دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی پرتوشناسی-تکنولوژِی جهانی

این رشته در حال حاضر در مقطع کاردانی ارائه می شود.اما پس از مقطع کاردانی امکان ادامه تحصیل در رشته رادیولوژی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. کارشناس رادیولوژی یا به قول معروف پرتوشناسی به کسی میگن که لیسانس تکنولوژی پرتوشناسی داره و از راه کنکور سراسری قبول شده ولی متخصص رادیولوژیست اول پزشک عمومی بوده بعد آزمون دستیاری شرکت کرده رشته رادیولوژی قبول شده یعنی در واقع پزشک متخصص رادیولوژی هست که بهش میگن رادیولوژیست. کار کارشناسی رادیولوژی تصویر برداری و ظهور تصویر رادیوگرافیه ولی پزشک متخصص رادیولوژی کارش تفسیر همون عکس ها و تصاویر رادیوگرافی و بعدش تشخیص بیماری و شکستگی هاست. فراگیران طی دوره کارشناسی علاوه برآنکه جنبه های عمومی قانون مراقبت از بیماررافرا می گیرند باید قوانین مربوط به حفاظت در برابر اشعه را نیز فرابگیرند تا بتوانند در اتاق های رادیوگرافی با کمترین مقدار اشعه، تصویربرداری نمایند .

  • عده ای از رادیولوژیست های می توانند به عنوان بازرسین کار با اشعه ایکس در دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های انرژی اتمی به فعالیت بپردازند.
  • بانک سوال هوشمند گزینه دو به صورت رایگان از طریق اپلیکیشن و سایت در دسترس همراهان گزینه دو خواهد بود و امکان طراحی تمرین و آزمون های شخصی برای دانش آموزان و برگزاری آزمون های آنلاین و کتبی برای مدرسه و دبیر را فراهم می کند.
  • اهمیت دروس ریاضی و فیزیم به قدری در این رشته مهم است که بیشتر مسئولان معتقد هستند افراد برای این رشته باید از رشته ریاضی فیزیک وارد شوند تا در انجام عملیات تصویربرداری خطرات جبران ناپذیری پیش نیاید.

یعنی اینکه در اولویت اول نمره زبان و معدل شما خیلی مهم است و در وهله بعدی رتبه دانشگاه شما می‌تواند به شما در دریافت بورسیه کمک شایانی کند. فیزیك پرتوها، فیزیك پرتوشناسی تشخصیص، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز، روش‌های پرتوگاری، رادیوگرافی با ماده حاجب، اصول تاریكخانه، اصول نگهداری و تعمیرات مقدماتی دستگاه‌های پرتوشناسی، ارزیابی تكنیكی فیلم‌های پرتونگاری، كارآموزی بیمارستانی. همه درمانگران می‌توانند از دستگاه سونوگرافی به عنوان یک دستگاه کمک تشخیصی در مطب خود استفاده کنند. زمانی که تصمیم یک پزشک در مورد درمان بیمار بر اساس تشخیص خودش باشد عواقب پیش‌بینی نشده‌ای خواهد داشت. در صورتی که بر حسب اتفاق عارضه‌ای برای بیمار ایجاد شود، آن پزشک به شدت تنبیه می‌شود و به تعزیرات ارجاع داده می‌شود. این نکته بسیار اهمیت دارد که امر تشخیص را باید یک رادیولوژیست انجام دهد و در دادگاه‌های حقوقی، رادیولوژیست مسئول پاسخگویی است.

کارنامه قبولی رشته تکنولوژی پرتوشناسی 99 – 1400 و حداقل درصد لازم برای دانشگاه سراسری

پذیرش در رشته تکنولوژی پرتوشناسی در دانشگاه‌های دولتی روزانه، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان صورت می‌گیرد. در نتیجه، دكتر رادیولوژیست نمی‌تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آنها تشخیص پزشكی دهد. یه کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی میتونه در بیمارستان های دولتی یا خصوصی، کلینیک ها، درمانگاه ها، مطب ها و مراکز تصویر برداری جاهایی که کار رادیولوژی، رادیوایزوتوپ و سی تی اسکن انجام میدن کار کنه. امکان کار کردن توو سازمان انرژی اتمی و دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان بازرش کار با اشعه کار رو هم داره.

سامانه صدای مشاور مجموعه ای از مشاوران مجرب و حرفه ای و متخصص در زمینه مشاوره تحصیلی را گرد هم آورده است. فراموش نکنید برای اینکه در بهترین رشته و بهترین دانشگاه پذیرفته شوید باید بهترین باشید. در واقع پرتوشناسی برای تشخیص بیماری مورد استفاده قرار می گیرد و برعکس پرتودرمانی ، در فرآیند درمان نقش ندارد. اساتید جهت ثبت فایل منابع آموزشی یا تکمیل پروفایل خود میتوانند اینجا کلیک نمایند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت، خدمات و محتوای مربوط به آن متعلق به شرکت سپهرسلامت می‌باشد. ممکن است تجربه دریافت نوبت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را داشته باشید که معمولا دشوار و وقت‌گیر است.

