با کیفیت و عمیق را تجربه کنیم. مثلاً این محدودیت ها میتواند بستن شبکه های اجتماعی باشد، می تواند پاک کردن اپ ها از روی گوشی باشد یا تعیین ساعاتی برای استفاده از آنها (و البته عمل کردن به آن!). مثلا اشکالی ندارد اگر به صفحه اینستاگرام‎مان نگاهی بیندازیم یا کمی بازی ویدئویی انجام بدهیم. یکی زیاده روی در ترشح این هورمون ها ، یکی اعتیاد آور بودنشان و دیگری عدم تعادل بین ترشح هورمون ها. همین طور افراد ذهن اگاه و کسانی که قدردانی و شکرگزاری بلدند، این ماده را بیشتر ترشح می کنند.

برخی همچون نژی آن را در معنای ابزاری برای حفظ بقای انسان‌های نخستین تعبیر کرده‌اند و برخی دیگر مانند کلاکستون آن را ابزاری در دست بشر برای چیرگی بر محیط دانسته‌اند. فناوری (تکنولوژی) شیوه و شگرد ساخت و کاربرد ابزار، دستگاه‌ها، ماده‌ها و فرایندهایی است که گره گشای دشواری‌های انسان است. فناوری یک فعالیت انسانی است و از همین رو، هم از دانش و هم از مهندسی دیرینه تر است. کارآفرینان اجتماعی و تجاری بطور مداوم برای تکنولوژی های موجود و در دسترس جستجو نقش می دهند و مداوما درباره ی نرم افزارشان به جهت نوع آوری در خدمات در حال تفکرند (خدمات مناسب). آنها تکنولوژی‌ها را از سایر حوزه های غیرمرتبط اتخاذ کرده، اقدام به آزمایش، یادگیری و اصلاح می کنند تا متناسب با بسترشان گردد.

  • دیجی‌کالا مگ یک رسانه‌ی آنلاین با محوریت موضوعات مرتبط با فناوری و سبک زندگی مدرن است که در تابستان سال ۱۳۹۴ توسط وب‌سایت دیجی‌کالا ایجاد شد.
  • هر عصر، زمان کوتاه تری طول می کشد که معنی آن این است که کل تاریخ جهان، خود یک رویداد تکینگی عظیم به شمار می رود.
  • کشاورزی غذای افراد بیشتری را تامین می کرد و گذار به حالت یکجا نشینی، امکان بزرگ کردن چندین بچه به طور همزمان را فراهم کرد زیرا در این حالت،‌ دیگر نیازی به حمل نوزادان نبود.
  • از نظر آماری، تعداد تصادفات نوجوانان چهار برابر افراد بالای بیست سال یا بیشتر است و درصد بسیار زیادی از نوجوانان در هنگام رانندگی پیامک می نویسند(۸۱ درصد) و پیامک می خوانند(۹۲ درصد).
  • واقعیت مجازی یعنی صحنه های تولید شده توسط کامپیوتر و اشیاء آن به صورت دقیق که باعث می شود کاربران در محیط غوطه ور شوند و این واقعیت از طریق دستگاهی به نام هدست مجازی دیده می شود.

استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی همچنان نیز در حال افزایش است. شاید کمی عجیب باشد اما ربات‌ها در آینده نزدیک قادر به خلق آثار هنری و طراحی خواهند بود. البته در حال حاضر هم در عمل‌های جراحی و موارد دیگر کاربرد دارند. پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که فرآیندهای خلاقانه و هنری در آینده به سمت همکاری بیشتر انسان و ربات حرکت کند. بلاکچین زنجیره‌ای از داده‌ها است که کسی نمی‌تواند چیزی را در آن تغییر دهد.

تعریف و کاربرد ها

کارآفرینان به کمک روش های نوآورانه به حل مسئله می پردازند، زیرا این روش‌ها خود بسندگی و کفایت بالایی دارد. دکتر آرمیدا فرناندز ()، موسس «اقدام جامعه برای تغذیه، آموزش و سلامت» در حوزه های مسلمان نشین برای بهبود سلامت زمان و کودکان فعالیت می کند، مناطقی که در آن کودکان گرفتار بیماری زردی در بیمارستان های دولتی هستند. بطور مشابه تجربیاتش با مادران این محله فقیر نشین باعث شد که او به فکر جایگزین شیر مادر برای کودکان تازه متولد شده باشد. او دریافت که به سبب نبود تغذیه بسیاری از مادران نمی توانند شیر سینه خود را به نوزادان دهند. این وضعیت باعث شد تا او بدنبال راه حلی باشد و بانک شیر سینه را در ممبئی آغاز کرد. در صفحه دنیای تکنولوژی و علم دیجی‌کالا مگ جدیدترین اخبار علم و فناوری و هزاران مقاله درباره تکنولوژی را دنبال کنید.

>> نوع 5: تکنولوژی جدید و یا استفاده خلاقانه از یک تکنولوژی موجود برای ساخت محصولات نو

استفاده از AI می‌تواند امنیت سایبری را قادر سازد تا خطرات را شناسایی کرده و رفتارهای مجرمان سایبری را بیاموزد، بنابراین از حملات آینده جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند به کاهش زمان لازم برای انجام وظایف روزانه متخصصان امنیت سایبری کمک کند. مأموریت‌های جستجو و نجات، اطفا حریق و حمل و نقل، رساندن سریع دارو به به بیماران، جابه‌جایی نمونه‌های بیماران به بیمارستان‌ها و … توسط تکنولوژی پهپاد رنگ واقعیت می‌گیرند. البته بهتر است خودتان را برای تاکسی‌ها واتومبیل های خودران هم در آینده نزدیک آماده کنید. این فناوری به ماشین‌ها این امکان را میدهد تا جهان پیرامون خود را به صورت بصری تفسیر کنند.

آیا باید هر لحظه از تکنولوژی استفاده کنیم؟

جالب است بدانید که اینترنت اشیا در سال‌های آینده به هوش اشیا تبدیل می‌شود و دستگاه‌های هوشمند می‌توانند داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و به طور مستقل تصمیم بگیرند. یکی از کاربردهای اصلی اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در خانه های هوشمند است. فناوری‌های نوظهور مانند ربات‌های صنعتی، هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند و در آینده توسعه بیشتری پیدا می‌کنند. این تحولات می‌تواند سرعت، کیفیت و هزینه کالاها و خدمات را بهبود بخشد؛ البته تعداد زیادی از کارگران را هم بیکار می‌کند. به عنوان مثال اتصال دستگاه‌های بیشتر و حجم بیشتر داده باعث پیشرفت اینترنت اشیا، بیگ دیتا و ماشین لرنینگ خواهد شد. علاوه بر این امنیت و حریم خصوصی افراد با گسترش نسل پنجم و ششم اینترنت به شدت بیشتر خواهد شد.