دسته‌ها
اخبار

معرفی رشته تکنولوژی پرتوشناسی

رشته تکنولوژی پرتوشناسی به دلیل نیاز بیمارستان های دولتی و خصوصی دارای فرصت های شغلی خوبی در اکثر نقاط کشور است. حتی دانشجویان این رشته بعد از دریافت مدرک کاردانی می توانند جذب بیمارستان ها و یا کلینیک هایی شوند که دارای مرکز تصویر برداری هستند. هر چه سطح تحصیلات فرد بالاتر باشد سمت شغلی و نوع امور تصویر برداری که انجام می دهد تخصصی تر می شود. به عبارت دیگر، رشته تکنولوژی پرتوشناسی، نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشكی آموزش می دهد. در این مقاله رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) معرفی و گرایش های تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) به همراه لیست دروس عمومی و تخصصی و بازار کار آن ارائه شده است. رشته رادیولوژی و سونوگرافی مقطع کارشناسی با قبول رتبه های برتر در دانشگاه های ایران ارائه میشود و شامل یک دوره 4 ساله میباشد.

  • فیزیك پرتوها، فیزیك پرتوشناسی تشخصیص، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز، روش‌های پرتوگاری، رادیوگرافی با ماده حاجب، اصول تاریكخانه، اصول نگهداری و تعمیرات مقدماتی دستگاه‌های پرتوشناسی، ارزیابی تكنیكی فیلم‌های پرتونگاری، كارآموزی بیمارستانی.
  • همچنین فارغ التحصیلان رشته رادیولوژی میتوانند وارد بازار کار آزاد شوند و مراکز تصویر برداری خصوصی راه اندازی کنند و به درآمد نجومی نسبت به دیگر کارشناسان رشته تکنولوژی پرتو شناسی کسب کنند.
  • ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.
  • یکی از زیر مجموعه های گروه علوم پزشکی که به منظور تشخیص پزشکی به آموزش نحوه تصویر برداری از اعضای مختلف بدن می پردازد رشته رادیولوژی (تکنولوژی پرتوشناسی) می باشد.
  • به عبارت دیگر، رشته تکنولوژی پرتوشناسی، نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشکی آموزش می دهد.

رشته رادیولوژی (تکنولوژی پرتوشناسی) به لحاظ بازار کار و فرصت های شغلی در وضعیت مناسبی قرار دارد و بیمارستان های دولتی، خصوصی و یا مراکز تصویربرداری خصوصی در صورت نیاز از کارشناسان این رشته برای همکاری استقبال می کنند. دانشگاه‌های معتبر دنیا بسیاری از دانشجویان بین المللی را در رشته‌ی رادیولوژی و در مقاطع مختلف آموزش می‌دهند. فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر می‌تواند تخصص‌های لازم در مورد این رشته را در اختیار دانشجو قرار دهد و مهارت‌ و دانش او را در پرتوگیری افزایش دهد. اگر قصد ادامه تحصیل رادیولوژی در خارج از کشور را دارید، باید با دانشگاه‌هایی که دروس مربوط به این رشته را ارائه می‌دهند آشنایی داشته باشید. هر کدام از دانشگاه‌هایی که دارای رشته‌ی رادیولوژی هستند، سطح علمی متفاوتی دارند. علاوه براین، هر دانشگاه شرایط و استانداردهای مشخصی را برای قبولی درخواست پذیرش دانشجویان می‌طلبد.

دروس رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) در دانشگاه

در صفحه اخصاصی پزشک با انتخاب گزینه دریافت نوبت و تکمیل اطلاعات، وقت ویزیت را رزرو کنید. «گفتگو با دکتر عبدالرسول صداقت دبیر انجمن رادیولوژی ایران در خصوص دغدغه‌های صنف رادیولوژی». ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند. برای کانادا هم که تو بیمارستان دولتی نمیشه کار کرد که تقریبا 80 درصد فرصت های شغلی تو بیمارستان هست. برای دریافت مشاوره و تعیین وقت حضوری از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید . با توجه به اینکه تعداد مجاز ثبت نظر بصورت VIP برای امروز به اتمام رسیده است، سوال شما به شکل عادی ثبت شد و پاسخگویی به آن 3 روز کاری زمان خواهد برد.