معرفی کامل رشته دامپزشکی + بازارکار و درآمد

با توجه به تعداد بازدید از صفحه هر پزشک، مشاهده نظرات دیگر کاربران می‌توانید بهترین متخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی در تهران را انتخاب کنید. هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا در مقایسه با کشورهای دیگر بالاتر است. به خصوص مبلغ شهریه رشته‌های پزشکی و زیر مجموعه‌های آن بیشتر از رشته‌های تحصیلی دیگر است.

یک رادیولوژیست با دستور پزشک متخصص نسبت به روش تصویربرداری می پردازند و در صورت لزوم آزمایش های اضافی را انجام می هد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مقطع کاردانی هم مشغول به کار شوند و در امور اجرایی از جمله تصویربرداری (دست و پا و انگشت)، تصویربرداری تخصصی و تداخلی مانند گوارش و یا عروق به فعالیت بپردازند. تسلط به درس های ریاضی و فیزیك تا جایی مهم است كه برخی از استادان رادیولوژی معتقدند كه دانشجوی این رشته باید از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی انتخاب گردد. زیرا بدون آگاهی از اصول فیزیك كه بر مبنای آن، كار تصویر‌برداری انجام می گیرد، امكان اشتباه در این كار وجود دارد.

برای دریافت مشاوره و تعیین وقت حضوری از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید . برای کانادا هم که تو بیمارستان دولتی نمیشه کار کرد که تقریبا 80 درصد فرصت های شغلی تو بیمارستان هست.

استفاده از اشعه یونیزان در تشخیص و تحقیق و درمان بیماری ها اهمیت فوق العاده ای دارد. بنابراین نیاز به تربیت افرادی که به این علم آشنا باشند و بتوانند از این علم در رشته پزشکی استفاده کنند به شدت احساس می شود. تکنولوژی پرتوشناسی یا همان رادیولوژی از این جهت دارای اهمیت است که به دکتر رادیولوژیست این امکان را می دهد که با مشاهده تصاویر اندام های داخلی بدن تفسیر درستی از بیماری داشته باشد و داروی مناسبی برای درمان آن تجویز کند. برای ورود به این رشته در اغلب کشورها، عموماً احتیاج به دو سال تحصیل (کاردانی یا فوق دیپلم) و در ایران ۴ سال (کارشناسی) می‌باشد. تکنولوژیست رادیولوژی شخصی است که مستقیماً از بیمار تصویربرداری می‌کند، و تصاویر را برای پزشک (جهت تشخیص) می‌فرستد. در پرتودرمانی (رادیوتراپی)، وی به بیمار، طبق مشخصه و دُز تجویزشدهٔ فیزیست (متخصص فیزیک پزشکی) و آنکولوژیست، به بیمار پرتو می‌تاباند.

حداکثر تا سه انگشت (غیر از انگشت شست) در یک دست برای رشته رادیولوژی نقص عضر غیرموثر حساب میشه. تا رتبه زیر ۵۰۰۰ در سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی شانس قبولی رادیولوژی بالاست. بخصوص در فیزیک چرا که بدون آگاهی از اصول فیزیک که بر مبنای آن کار تصویر‌برداری انجام می‌گیرد، امکان انجام صحیح کار وجود ندارد. آلمان که کلا رادیولوژی ایران رو قبول نداره اونجا رادیوتراپی و رادیولوژی و پزشکی هسته ای همشون تو یه رشته خلاصه میشن که تو ایران جدا هستند. د) شرکت‌های متقاضی تاسیس مرکز می‌توانند با رعایت بند ج نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

کسی که یک پا نداشته باشه ولی با پای مصنوعی بتونه راه بره هم مجازه این رشته رو انتخاب کنه. اگه کسی غیر از اینها یه نقص عضو دیگه ای داشته باشه نمیتونه بره رشته تکنولوژی پرتوشناسی بخونه. البته کاردان این رشته بیشتر تصویربرداری ساده مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان را انجام می‌دهد و کارشناسان این رشته تصویربرداری اختصاصی یا تصویربرداری تداخلی مانند تصویربرداری از دستگاه گوارش یا عروق را بر عهده دارند. در ضمن کار با دستگاه‌هایی مثل توموگرافی و MRI در محدوده فعالیت کارشناس این رشته است.در کل فارغ‌التحصیلان کاردانی این رشته در مؤسسه‌های تصویرنگاری و بیمارستان‌ها می‌توانند به عنوان مسئول آماده‌سازی دستگاه‌های مختلف رادیوگرافی، انجام عمل رادیولوژی، ظهور و ثبت کلیشه‌های رادیوگرافی فعالیت کنند. در این قسمت چند نمونه کارنامه قبولی رشته تکنولوژی پرتوشناسی را برای شما آماده کرده ایم. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند نسبت به انتخاب گرایش اقدام کنند.