دسته‌ها
اخبار

بررسی تاثیر ارتباطات 6G بر جامعه



با اتصال جه، بیشتر، مورد ارتباطات راه دور 6G بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. نسل‌های فناوری سلولی بی‌سیم (یا Gs) هر 10 سال در حال افزایش هستند: 1G قبل از سال 1990، 2G در سال 1990، 3G در سال 2000، 4G در سال 2010 و 5G در سال 2020. ما انتظار داریم که 6G در سال 2030 عرضه شود.

هنگامی که G ها در طول زمان رسم می شوند، حجم داده ها به صورت تصاعدی افزایش می یابد و بنابراین نیاز به پلتفرم های تکنولوژیکی جدیدتر را تقویت می کند. با جناس در نظر گرفته شده، فناوران به این می گویند گسترش دادن، یا استفاده گسترده تر از طیف فرکانس.


از نظر توسعه پلتفرم 6G، انتظار می‌رود انواع فناوری‌ها گرد هم آیند و به صورت مکمل کار کنند. آنها عبارتند از: اینترنت همه چیز (IoE)، هوش مصنوعی (AI)، هوش تقویت شده برای امنیت سایبری، مح،ات لبه، ماهواره های نسل بعدی و متاورس. قدرت داده ها، ارتباطات پرسرعت در همه جا، و مح،ات به شیوه ای م،ادار گرد هم می آیند، تمام کارهایی که انجام می دهیم و نحوه زندگی و کار ما را تغییر می دهد.

سرعت توسعه فناوری اکنون سریعتر از همیشه است، اما پیامدهای اجتماعی اغلب به افکار بعدی تبدیل می شوند.

این 17 اه، توسعه پایدار سازمان ملل متحد تصویب شده در سپتامبر 2015 شامل مواردی با هدف صنعت، زیرساخت، نوآوری، انرژی، آموزش و مشارکت بود. انتظار می رود که SDG ها تا سال 2030 محقق شوند، همزمان زم، که پیش بینی می شود 6G آغاز به کار کند.

در آستانه اعلام اه، توسعه پایدار، جفری دی ،س-در حالی که او مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل بود- در آوریل 2015 یک چشم انداز یکپارچه برای توسعه پایدار پیشنهاد کرد. رویکرد یکپارچه یک “چشم انداز کل نگر از تجزیه و تحلیل سیستم ها، جایی که ما باید نحوه تعامل سیستم های طبیعی، تکنولوژیکی و اجتماعی-سیاسی را درک کنیم.،س گفت.

برای پیشرفت‌های عمده‌ای مانند 6G، یک رویکرد جامع مورد نیاز است.

یک مثال اخیر که این موضوع را نشان می دهد، عرضه 5G در سال 2020 بود. این مورد نیاز به نصب دکل ها یا دکل های تلفن همراه داشت. از آنجا که اعضای جامعه مزایای تاسیسات را درک ن،د یا به اندازه کافی مورد مشورت قرار نگرفتند، چندین برج تجدید نشدند. حتی برخی به آتش کشیده شدند. با پیشرفت های سریع در هوش مصنوعی که به لطف 6G انتظار می رود، ترس از فناوری و کارهایی که ممکن است انجام دهد یا نکند همچنان در بسیاری از نقاط جهان مورد بحث قرار می گیرد.

خوب چه کاری باید انجام بشه؟

  • ایجاد یک انجمن جه، برای توسعه سیاست 6G یاد ضرب المثل آفریقایی می افتیم که می گوید: «اگر می خواهی سریع بروی، تنها برو. اگر می خواهید دور بروید، با هم بروید.» به عبارت دیگر، برای رویکرد کل نگر که در بالا مورد بحث قرار گرفت، ما مشارکت کارشناسان بین‌المللی با زمینه‌های مختلف رشته‌ای را توصیه می‌کنیم. سازمان ملل متحد الف را آغاز کرده است استراتژی در مورد فناوری های جدید و نقشه راه همکاری را ارائه کرد. این استراتژی فرآیند فکری را فراهم می کند که می تواند برای 6G – هم در سطح بین المللی و هم در سطح ملی – اتخاذ شود.
  • به موازات، آموزش و توسعه نیروی کار باید بیشتر شود و امکانات 6G را شامل شود. یک رویکرد چند رشته ای برای درک و درک مفاهیم اجتماعی 6G مورد نیاز است. گنجاندن اه، توسعه پایدار سازمان ملل متحد در برنامه های آموزشی می تواند راهی موثر برای پرورش ذهنیت من، باشد. این دانشگاه ژوهانسبورگبه ،وان مثال، آن را برای همه دانش آموزان اجباری کرده است یک دوره را تکمیل کنید در SDGs و AI. آموزش آنها به نفع بخش ،تی و خصوصی خواهد بود.
  • دانشگاه ها توانمندسازهای مهم آموزشی هستند، و سازمان های دیگر می توانند کمک کنند. را شبکه یادگیری IEEE یکی از ارائه دهندگان آموزش مداوم است.
  • زیرا فراگیری و تنوع ،اصر کلیدی برای نوآوری هستند، این باید در دستور کار همه باشد و در اولویت قرار گیرد. در راستای چنین تنوعی، تالارهای گفتگو باید توسعه یافته باشند شامل بخش خصوصی است. بخش خصوصی اخلالگر، را تشکیل می دهد که می توانند پارادایم های فناوری را تغییر دهند و در حال تغییر هستند. یکی دیگر از ملاحظات کلیدی این است ،ت و تنوع بین نسلی. با توجه به دوره زم، 2030 برای 6G، داشتن نسل هایی که بیشترین تأثیر را از فناوری در اتاق خواهند داشت ضروری است.
  • از درک عمومی از قبل اطمینان حاصل کنید. مهم است که مزایا و معایب فناوری را در نظر بگیریم و اذعان کنیم که عواقب ناخواسته ای در پی خواهد داشت. یک بحث عمومی برجسته در حال ظهور جنبه ایجاد شغل در مقابل اتوماسیون است. مانند انقلاب‌های صنعتی یا تکنولوژیکی قبلی، انتظار می‌رود که مشاغل ایجاد شود و برخی راه‌حل‌های هوشمند پایدار ارائه دهند.
  • ما باید از گذشته بیاموزید و با آنچه آینده به ارمغان می آورد سازگار باشید. IEEE کار گسترده ای روی آن انجام داده است طراحی مطابق با اخلاقرهنمودهای درستی در مورد اینکه چگونه ارزش های اجتماعی را می توان با کمک فناوری در راه توسعه فناوری های مدرن ادغام کرد.

در حالی که می د،م که این لیست جامعی از کارهایی نیست که باید انجام شود، ما خواستار یک رویکرد جامع برای توسعه فناوری برای ارتباطات 6G هستیم.

نظرات بیان شده در اینجا متعلق به نویسندگان است و بیانگر مواضع آنها نیست طیف IEEE، موسسه، یا IEEE.


منبع: https://spect،.ieee.org/examining-the-impact-of-6g-telecommunications-on-society