دسته‌ها
اخبار

فناوری های پرکاربرد در سال 2022 10 تکنولوژی برتر سپهر انفورماتیک درخشان-تکنولوژِی جهانی

Ottinger این استدلال را ادامه می دهد و معتقد است پذیرش ادامه دار محدودیت های دانش علمی وابسته به درک جدید مهندسان و دانشمندان از نقششان است. چنین رویکردی از تکنولوژی و علم به افراد حرفه ای و فنی نیازی دارد که نقش خود در این فرآیند را به طور متفاوت درک کنند. آن ها باید خود را نه فقط به عنوان ارائه دهندگان اطلاعات و راه حل های فنی، بلکه به عنوان شرکت کنندگانی که در تحقیق و حل مشکلات مشارکت می کنند در نظر بگیرند. اول این که به خاطر پیشرفت های تکنولوژیک اخیر، تعداد بیشتری از کارگران کار خود را از دست می دهند. با این وجود، شواهد علمی نمی تواند به طور واضح ثابت کند که تکنولوژی به قدری کارگران را بیکار کرده که بیشتر از آن که مشکلات را حل کند، مشکل به وجود آورده باشد. در حقیقت، اتوماسیون مشاغل تکراری را تهدید می کند اما شغل های رده بالاتر هنوز هم ضروری هستند زیرا آن ها مکمل تکنولوژی محسوب می شوند.

در واقع یکی از نشانه‌های به روز بودن شما آگاهیِ هر چند حداقلی اما صحیح از مفهوم بلاک‌چین است. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری کسب کنید بهتر است سری به مقاله ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ بزنید. در حال حاضر ما در نسل پنجم 5G در اینترنت همراه به سر می‌بریم. هر چند در ایران همچنان با نسل چهارم 4G پیش می‌رویم که جای سوال دارد.

  • مطالعات پیوسته نشان داده اند که افزایش BMI و وزن، اغلب در افرادی که زمان زیادی را در فضای مجازی می گذرانند و ورزش نمی کنند دیده می شود.
  • بحث های فلسفی زیادی نیز در زمینه استفاده از تکنولوژی مطرح شده اند و در این زمینه اختلاف نظر هایی در مورد این که آیا تکنولوژی وضع انسان را بهبود می بخشد یا آن را بدتر می کند وجود دارد.
  • به عنوان مثال می‌توان به افزایش مفهوم بازده از نظر کارایی انسانی و چالش‌های اخلاق زیستی اشاره کرد.
  • فناوری را می‌توان کلیهٔ دانش‌ها، فرایندها، ابزارها، روش‌ها و سیستم‌های به کار رفته در ساخت محصولات و ارائهٔ خدمات تعریف کرد.
  • فناوری بلاک چین از استقبال گسترده ای برخوردار شده است و همچنان بسیاری از صنایع، از بازی و حاکمیت گرفته تا امور مالی را مختل می‌کند.

با این وجود، افراد نه تنها از تجربیات خویش، بلکه از تجربیات سایر افراد پیرامون خود و از طریق مشاهده آنچه که افراد عرضه می کنند، درسهایی می آموزند. روزرن بلوم عنوان داشت که، با وجود توانایی های بسیار در تکنولوژی های جدید و دیگر توانمندی های سازمانی، نقش رهبری در حرکت بسوی یک مسیر جدید انکار ناپذیر است. در بسیاری از مواقع نیز بصورت عمد یا غیر عمد باعث ایجاد ضرر می شود.

معرفی 7 مدل پلاتر پر فروش در ایران

فناوری اطلاعات در ادامه منجر به اختراع اینترنت شد که ما را به عصر فعلی اطلاعات هدایت کرد. انسان ها همچنین توانسته اند با کمک ماهواره ها(که بعدا برای ارتباطات نیز از آن استفاده شد) به کاوش فضا بپردازند و حتی در ماموریت هایی، انسان را به ماه بفرستند. در پزشکی، این عصر نوآوری هایی مانند جراحی قلب باز و در ادامه، درمان با استفاده از سلول های بنیادی، داروها و درمان های جدید را در پی داشت. خیلی طول نکشید که انسان ها پی بردند می توان از واگن های چرخ دار برای حمل بار های سنگین استفاده کنند. سومری های باستان از چرخ سفالگری استفاده می کردند و ممکن است آن را اختراع نیز کرده باشند. یک چرخ سنگی سفالگری که در شهر اور پیدا شد به سال ۳۴۲۹ قبل از میلاد باز می گردد و حتی قسمت های شکسته شده سفال های قدیمی تری که با کمک چرخ ساخته شده بودند نیز در همان محل پیدا شد.

