دسته‌ها
اخبار

فایل های BlockFi برای ورشکستگی با گسترش FTX Fallout


BlockFi، یک وام دهنده ارز دیجیتال که سرمایه گذاران عادی مشتاق بخشی از شیدایی کریپتو را هدف قرار می داد، روز دوشنبه اعلام ورش،تگی کرد، به دلیل روابط مالی خود با FTX، صرافی درگیر که سقوط اخیر آن صنعت کریپتو را تا هسته خود ،زانده است.

BlockFi مستقر در جرسی سیتی، نیوجرسی، عمدتاً خود را به سرمایه‌گذاران کوچک عرضه می‌کرد و به آنها وام‌هایی با پشتوانه ارزهای دیجیتال در عرض چند دقیقه بدون چک اعتباری و همچنین حساب‌هایی که به سپرده‌های رمزنگاری سود بالایی پرداخت می‌،د، ارائه می‌کرد. تا سال گذشته، وام دهنده ادعا کرد که بیش از 450000 مشتری ،ده فروشی دارد.

روز دوشنبه، BlockFi، که در سال 2017 تاسیس شد، برای حفاظت از فصل 11 در نیوجرسی درخواست داد. انفجار آن آ،ین نمونه از صنعتی است که بر پایه‌های متز،ل بنا شده است، با شرکت‌هایی که چنان در هم تنیده شده‌اند که یک تکان می‌تواند هرج و مرج مالی را ایجاد کند.

BlockFi اولین وام دهنده رمزارز نیست که اعلام ورش،تگی می کند. در ماه ژوئیه، دو رقیب آن، شبکه سلسیوس و وویجر دیجیتال، در عرض یک هفته از یکدیگر ش،ت خوردند. آنها پس از هراس بازار در بهار، زم، که ارزش بسیاری از ارزهای رمزنگاری معروف سقوط کرد، در تلاش بودند تا خود را اصلاح کنند. بیت کوین به تنهایی در یک هفته 20 درصد سقوط کرد.

BlockFi از آن زمان در حال چرخش بود. برای تثبیت خود، وام دهنده در ماه ژوئن با FTX معامله کرد، که در آن زمان با توجه به اعتبار و تسلط صرافی در صنعت کریپتو، به ،وان یک شبکه ایمنی در نظر گرفته می شد. FTX موافقت کرد فراهم کند این شرکت با یک خط اعتباری 400 میلیون دلاری – اساساً یک وام BlockFi می تواند در صورت نیاز استفاده کند.

سقوط ناگه، صرافی کریپتو صنعت را مبهوت کرده است.

  • یک صعود و سقوط دیدنی: سم بنکمن-فرید کیست و چگونه به چهره کریپتو تبدیل شد؟ رو،مه دیلی رشد و سقوط تماشایی مرد پشت سر FTX را ترسیم کرد.
  • یک رابطه همزیستی: آقای Bankman-Fried FTX را تا حدی برای کمک به تجارت تجاری Alameda Research، اولین شرکت خود ساخته است. روابط بین این دو نهاد اکنون مورد بررسی قرار گرفته است.
  • دارایی های گمشده: وکلای FTX گفتند مقدار قابل توجهی از دارایی‌های این شرکت یا به سرقت رفته یا مفقود شده‌اند، و این امر احتمال بازیابی میلیاردها دلار ارز دیجیتالی را که مشتریان از دست داده‌اند، مورد تردید قرار می‌دهد.
  • پیشنهادی برای نفوذ: در عرض تنها سه سال، آقای بانکمن-فرید عملیات عظیمی را برای جذب سیاستمداران، تنظیم‌کننده‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی برای حمایت از اه، ارزهای دیجیتال خود انجام داد. در اینجا چگونگی آن است.

در اعلام بودجه، زک پرینس، مدیر اجرایی BlockFi، گفت “دسترسی به سرمایه ای که ترا،مه ما را بیشتر تقویت می کند” را فراهم می کند. این معامله همچنین به FTX امکان ،ید BlockFi را داد.

