دسته‌ها
اخبار

رشته رادیولوژیتکنولوژی پرتوشناسی: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر فسفر

یکی از زیر مجموعه های گروه علوم پزشکی که به منظور تشخیص پزشکی به آموزش نحوه تصویر برداری از اعضای مختلف بدن می پردازد رشته رادیولوژی (تکنولوژی پرتوشناسی) می باشد. در نتیجه، دكتر رادیولوژیست نمی‌تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آنها تشخیص پزشكی دهد. رشته تکنولوژی پرتو شناسی یا رادیولوژی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی است که نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشکی آموزش می‌دهد. ✔️ رشته تکنولوژی پرتوشناسی یا همان رادیولوژی، نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشکی آموزش می دهد. تا این بخش در خصوص مجموعه تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)که دردفترچه انتخاب رشته کنکورکد رشته هایی از آن ارائه شده است توضیحاتی داده شد.

  • تخصص رشته تکنولوژی پرتوشناسی در رابطه با نحوه صحیح تصویربرداری از اعضای بدن انسان برای تشخیص بیماری است.
  • تمامی کالا و خدمات اين فروشگاه حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.
  • سهمیه مناطق (1 و 2 و 3)، ایثارگران (5 و 25 درصد) و رزمندگان در قبولی این رشته موثر است.

علاوه بر هزینه‌های دانشگاهی باید هزینه‌های زندگی در کشور کانادا را نیز در نظر گرفت. هزینه‌های سالیانه‌ی زندگی در شهرهای مختلف کانادا با یکدیگر متفاوت است. به صورت کلی می‌توان گفت هزینه‌ی زندگی برلای یک نفر درکانادا حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ دلار کانادا است. بیشتر دانشگاه‌های آمریکا دوره‌های مجزای تخصصی برای رشته‌های سونوگرافی، ام آر آی، سی تی اسکن، ماموگرافی و غیره را برگزار می‌کنند و دانشجویان بعد از گذراندن این دوره‌ها می‌توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌ی رادیولوژی شوند.

البته کاردان این رشته بیشتر تصویربرداری ساده مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان را انجام می‌دهد و کارشناسان این رشته تصویربرداری اختصاصی یا تصویربرداری تداخلی مانند تصویربرداری از دستگاه گوارش یا عروق را بر عهده دارند. در صورتیکه تکنولوژی پرتوشناسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کنید باید بدانید که ساعت کاری شما می تواند تمام وقت باشد و باید آمادگی کار در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز رادیولوژی را داشته باشید. دانشجویان این رشته قبل از هرچیز باید دروس پایه شامل فیزیک، آناتومی و فیزیولوژی را سپری کنند و در ادامه سراغ دروس تخصصی تصویر برداری پزشکی بروند. به عبارت دیگر، رشته تكنولوژی پرتوشناسی، نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشكی آموزش می دهد.

ممکن است تجربه دریافت نوبت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را داشته باشید که معمولا دشوار و وقت‌گیر است. در برخی حالات هم برای دریافت نوبت از مراکز درمانی لازم است تا به صورت حضوری به آن ها مراجعه شود؛ که در زمان شیوع کرونا بهتر است این کار به صورت غیرحضوری انجام شود. با استفاده از بخش جستجو و فیلترهای موجود در این صفحه پزشک مورد نظر خود را جستجو و با کلیک بر روی دکمه دریافت نوبت، اولین نوبت خالی را انتخاب کنید. همچنین در صورتی که پزشکان برنامه کاری خود را تکمیل کرده باشند، می‌توانید در زمان دلخواه خود نوبت دریافت کنید. تمامی کالا و خدمات اين فروشگاه حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است. این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

