دسته‌ها
اخبار

موتور موشک جف بزوس با مبدا آبی در آزمایش منفجر می شود


در جریان شلیک آزمایشی در اوا، ژوئن، یک موتور موشک بلو اوریجین در تاسیسات تگزاس غربی این شرکت منفجر شد که می‌تواند یک ش،ت بزرگ دیگر برای پرتاب موشک Vulcan Centaur باشد.

ویلیام شاتنر درباره جف بزوس

موتور BE-4 شرکت Blue Origin حدود 10 ث،ه پس از آزمایش در 30 ژوئن منفجر شد و موتور را از بین برد و به زیرساخت ایستگاه آزمایش آسیب زیادی وارد کرد. گزارش شده است بر اساس منابع ناشناس آشنا با موضوع.

یکی از سخنگویان Blue Origin در CNBC با تایید گزارش های ناشناس گفت: “هیچ پرسنلی آسیب ندیدند و ما در حال بررسی علت اصلی هستیم.” ما در حال حاضر علت تقریبی داریم و در حال کار بر روی اقدامات اصلاحی هستیم.

موتورهای BE-4 برای موشک New Glenn شرکت Blue Origin و همچنین United Launch Alliance (ULA) طراحی شده اند. موشک Vulcan Centaur. بسیار مورد انتظار اولین نمایش Vulcan Centaur قرار بود در 4 مه انجام شود، اما با تاخیرهای متعدد روبرو شده است، به طوری که پرواز افتتاحیه آن احتمالاً تا اوا، سال 2023 به تعویق افتاده است. ULA در حال حاضر در تلاش است تا مشکل را در مرحله بالایی موشک خود حل کنید، که در طول آزمایش فشار در اوا، مارس ظاهر شد.

این شرکت مستقر در ک،ادو در ابتدا می خواست Vulcan Centaur خود را در سال 2020 به فضا پرتاب کند، اما با تحویل دو موتور BE-4 آن که تحویل داده شد، این موشک متوقف شد. بیش از چهار سال گذشته از ضرب الاجل

با این حال، توری برونو، مدیرعامل ULA، به نظر نمی رسد که با انفجار موتور BE-4 دچار مشکل شده باشد. بسیاری از قطعات روی یک موشک، ATP فردی [acceptance test] ش،ت‌ها غیرمعمول نیستند.» برونو نوشت در توییتر روز سه شنبه «بسیاری از BE4 های دیگر ATP را پاس کرده اند و به آتش سوزی رفته اند. این یکی در تلاش قبلی ATP ش،ت خورده بود و دوباره کار شد.

Blue Origin با ناهنجاری ها غریبه نیست. در سپتامبر 2022، تقویت کننده راکت نیو شپرد این شرکت در وسط پرواز منفجر شد و کپسول آن کشتی را در حالی که حامل 36 محموله بود رها کرد که بیش از نیمی از آن متعلق به ناسا بود. به دنبال یک تحقیق در مورد ش،ت موشک، Blue Origin “ش،ت حرارتی ساختاری نازل موتور” را به ،وان مقصر اصلی شناسایی کرد. موشک نیو شپرد بلو اوریجین، با این حال، زمین گیر است.

موشک نیو گلن این شرکت که بر هفت موتور BE-4 متکی است، هنوز معرفی نشده است. بلو اوریجین در ابتدا برنامه ریزی کرده بود که نیو گلن در سال 2020 آغاز به کار کند، اما تاخیر در توسعه موتورها برنامه های افتتاحیه آن را تغییر داد. هنوز مشخص نیست که موشک چه زم، به پرواز در خواهد آمد.

برای پروازهای فضایی بیشتر در زندگی خود، ما را دنبال کنید توییتر و Gizmodo’s اختصاص داده شده را نشانه گذاری کنید صفحه پرواز فضایی.




منبع: https://gizmodo.com/jeff-bezos-blue-origin-rocket-engine-explodes-test-1850631196