شما امروز از سهمیه پاسخگویی VIP خود یکبار استفاده کرده اید و تا فردا امکان ثبت سوال دیگری ندارید. سوال شما به شکل عادی ثبت شد و پاسخگویی به آن 3 روز کاری زمان خواهد برد.

مهمترین مقالات آموزشی

رونتگن پس از کسف اشعه ایکس پی برد که این اشعه از استخوانها و مواد فلزی عبور نمیکند و یکی از اولین تجربه های او در کار با اشعه ایکس عکسی بود که در اواخر سال 1895 از دست همسرش گرفت. بله در صورتی که از پرتوشناسی (رادیولوژی) روزانه که قبول شدین انصراف بدین میتونید در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنید. باید تا موعد مقرر که احتمالا در دفترچه ثبت نام کنکور اعلام میشه از دانشگاه انصراف داده باشید. اما اگه کسی تجربه و سرمایه داشته باشه میتونه با یه پزشک متخصص رادیولوژی توافق کنن و مرکز رادیولوژی یا تصویربرداری پزشکی تاسیس کنن که در اینصورت میتونه درآمد خیلی بالاتری داشته باشه. در این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ هرچه که داوطلبان کنکور تجربی برای انتخاب رشته و آشنایی با رادیولوژی لازم دارند رو ذکر کردیم.

تسلط به درس‌های ریاضی و فزیک تا جایی مهم است که برخی از استادان رادیولوژی معتقدند که دانشجوی این رشته باید از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی انتخاب گردد؛زیرا بدون آگاهی از اصول فیزیک که بر مبنای آن، کار تصویر‌برداری انجام می‌گیرد، امکان اشتباه در این کار وجود دارد. کار یک کارشناس رشته پرتوشناسی در واقع این است که بیماری ها یا حالات غیر طبیعی را با استفاده از تصویر برداری از اعضای بدن تشخیص بدهد. تصویر برداری از اعضای بدن با استفاده از روش های تصویربرداری مثل رادیوگرافی ساده، آنژیوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و روش های دیگر صورت می گیرد.

محمد موسوی به عنوان مشاور کنکور تجربیات فراوان خود را به شما اعطا خواهد کرد. طبیعتا حوزه کاری متخصص رادیولوژی وسیع تر از کارشناس (لیسانس رادیولوژی ) هست. میانگین حقوق اکثر مشاغل بیمارستانی بجز پزشک در حال حاضر کمتر از ۱۰ تومان در ماه هست. اگر ثبت نام کردید، برای انصراف باید به آموزش دانشگاهتون مراجعه کنید. د) شرکت‌های متقاضی تاسیس مرکز می‌توانند با رعایت بند ج نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند. باید به این نکته توجه داشت که شرکت‌های تعاونی خدمات بهداشتی درمانی از شرایط بند «ج» مستثنی هستند اما عضویت حداقل یک رادیولوژیست در آن‌ها الزامی است.

تصاویر گرفته شده از اعضای مختلف بدن راه را برای تشخیص پزشکی آسان می سازد. تفاوت توانمندی های كاردان و كارشناس رشته تکنولوژی پرتو شناسی هم در آن است كه در رشته پرتو شناسی از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود و از اعضای مختلف بدن تصویربرداری می شود. ✔️ موقعیت های شغلی و بازار کار رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) با توجه به علاقه داوطلب و فراخوان های استخدامی در سطح خوبی قرار دارد و در متن مقاله نام موقعیت های شغلی پیشنهادی ارائه شده است. ✔️ لیست دروس تخصصی و عمومی رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) در جدول متن مقاله ارائه شده است. دانشگاه جانز هاپکینز یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌های پزشکی است. گروه علمی رشته‌ی رادیولوژی این دانشگاه بسیار قوی است و دانشجویان بسیاری آرزوی ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی رادیولوژی این دانشگاه را دارند.

ممکن است برخی از داوطلبان متقاضیانتخاب رشته دانشگاه آزادو سراسری، به رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)علاقه داشته باشند، اما درس های موجود در طول تحصیل دانشگاه را دوست نداشته و همین امر در آینده سبب ترک تحصیل و یا انصراف از تحصیل آن ها شود. پذیرش دانشجویان در رشته رادیولوژی (تکنولوژی پرتوشناسی) از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد. این رشته در حال حاضر در مقطع کاردانی ارائه می شود.اما پس از مقطع کاردانی امکان ادامه تحصیل در رشته رادیولوژی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.