دسته‌ها
اخبار

چرا رمان های گرافیکی IP پرسود برای Web3 هستند: از MEFaverse تا متاورس


جلسات درخواستی از اج، Low-Code/No-Code را بررسی کنید تا بیاموزید چگونه با ارتقاء مهارت و مقیاس‌بندی توسعه‌دهندگان شهروند، نوآوری موفقیت‌آمیز و دستیابی به کارایی داشته باشید. الان ببین.


شرکت IP چند میلیارد دلاری مارول، بازار فیلم و استریم را می خورد – اما متاورس فرصت های جدیدی را ارائه می دهد و بازار کاملاً جدیدی ایجاد می کند.

بر اساس آماری که در سال 2021 منتشر شد، مارول تنها برای فیلم‌ها نزدیک به 6 میلیارد دلار، برای استریم 40 میلیارد دلار و برای محصولات مصرفی حدود 3 میلیارد دلار ارزش دارد. تحلیل فوربس. در حالی که غول رسانه ای بر سهم اصلی IP رمان گرافیکی در سرگرمی در فیلم و جریان تسلط دارد، متاورس فرصت های جدیدی را برای IP رمان گرافیکی ارائه می دهد. انتظار می‌رود سهم بازار «متاورس در سرگرمی» به افزایش یابد 28.92 میلیارد دلار تا سال 2026

بازار سرگرمی اساساً با ایجاد متاورس در حال گسترش است، بنابراین فرصت‌هایی برای تکرار موفقیت پرسودی که مارول از آن برخوردار بوده است، ارائه می‌کند. اما چه چیزی باعث محبوبیت مارول شد، و چرا چندجه، برای متاورس آماده شده است؟

از زمان پیدایش متاورز به ،وان یک مفهوم، برخی از اولین کاوش‌ها شامل ایجاد – و اقتباس – رمان‌های گرافیکی برای این محیط مجازی جدید بوده است. از کتاب مصور متد من MEFaverse، به انطباق از و LuVisi نمادین Last Man Standing: Killbook of a Bounty Hunter، به کیلتوپیا پذیرایی از جامعه طرفداران مانگا و ،مه ژاپنی ‘Otaku’.

رویداد

اج، امنیت هوشمند

نقش حیاتی AI و ML در امنیت سایبری و مطالعات موردی خاص صنعت را در 8 دسامبر بیاموزید. امروز برای پاس رایگان خود ثبت نام کنید.

اکنون ثبت نام کنید

اما چرا IP رمان گرافیکی برای کارگردان، که برای یک رسانه دیجیتال با مخاطبان تعاملی می نویسند اینقدر جذاب است؟ و چه فرصت هایی به طور بالقوه روی میز باقی مانده است؟ برای درک جذابیت IP رمان گرافیکی، فقط باید به فرمول موفقیتی که مارول و دی سی ساخته اند نگاه کنیم.

جه، که همیشه در حال گسترش است

IP مارول یک داستان نیست، بلکه جه، است که همچنان در حال گسترش است. نسخه های اخیر دنیای روی صفحه مارول شامل She-Hulk: وکیل دادگستری، خانم مارول و آینده تهاجم مخفی. داستان‌هایی که در فیلم و تلویزیون زنده می‌شوند، اغلب بر اساس قهرمان‌های خاص در آن جهان هستند – یا به‌طور من،‌تر، چندجه،.

در فیلم، لباس‌های تغییر دهنده ظاهر، گریم ویژه FX و FX بصری (VFX) به کارگردانان این امکان را می‌دهد تا بازیگران مختلفی را برای ایفای نقش یک شخصیت در فرنچایز انتخاب کنند. محبوب ترین و با استعدادترین بازیگران، با قوی ترین طرفداران در جمعیت هدف گیشه، می توانند ،ت خود را ایفا کنند. در واقع، بازیگران دیگر نیازی به امضای قراردادهای طول، مدت چند فیلم با مارول ندارند.

متاورس تنوع خلاقانه تری را ارائه می دهد. شخصیت‌های رمان گرافیکی را می‌توان با توجه به مضامین هنرمندان مفهومی مختلف سفارشی‌سازی کرد، و همان شخصیت می‌تواند از طریق یک دنیای مانگا به دنیایی که واقع‌گرایانه است سفر کند. شاید یک تعبیر خوب، سفر دکتر استرنج در چند جهان‌ها باشد، زیرا می‌بینیم که او وارد دنیای متفاوتی می‌شود تا جایی که در نهایت خود را به شکلی ژلاتینی رنگارنگ می‌بیند.

