دسته‌ها
اخبار

انواع مواد نانو + مزایا و معایب استفاده از تکنولوژی نانو نانو پلاس-تکنولوژِی جهانی

در نتیجه برای آنکه شما بتوانید از مزایای نانوذرات در پروژه و هدف خود استفاده کنید، نیاز است تا شناختی کامل از روش‌های سنتز داشته باشید. این دوره آموزشی کوتاه می‌تواند برای دانشجویان رشته فیزیک و فوتونیک، رشته شیمی، مهندسی مواد و تمامی دانشجویانی که در حال مطالعه و انجام پرژوه‌هایی میان رشته‌ای هستند، مفید باشد. بدیهی است که جهت بهره‌وری از خواص ویژه نانو ذرات باید آن‌ها را ایجاد یا به اصطلاح سنتز کرد.

  • هدف گیری فعال حتی می تواند برای انتقال دارو به سلول سرطانی به وسیله القای سلول برای جذب، مورد استفاده قرار گیرد.
  • خواص فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیک ماده ها در همین مقیاس ها نهفته شده اند .
  • قدرت در اینجا خواص اتصال شیمیایی یا ترکیباتی است که نانوذرات بر پایه فلز ارائه می دهند.
  • از سویی با نانو تکنولوژی می توان فرمولاسیون رهایش دارو در بدن را تغییر داد و مواد دارویی موثرتری را تولید کرد.
  • نانو نه یک ماده است نه یک جسم ، فقط یک مقیاس است ، کوچک شدن یک مقیاس .
  • درک، شکل دادن و ترکیب ماده در مقیاس اتمی و مولکولی، فناوری نانو نامیده می‌شود.

با توجه به اينکه اين کاربردها بسيار متنوع هستند، هر کشوري مي‌تواند زمينه‌اي را براي پيشگامي در جهان سهم خود نمايد و در آينده رقابتهاي بين‌المللي نقشي داشته باشد. بسياري از صاحب‌نظران و محققان، نانوتکنولوژي را مساوي آينده دانسته‌اند. به عنوان نمونه کميته مشاوران رئيس‌جمهور آمريکا در علوم و فناوري در تاييد برنامه ملي نانو فناوری براي سال ۲۰۰۱، از نانوتکنولوژي به عنوان محور آينده جهان ياد مي‌کند. از اين جهت اين مسئله براي دانشگاهيان، محققان و مسوولان هر کشور امري حياتي است. در زمينه انرژي ، نانوتکنولوژي مي‌تواند به‌طور قابل ملاحظه‌ا‌ي کارآيي، ذخيره‌سازي و توليد انرژي را تحت تاثير قرار د ا د ه مصرف انرژي را پايين بياورد .

کتاب الکترودهای کربن سرامیکی و کربن شیشه‌ای

پیشرفت واکنش ها برای تولید محصولات ناخواسته و جانبی به شدت کاهش میابد. این ویژگی ها در مباحث بین رشته ای مثل نانوبیوسنسورها که شامل علوم برق، کامپیوتر و شیمی می شوند اهمیت ویژه دارند. فناوری نانو یا نانو تکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که شاخه های گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود ۱ تا ۱۰۰ نانو متر است. در واقع نانو تکنولوژی فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم هایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی عمدتا متاثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک از خود نشان می‌دهند.

فواید تشخیصی فناوری نانو تکنولوژی

فرآیندهایی برای ایجاد نظم ، رشد میدان الکتریکی و رشد الگو وجود دارد. مزیت نانولوله های کربنی این است که استحکام و ساختار شگفت انگیزی به محصولات می دهند و گرما را هدایت می کنند. فن‌آوری نانو توانایی ساخت، کنترل و استفاده ماده در ابعاد نانومتری است. اندازه ذرات در فن‌آوری نانو بسیار مهم است، چرا که در مقیاس نانویی، ابعاد ماده در خصوصیات آن بسیار تأثیرگذار است و خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی تک تک اتم‌ها و مولکول‌ها با خواص توده ماده متفاوت است. این اندازه در مواد مختلف متفاوت است، اما به طور معمول مواد نانو به موادی که حداقل یکی از ابعاد آن‌ها کوچک‌تر از ۱۰۰ نانو متر باشد گفته می‌شود.

این ژنراتورها در تماس نزدیک با بدن انسان هستند و می‌توانند از گرمایی که معمولاً در محیط پخش می شود استفاده کنند. در حالی که هنوز پیچیدگی هایی برای کار در طراحی وجود دارد، محققان گروه پیش‌بینی می‌کنند که این دستگاه‌ها ممکن است طی ۵ تا ۱۰ سال آتی در بازار دیده شوند. محققان CU Boulder یک دستگاه پوشیدنی جدید و ارزان ساخته‌اند که بدن انسان را به یک باتری زیستی تبدیل می‌کند.

به عنوان مثال، در حالی که نانومواد فلزی باعث تشخیص داخلی می شوند، فلزات به طور معمول مضر هستند. تحقیقات بیشتر می تواند منجر به درک بهتر و تصمیم گیری آگاهانه تری در مورد نحوه استفاده از فناوری نانو به نفع کره زمین و بشر شود. تهیه سنتز نانومواد مبتنی بر فلز از طرق مختلف مانند میکروامولسیون ها. با توجه به مجله داروسازی و علوم زیستی ، تکنیک اصلی مورد استفاده برای ایجاد نانوذرات بر پایه فلز مغناطیسی، دستکاری نمک های آهن از طریق بارندگی شیمیایی است. نانو مواد مبتنی بر فلز – این ها مواد مبتنی بر فلز هستند که ما معمولاً آن ها را نقاط کوانتومی، نانو طلا ، نانو نقره و اکسیدهایی با پایه های فلزی می دانیم.

با استفاده از آرایه‌های نوسان‌گر اسپینترونیک کنترل‌شده با ممریستور، برهمکنش‌های سیناپسی بین نورون‌های مجاور را می‌توان تنظیم کرد و آن‌ها را در حالت‌های متقابل متفاوت و تا حدی هماهنگ برنامه‌ریزی کرد. بنابراین دروازه ممریستور یک رویکرد کارآمد برای ورودی، تنظیم و ذخیره وضعیت نانو نوسانگر اسپین هال برای مدل‌های محاسباتی غیر متعارف است. به عنوان مثال فرض کنید بتوانیم یک متر را به میلیارد قسمت تقسیم کنیم. شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است.