انتقال ، جذب و تطبیق تکنولوژی

به نظر می‌رسد اینستاگرام‌ قصد دارد برای رقابت با توییتر قابلیت جدیدی ارائه کند. ایلان ماسک اخیرا گفته بود که محدودیت تعداد کاراکترهای توییت‌ها… می خوانند هالت اشتله مکانی که مترو یا اتوبوس ایست می کند تا مسافران پیاده شوند. در زبان پارسی هم همینطور است وقتی می گوییم حتا مرتضا, عیسا, موسا, باید به همین شکل هم آنها را بنویسم که نوشتار پارسی است و نه به شکل حتی, مرتضی, عیسی, موسی که عربی است. بسیاری از واژه های عربی از زبان پارسی گرفت شده که آنها را تغییر داده و در واژه نامه خود به شکل دیگری نوشته اند.

بدین طریق، سرمایه اجتماعی باعث توسعه و گسترش یادگیری کارآفرینان می گردد. شواهدی درباره سرمایه اجتماعی وجود دارد که باعث تسهیل در تغییرات اجتماعی هدفمند شده است . او نمونه ای اوریه را در پانتا توسعه داد و مورد آزمایش قرار داد. با بازخوردهایی که از این توسعه ریکشاو بدست آورد، اصلاحات پایداری را در آن بوجود آورد که در نهایت توانست عملکرد بهتر و ارتقاء یافته ای را بوجود آورد و اهدافش عملی شود.

توانایی روزافزون ما در درک و کنترل مواد در مقیاس کوچک باعث تولید مواد و محصولات جدید در آینده می‌شود. محصولات هیجان‌انگیزی مانند نمایشگرهای خم شونده که دنیای تولید کالا را به کلی تغییر می‌دهند. پیشرفت در محاسبات و تجزیه و تحلیل‌ها، جهش‌های باورنکردنی در درک ما از ژنوم انسان ایجاد کرده است. آینده تکنولوژی در حال تغییر در ساختار ژنتیکی موجودات زنده است. مثلا اصلاح جهش‌های DNA که می‌‌تواند منجر به بهبود سرطان یا سایر بیماری‌های خطرناک شود. علاوه بر این تشخیص به موقع یک بیماری شانس درمان را افزایش می‌دهد و ژنومیک می‌تواند یک بیماری را مدت‌ها قبل از بروز علائم تشخیص دهد.

تجزیه و تحلیل داده‌های عظیم با تکنولوژی جدید

دفاع در برابر حملات سایبری شامل آموزش افراد می‌شود تا بتوانند حملات شبکه را شناسایی کرده و از آن اجتناب کنند و در نتیجه از وجهه شرکت خود محافظت کنند. ما قبلاً شاهد توسعه عظیمی در فضای محاسبات کوانتومی توسط کمپانی‌هایی از جمله گوگل، آی‌بی‌ام، مایکروسافت، آمازون و علی‌بابا بوده‌ایم. استارت‌آپ‌هایی مانند Rigetti Computing، D-Wave Systems، ColdQuanta، 1QBit، Zapata Computing و QC Ware در فناوری و رشد خود از انتظارات صنعت فراتر رفته‌اند. نمونه‌هایی از این نوآوری شامل واکسن‌های مبتنی بر mRNA است که توسط Pfizer-BioNTech و Moderna ساخته شده‌اند.

نتایجی که تا پیش از این به دلیل پر خطر بودن، امکان تست کردن آن‌ها وجود نداشته است. یکی از کاربردهای جذاب این دو تکنولوژی در متاورس یا دنیایی است که در آینده توسعه زیادی پیدا می‌کند. برای آشنا شدن با دنیایی که در آینده بیشتر در مورد آن می‌شنوید، مقاله متاورس و دنیای آینده نزدیک را بخوانید. واقعیت مجازی شبیه سازی رایانه‌ای است که افراد می‌توانند محیطی ورای جهان واقعی را در یک محیط سه بعدی مصنوعی با استفاده از دستگاه های الکترونیکی مانند عینک مخصوص با صفحه یا دستکش مجهز به سنسور تجربه کنند. از نظر مدیران بازرگانی، همه ی دارائی یک شرکت به تکنولوژی آن است که زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد. اکثر شرکت های دنیا بر این باورند که با تکنولوژی به جایی می رسند و یک اصل مهم در فناوری و ارتباط شرکت هاست.