یکی از تمایزهای کلیدی بین دنیای مجازی و بازی در متاورس – یا متاورس چیست – این قابلیت همکاری است، روشی که در آن یک آواتار می‌تواند در جهان‌های مجازی مختلف استفاده شود. روشی که آواتارها به لحاظ سبکی در آن دنیاهای مختلف ترجمه می‌شوند، تمرکز کلیدی برای سازندگان متاورس است. و این کاری است که مارول مدتی است به خوبی انجام داده است. مردم عاشق سبک رمان گرافیکی فیلم‌های مارول هستند و اینکه چگونه نه تنها به هنر اصلی ادای احترام می‌کنند، بلکه تجربه فیلم را با پیشرفته‌ترین VFX تقویت می‌کنند.

مثلا، LMS: Killbook of a Bounty Hunter پس از جمع آوری هواداران اصلی برای متاورس ترجمه می شود. LMS به طور همزمان یک رمان گرافیکی به سبک اسکرپ بوک، کتاب مقدس شخصیت برای ضد قهرمان گابریل و مقدمه ای بر دنیای رنگارنگ و در عین حال مرگبار “New Amerika” است. LMS که در ابتدا به ،وان مجموعه‌ای از آثار هنری منتشر شد، به زودی یک طرفداران قوی جمع کرد که بیشتر از دنیای Dan LuVisi خواستار شدند. حقوق LMS توسط بخش 9 ،یداری شد که به شرکت metaverse-as-a-service نزدیک شد Sequin AR با ایده ایجاد یک متاورز LMS. با دنیایی غنی و جامعه ای که از قبل وجود داشت، Sequin معتقد بود که LMS ویژگی عالی برای یک محیط متاورس است.

جذابیت آی پی رمان گرافیکی

راب دیفرانکو، مدیرعامل Sequin AR توضیح می‌دهد که چرا این رمان گرافیکی IP بسیار جذاب بود: «دنیایی که دن خلق کرد، زنده، تخیلی، و مملو از ارجاعات فرهنگ پاپ با لحنی طنز تیز است که آن را به ویژگی مدلی برای متاورس تبدیل می‌کند. یک جامعه بزرگ در حال حاضر برای LMS وجود دارد. به ،وان مثال، یک ،اب بازی Comic-Con نسخه ویژه گابریل که توسط این برند محبوب ساخته شده است فونکو، در روز اول کنوانسیون فروخته شد. از زم، که این کتاب برای اولین بار در 10 سال پیش عرضه شد، یک تغییر فرهنگی در نحوه تعامل ما با خواصی که دوستشان داریم رخ داده است.

رمان‌های گرافیکی بر تصاویر جذاب، همراه با داستان‌های جذاب متکی هستند. جامعه ای که متاورس را ایجاد می کند، ،یبی از خلاقان، فناوران و داستان نویسان است، شبیه به تیم هایی که جهان مارول را تولید می کنند. به ،وان مثال، تیم متد منز MEFaverse شامل خود متد من و گرافیست مشهور جاناتان وینبوش است Winbush Immersive، با xsens فناوری ردیابی حرکت به آنها کمک می کند تا حرکت واقعی را به دنیای دیجیتال ترجمه کنند. تصادفی نیست که وینبوش از زم، که در مارول کار می کرد، برند خود را به ،وان خالق ساخت.

متد من می گوید: «مسیر فضای NFT/Web3 به ،وان یک کل، به نظر من، فقط یک جهت دارد: بالا. “من دلیلی نمی بینم که این کار را انجام ندهد، زیرا برندها و افراد به فرصت ها و پتانسیل منحصر به فرد این فضا و همچنین ابزاری که ارائه می دهد پی می برند. با این حال، امیدوارم که بتواند به رشد خود ادامه دهد و در عین حال مراقب ارزش‌هایی مانند فراگیری و مثبت بودن باشد، که هر دو از ستون‌های آن هستند. MEFaverse انجمن.”