براساس پرونده های ورش،تگی BlockFi متعاقباً 275 میلیون دلار از یکی از شرکت های تابعه FTX وام گرفت. این درگیری مالی به این م،ی بود که وقتی FTX سرنگون شد و در میان افشای اشتباهات شرکتی و مدیریت مشکوک مجبور به اعلام ورش،تگی شد، BlockFi نیز شروع به مبارزه کرد.

چند روز پس از سقوط صرافی، BlockFi گفت مشتری، که نمی‌توانستند سپرده‌های خود را برداشت کنند، زیرا «معرض قابل توجهی» با FTX داشت، از جمله وجوه اضافی که شرکت امیدوار بود تحت توافقنامه و سایر دارایی‌های موجود در پلتفرم FTX جذب کند.

BlockFi در پرونده خود در روز دوشنبه اعلام کرد که حدود 257 میلیون دلار پول نقد برای کمک به حمایت از تجارت خود از طریق ورش،تگی در اختیار دارد. این شرکت در پرونده های قضایی اعلام کرد که بیش از 100000 طلبکار و همچنین 10 میلیارد دلار دارایی و بدهی دارد. همچنین گفت که هزینه ها از جمله هزینه های نیروی کار را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. تا سال گذشته 850 نفر اشتغال داشتند.

BlockFi همچنین گفت که بر بازپرداخت کلیه تعهدات بدهی به شرکت، از جمله تعهدات FTX تمرکز خواهد کرد. با این حال، با توجه به ورش،تگی صرافی، نسبت به تاخیر در بازیابی دارایی ها از FTX هشدار داد.

جان جی ری سوم، مدیر اجرایی جدید FTX، که قبلاً انرون را در طول ورش،تگی آن رهبری می کرد، اختلال عملکرد شرکت در FTX را “بی سابقه” خواند. کارشناسان حقوقی می گویند که بازگشایی و بازیابی دارایی ها ممکن است سال ها طول بکشد.

رگولاتورها قبلاً BlockFi را مورد بررسی قرار داده بودند. در ماه فوریه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار با بازوی وام دهنده این شرکت به دلیل ارائه وام بدون ثبت آن به ،وان اوراق بهادار و عدم ثبت خود به ،وان یک شرکت سرمایه گذاری، به تسویه 100 میلیون دلاری پرداخت. SEC همچنین دریافت که BlockFi اظهارات نادرست و گمراه کننده ای در مورد سطح ریسک در سبد وام و فعالیت های وام دهی خود ارائه کرده است.

طبق پرونده ورش،تگی، BlockFi هنوز 30 میلیون دلار به SEC بدهکار است، که پلیس ارشد اوراق بهادار کشور را به چهارمین طلبکار بزرگ تبدیل می کند. 275 میلیون دلار به West Realm Shires، شرکت مادر صرافی FTX در ایالات متحده و دومین طلبکار بزرگ BlockFi بدهکار است. بزرگترین طلبکار آن، با حدود 729 میلیون دلار، شرکت Ankura Trust است که در مدیریت وام برای شرکت های آسیب دیده تخصص دارد.

بر اساس اسناد ثبت شده در دادگاه ورش،تگی، Valar Ventures که تا حدودی توسط غول فناوری پیتر تیل حمایت می شود، مالک 19 درصد از BlockFi است. سخنگوی آقای تیل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

مارک رنتزی از گروه تحقیقاتی برکلی، مشاور مالی این شرکت، گفت: «بلاک‌فای از ابتدا برای شکل‌دهی مثبت به صنعت ارزهای دیجیتال و پیشرفت بخش کار کرده است. “BlockFi مشتاقانه منتظر یک فرآیند شفاف است که بهترین نتیجه را برای همه مشتریان و سایر ذینفعان به دست آورد.”

دیگر مشاوران ورش،تگی BlockFi عبارتند از: شرکت حقوقی Haynes and Boone، بانک سرمایه گذاری Moelis & Company و مشاور استراتژیک C Street Advisory Group.




منبع: https://www.nytimes.com/2022/11/28/business/blockfi-bankruptcy-cryptocurrency-ftx.html