جزوه زبان انگلیسی آزمون های استخدامی + لغات پرتکرار

تسلط به درس‌های ریاضی و فزیك تا جایی مهم است كه برخی از استادان رادیولوژی معتقدند كه دانشجوی این رشته باید از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی انتخاب گردد. زیرا بدون آگاهی از اصول فیزیك كه بر مبنای آن، كار تصویر‌برداری انجام می‌گیرد، امكان اشتباه در این كار وجود دارد. تفاوت توانمندی‌های كاردان و كارشناس این رشته نیز در آن است كه در تكنولوژی پرتوشناسی از دستگاه‌های متفاوتی استفاده می‌شود و از اعضای مختلف بدن تصویربرداری می‌گردد. برخی از این تصویربرداری‌ها ساده است؛ مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان، اما برخی از تصویربرداری‌ها تداخلی است؛ مثل تصویربرداری از سیستم‌ گوارش، عروق و ادرار كه این‌گونه‌ تصویربرداری‌ها، اختصاصی و نسبتاً دشوار می‌باشد و نیاز به دانش ویژه دارد. در این میان تصویربرداری‌های ساده بر عهده فارغ‌التحصیلان كاردانی و تصویربرداری‌های تخصصی و كار با دستگاه‌های M.R.I و C.P بر عهده فارغ‌التحصیلان كارشناسی است. ادامهٔ تحصیل یا گذراندن دوره‌های تکمیلی در رشته تکنولوژی رادیولوژی انواع و اقسام دارند، همانند تکنولوژیست ام آر آی، تکنولوژیست پزشکی هسته‌ای (پت و اسپکت)، تکنولوژیست پرتودرمانی، و …

گروه آموزشی مشاوره ای برنامه چینان

در واقع کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی (پرتو شناس) کارش اینه که طبق دستور پزشک از بیمار تصویربرداری کنه. باید بیمار رو راهنمایی کنه که درست وایسه جلوی دستگاه و بعد از اینکه دستگاه رو تنظیم کرد از بیمار عکس بگیره. بعضی تکنسین های رادیولوژی فیلم های ساده میگیرن بعضی دیگه هم فیلم های پیشرفته تر مثل سی تی اسکن یا ام آر آی میگیرن. بعد از اینکه عکس گرفت باید کیفیت عکس رو نگاه کنه تا اگه بد افتاده دوباره عکس بگیره. کار یک رادیولوژیست یک کار بیمارستانی است و فردی که در این رشته تحصیل می کند باید روحیه لازم برای کار در بیمارستان و سر و کله زدن با بیماران را داشته باشد. تکنولوژی پرتوشناسی رشته ای است عملی، بدین معنا که فرد رادیولوژیست در بیمارستان و حین تصویر برداری از اعضای مختلف بدن انسان باید بتواند تمام تئوری هایی که در طول تحصیل کسب کرده است را به طور عملی مورد استفاده قرار دهد.

مرور سریع QRS تکنولوژی پرتوشناسی

پرتوشناسی انواع مختلفی دارد که از بین آنها می توان به رادیوگرافی ساده، آنژیوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و … اشاره کرد. لطفاً رزومه خودتان را از طریق ایمیل یا شماره واتس‌آپ به همکاران ما ارسال کنید، تا در اسرع وقت بررسی کنند و براتون بیان کنند. شما باید طول دوره خودتان را تکمیل کنید و سپس برای مقطع بعدی اقدام کنید. سازمان‌های پیشرو و هدفمند با آموزش‌های سازمانی فرادرس، فرصت رشد و ارتقای مهارت را برای کارکنان خود فراهم ساخته‌اند. سهمیه مناطق (1 و 2 و 3)، ایثارگران (5 و 25 درصد) و رزمندگان در قبولی این رشته موثر است.

همچنین دانشگاه دوره‌های تابستانی را برای آمادگی هر چه بیشتر دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشجویان بسیاری از این دانشگاه در فعالیت‌های تفریحی دانشگاه حضور فعال دارند. تحصیل در این دانشگاه علاوه بر یک دوره‌ی علمی عالی می‌تواند تجربه‌ای بسیار شیرین از دوران دانشجویی باشد. دانشگاه واشنگتن سنت لوئیس امکانات و تسهیلات بسیاری را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. دانشگاه امکانات خوابگاهی عالی و سیستم حمل و نقل رایگان برای دانشجویان را فراهم کرده است. در بین دروس عمومی هم به طور قاطع نمی توان گفت کدام درس مهم تر است، اما چون غالبا دانش آموزان رشته تجربی از درس عربی گریزان هستند می توان عربی را به عنوان سکوی پرتاب در نظر گرفت.