متاوره و داستان خیر در مقابل شر

متاوره پتانسیل زیادی دارد، خوب یا بد. بیشتر مبشران متاورس همچنین تصدیق می‌کنند که چگونه تأثیر انس، به وعده اتوپیایی فناوری آینده حمله می‌کند – و گاهی اوقات آنها را ،اب می‌کند.

به ،وان مثال، Aragorn Meulendijks، مدیر ارشد متاورس (CMO) از Your Open Metaverse، یک متاورس توزیع شده برای پخش محتوای Web3، اخیراً افکار صادقانه خود را در مورد الین پرینگل شویترزپاد،ت HeadsTalk. به گفته Meulendijks، ماموریت برای ،، که متاورژن را می سازند باید با واقعیت طبیعت ناقص انسان همسو شود. این احساس در مارول همه جا وجود دارد. فرض فیلم‌های ابرقهرم، این است که خیر و شر همیشه پشت سر هم وجود دارند و حتی قهرمان‌ها نیز ناقص هستند.

در حالی که نقص های اجتناب ناپذیری وجود دارد، چندجه، را نیز می توان به صورت نوع دوستانه به کار گرفت. بازنمایی و ارتباط مضامین مکرر رمان‌های گرافیکی هستند که اغلب با ،، صحبت می‌کنند که احساس نمی‌کنند بخشی از جریان اصلی فرهنگ پاپ هستند. این پیوند به کار Winbush در مورد MEFaverse.

او توضیح داد: «ما می‌خواستیم «متاماسک» یا PFP‌های بیشتری با ویژگی‌های مختلف ایجاد کنیم تا جامعه خود را نشان دهیم. «روش انگیزه انسان در ایجاد MEFaverse این بود که به طرفدارانش قدرت‌هایشان را نشان دهد، ویژگی‌های منحصربه‌فردی که آنها را همان‌طور که هستند می‌سازد، اما در قلمرو ابرقهرم،. روش Man همه ،، را که در مورد آن هیجان زده بودند می خواست MEFaverse تا نقابی داشته باشند که واقعاً آنها را نشان دهد. او می‌خواست به جامعه‌اش قدرت‌های منحصربه‌فردشان در قلمروی ابرقهرم، نشان داده شود.»

بلوک های سازنده تولید فیلم برای ساخت متاورژن استفاده می شود

فناوری که زیربنای تولید فیلم است، باعث ایجاد متاورس می شود. به ،وان مثال، motion capture مهار و ترجمه حرکت به آواتار است، در حالی که Unreal Engine برای ایجاد خود دنیاها استفاده می شود.

چار، بورلند، بنیانگذار استودیوی بلادرنگ آنها بودند توضیح داد: زم، که من بازیگر بودم در یک بازی ویدیویی به نام دزدی بزگ اتومبیل »چهارمن زمان زیادی را با کت و شلوار موکاپ سپری می کردم و در فیلمبرداری های تلویزیونی و فیلم های زیادی حضور داشتم و می دیدم که روند تولید هالیوود چقدر ناکارآمد است. یادم می‌آید فکر می‌کردم، ، مقدس، وقتی این فناوری و اقتصاد به نقطه خاصی می‌رسند، همه این فناوری بازی و فناوری زمان واقعی انقلابی در فیلم‌سازی و نحوه تولید محتوا ایجاد می‌کند.»

صحبت در مورد استفاده از تکنولوژی در کیلتوپیاچار، توضیح داد: “اگر ما بخواهیم این را در یک موتور بازی سازی، مانند Unreal Engine بسازیم، پس ما [had]برای انجام کارهایی مانند راه اندازی دوربین در داخل Unreal. ما می‌دانستیم که قرار است یک بازیگر داشته باشیم و سعی می‌کردیم این کار را در زمان واقعی انجام دهیم، اما یکی از چیزهایی که ما به آن نگاه می‌کردیم، ردیابی پرتوهای بی‌درنگ و فشار دادن پاکت روی آن بود. ما نمی‌توانستیم به استودیو برویم و ردیابی دوربین کامل انجام دهیم، بنابراین می‌خواستیم چیزی مبتنی بر اینرسی پیدا کنیم. استفاده از کت و شلوار Xsens، گرفتن داده های خام موکاپ، ما را قادر ساخت که آواتارها را ایجاد کنیم.

