دسته‌ها
اخبار

فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی

سرعت انتقال داده در نسل پنجم به طور میانگین در شلوغ‌ترین حالت ممکن در شبکه، یعنی اتصال متعدد کاربران، 100 مگابایت در ثانیه است. چنین توربینی بیشتر برق مورد نیاز انسان را در سراسر جهان تأمین می‌کنند. مصرف برق و استاندارد زندگی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.[۱] تصور بر این است که برق رسانی بزرگترین دستاورد بشر در قرن ۲۰ بوده‌است.

  • لیتیوم نسبتا نادر است و استخراج آن نه‌تنها هزینه بسیاری می‌برد، بلکه به محیط زیست آسیب می‌زند.
  • نوآوری تکنولوژیکی شامل تمامی فعالیت های شرکت می باشد که مربوط به معرفی کالاها یا خدمات اساساً تغییر یافته یا جدید تکنولوژیکی یا استفاده از فرآیند اساساً تغییر یافته یا تکنولوژیکی جدید می باشند .
  • استفاده از AI می‌تواند امنیت سایبری را قادر سازد تا خطرات را شناسایی کرده و رفتارهای مجرمان سایبری را بیاموزد، بنابراین از حملات آینده جلوگیری می‌کند.
  • خب همانطور که به لغتِ تکنولوژی نگاهی انداختیم، باید با سیستم‌ها سر و کار داشته باشیم.

با توجه به رشد اخیر تحقیقات و تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده‌های بزرگ و محاسبات مبتنی بر ابر، انتظار می‌رود که استفاده از محاسبات با عملکرد بالا در سال 2022 افزایش یابد. بسیاری از کسب و کار ها از افرادی استفاده می کنند که ممکن است از سن بالایی برخوردار باشند، و یا صرفا میانه خوبی با استفاده از تکنولوژی و نرم افزار ها کاری نداشته باشند. طبیعتا تکنولوژی بخشی اساسی از زندگی ما شده و استفاده از آن برای هر کسب و کاری ضروری به نظر می رسد. اما بسیاری از فناوری ها که امروزه به وسیل سازمان ها استفاده می شود مانند برخی سخت افزارها یا خدمات نرم افزاری، قیمت بسیار بالایی دارند.

شبکه ‎های اجتماعی را ترک کنید!

یادگیری ماشینی روی توسعه برنامه‌های رایانه‌ای تمرکز می‌کند؛ برنامه‌هایی که می‌توانند به داده‌ها دسترسی پیدا کنند. داده‌ها و اطلاعاتی که می‌تواند تصمیم‌ بگیرد، نوآوری داشته باشد و کسب و کارها و به طور کلی جهان را دگرگون کند. در سال‌های اخیر خرید از فروشگاه‌های مبتنی بر فناوری که بصورت آنلاین فعالیت دارند در میان خریداران فراگیر شده است و به دلیل سهولت در انتخاب فروشنده ، برای شرکت‌های آنلاین دارای ریسک‌ از دست دادن سریع مشتریان است.

اخبار

اما این تکنولوژی جدید تنها به معنای راحتی بیشتر برای تماشای فیلم یا استفاده روزمره از شبکه‌های مجازی نیست. اینترنت پرسرعت در آینده باعث پیشرفت تکنولوژی در بسیاری از زمینه‌ها می‌شود. بریکهوت، هارتمن و ترو ، این متدها را مورد بررسی قرار داده و این توضیح را مبنی بر اینکه این مدلهای خطی بر اساس فرضیاتی که به طور کامل تعریف شده اند و نوآوری یکی از مراحل آن است، ارائه داده اند. این مدل ها، خلاقیت‌ها را به صورت ایزوله نشان می دهند.یک چهارچوب کاری معلوم و جدید، جایگزین این متدهای خطی شده اند.

اقدامات مدیریت استعداد با ضریب ۶۱۱/۰ بیش ترین تأثیرگذاری را بر عملکرد کسب و کارهای فناورانه دارد و سیستم های کارمحور با ضریب ۳۴۴/۰ کم ترین تأثیر را بر عملکرد کسب و کارهای فناورانه داشت. نتایج نشان داد که اقدامات مدیریت استعداد برای شرکت‌های دانش بنیان اولویت بالاتری نسبت به گرایش های استراتژیک مدیریت استعداد دارد. بدین معنا که برای کسب‌و‌کارهای فناورانه نتایج کوتاه مدت به دلیل لذت آنی دارای اهمیت بالاتری نسبت به نتایج بلند مدت می‌باشد. انتخاب فناوری مناسب، مسئله مهمی است که بنگاه های تولیدی و صنعتی با آن مواجه هستند. این درحالی است که، دسترسی به فناوری های جدید، مجموعه انتخاب را وسیع کرده است بطوریکه حل مسئله انتخاب فناوری با وجود معیارهای تصمیم متعدد، بیش از پیش مشکل و پیچیده شده است.

علاوه بر این می‌توان از آنالیز داده های کلان برای تصمیم‌گیری بهتر و حرکت‌های استراتژیک تجاری استفاده کرد. دستگاه‌ها به‌طور پیوسته در حال جمع‌آوری و انتقال داده هستند و اینترنت اشیا در آینده به طرز چشم‌گیری رشد می‌کند. این موضوع علاوه بر پیشرفت اینترنت اشیا، باعث پیشرفت تکنولوژی در سایر زمینه‌ها مثل رشد هوش مصنوعی و بیگ دیتا هم می‌شود. با استفاده از هوش مصنوعی و سیستم‌های هوشمندی که گام به گام یاد می‌گیرند Machine Learning، می‌توانیم بیگ دیتا را تجزیه و تحلیل کنیم و آن را در زندگیِ بشری به کار بگیریم. معمولاً برای حرکت‌ها و تصمیمات مهم و بزرگ از این روش استفاده می‌کنند. برخی از این لباس‌ها برای افرادی طراحی شده است که تمریناتِ یوگا را انجام می‌دهند.