از نقطه نظر سرمایه گذاری، چگونگی تبدیل فرمول جادویی مارول برای موفقیت به متاورس واضح است. اما IP در متاورس بسیار فراتر از مجموعه ای از شخصیت ها است. طرفداران خودشان بر اساس این دنیاها ساخته می شوند و به تنهایی خالق، می شوند. و برای ایجاد، آنها نیاز به احساس سرمایه گذاری دارند. و اینجاست که فناوری زیربنای قابلیت همکاری کلیدی است.

فیلم های پرفروش بلاک چین

چار، بورلند از Killtopia توضیح می‌دهد: «برای سرمایه‌گذاری در قابلیت همکاری، سهامداران و صاحبان پروژه باید بدانند که دارایی‌هایی که برای آنها می‌سازند به جایی نمی‌رسند. البته، این در صورتی است که منظور شما از «غیرمتمرکز» بلاک چین است. چیزی که در مورد آن عالی است این است که تغییر ناپذیر است و عمومی است. بنابراین می دانم که اگر حول پروژه ای بسازم، حتی اگر م،ن شود، خط لوله من باقی خواهد ماند. زیرا چیزهایی که من به آنها اشاره کرده‌ام و به آنها نگاه می‌کنم در این سیستم میزب، فایل غیرمتمرکز آنلاین می‌مانند، که عالی است.

این نمونه ای از این است که چگونه فناوری مورد استفاده در ایجاد متاورس کل خط لوله تولید را بهبود می بخشد. تسریع گردش کار تولید محتوا، و حفاظت از دارایی ها برای استفاده در آینده، چالشی است که حتی مارول نیز با آن مواجه است.

تغییر فرهنگی بین تولیدکنندگان محتوا و مصرف کنندگان

بورلند تغییر فرهنگی در نحوه تعامل ما با دارایی‌هایی را که دوست داریم برجسته می‌کند. COVID-19 باعث شتاب سریع در تجربیات دیجیتال شد و به ما کمک کرد تا زم، که تعامل واقعی امکان پذیر نبود، ارتباطات واقعی ایجاد کنیم. هم‌گرایی این تغییرات رفتاری و پیشرفت‌های فناوری اکنون راه را برای متاورس آینده هموار می‌کند، با اجرای زنده واقعیت ،یبی – که در طول همه‌گیری اخیر رایج‌تر شد – اشاره‌ای به آنچه ممکن است انتظار داشته باشیم ارائه می‌کند.

برت اینسون، بنیانگذار طراحی فیلم Animatrikکه میزبان اجراهای واقعیت ،یبی برای جاستین بیبر، پنتاکیل با Wave XR و حتی سیرک های مجازی با سرگرمی S،capمی‌گوید: «میخکوب ، ظاهر و احساس یک جهان برای ارائه توهم واقعیت بسیار مهم است، و اینجاست که فناوری ضبط وارد عمل می‌شود. ضبط حرکت برای ایجاد ،میشن واقعی برای شخصیت ها و موجودات در این دنیای مجازی ضروری است تا بازیکنان احساس کنند با موجودات واقعی در حال تعامل هستند.

فن‌آوران و داستان‌سرایان به آزادسازی پتانسیل IP جدید در دنیای متاور کمک می‌کنند. در حال حاضر، واقعیت این است که متاورز وجود ندارد، اما نشان دهنده گام بعدی در سرگرمی همه جانبه و جذاب است. هر چه یک جامعه بیشتر درگیر باشد، سرمایه گذاری آن بیشتر در داستان است. ردیابی حرکتی قدرتمند، ضبط عملکرد، آواتارهای قابل همکاری، جهان های مجازی و هنرمندان هیپ هاپ که به قهرمانان فوق العاده تبدیل شده اند، متاورس اصلی ترین املاک و مستغلات برای شرکت بعدی مارول است.

راب دیفرانکو مدیرعامل Sequin AR است.

برت اینسون یکی از بنیانگذاران استودیو فیلم Animatrik است.

Remco Sikkema مدیر ارشد ارتباطات بازاریابی در Movella و Xsens است.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخو،د


منبع: https://venturebeat.com/business/why-graphic-novels-are-lucrative-ip-for-web3-from-mefaverse-to-metaverse/