دسته‌ها
اخبار

دانشگاه تگزاس مدرک کارشناسی ارشد آنلاین در مقیاس بزرگ در هوش مصنوعی ارائه می دهد


دانشگاه تگزاس در آستین، یکی از مدارس پیشرو علوم کامپیوتر کشور، روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال شروع یک برنامه کارشناسی ارشد آنلاین در مقیاس بزرگ و کم هزینه در زمینه هوش مصنوعی است.

برنامه جدید که اولین نوع خود در میان مدارس نخبه مح،اتی است، می تواند به گسترش سریع نیروی کار هوش مصنوعی در ایالات متحده کمک کند زیرا غول های فناوری مانند مایکروسافت برای سرمایه گذاری میلیاردها در این زمینه عجله دارند.

دانشگاه این ابتکار را در میان هیاهوی فناوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که می تواند هنر و متون انس، را تولید کند، اعلام کرد. و در حالی که برخی از بزرگترین شرکت‌های صنعت فناوری پس از سال‌ها رشد سریع، کارگران خود را ا،اج می‌کنند، انتظار می‌رود استخدام در هوش مصنوعی همچنان قوی بماند.

مقامات دانشگاه گفتند که قصد دارند هزاران دانشجوی فارغ التحصیل را در مهارت های مورد نیاز مانند یادگیری ماشین با شهریه حدود 10000 دلار از بهار 2024 آموزش دهند. مقامات مدرسه گفتند که این هزینه برای مقرون به صرفه تر ، آموزش هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است. در مقابل، دانشگاه جان هاپکینز مدرک کارشناسی ارشد آنلاین در هوش مصنوعی را برای این افراد ارائه می دهد بیش از 45000 دلار.

آدام کلیوانز، استاد علوم کامپیوتر در تگزاس که مدیر برنامه کارشناسی ارشد هوش مصنوعی آنلاین است، گفت: «هوش مصنوعی اکنون در حال تبدیل شدن به یک ابزار ضروری در زمینه‌هایی است که خارج از محدوده تعداد انگشت شماری از شرکت‌های فناوری است. پروفسور کلیوانز با اشاره به اینکه متخصصان هوش مصنوعی در صنایعی مانند بیوتکنولوژی و امور مالی تقاضای زیادی دارند، گفت: مدرک آنلاین جدید «چیزی است که متخصصان شاغل می توانند در آن شرکت کنند تا تخصص مورد نیاز شرکت هایشان را بدون ، شغل خود بیاموزند».

شرکت سانفرانسیسکو یکی از جاه طلبانه ترین آزمایشگاه های هوش مصنوعی در جهان است. در اینجا به برخی از تحولات اخیر نگاهی می اندازیم.

بودجه برای توسعه برنامه جدید کارشناسی ارشد تا حدی از بنیاد ملی علوم تامین شد. در سال 2020، این بنیاد به دانشگاه تگزاس اعطا کرد کمک هزینه پنج ساله 20 میلیون دلاری برای ایجاد یک موسسه هوش مصنوعی در یادگیری ماشینی. این زمینه‌ای است که در آن الگوریتم‌های کامپیوتری یاد می‌گیرند که با تجزیه و تحلیل مجموعه‌های داده بزرگ، پیش‌بینی کنند – مانند پیش‌بینی اینکه کدام فرمول‌های دارویی می‌توانند بهترین استفاده را برای درمان ویروس‌های جدید داشته باشند.

مقامات دانشگاه گفتند که اعضای هیئت علمی در رشته های علوم کامپیوتر و رشته های مرتبط، مانند مهندسی کامپیوتر، دوره های کارشناسی ارشد آنلاین را از طریق سخنر، های ویدئویی ضبط شده، همراه با برخی جلسات تعاملی تدریس می کنند. اعضای هیئت علمی درگیر در یک برنامه تحقیقاتی بین رشته ای در دانشگاه تماس گرفتند سیستم های خوبکه با هدف توسعه ابزارهای هوش مصنوعی که مزایای اجتماعی بالقوه آنها بیشتر از مضرات آنها باشد، نیز شرکت خواهد کرد.

برنامه کارشناسی ارشد آنلاین شامل دوره های پیشرفته در زمینه هایی مانند یادگیری ماشین می شود. کاربردهای هوش مصنوعی در سلامت؛ و پردازش زبان طبیعی، که به دستیارهای صوتی مانند سیری و ال،ا کمک می کند تا گفتار انسان را درک کنند. هر دوره همچنین شامل آموزش رسمی اخلاقی می شود تا به دانش آموزان چارچوبی برای درک مفاهیم اجتماعی سیستم های هوش مصنوعی بدهد.

پیتر استون، استاد علوم کامپیوتر در تگزاس که تدریس می‌کند، می‌گوید: «در هر یک از ک،‌ها، مربی از دانش‌آموزان می‌خواهد تا در مورد فواید و مضرات احتمالی فناوری‌هایی که در مورد آنها یاد می‌گیرند فکر کنند. دوره رباتیک اخلاقی. افرادی که نسل بعدی فناوری‌ها را توسعه می‌دهند و همچنین کاربران باید دیدی واقع‌بینانه از نقاط قوت و محدودیت‌های هوش مصنوعی داشته باشند.

این مهارت‌های خلاقانه و انتقادی می‌توانند به طور فزاینده‌ای در تقاضای بالایی باشند. شرکت‌های فناوری در حال تلاش برای توسعه ربات‌های گفتگوی پیشرفته و سایر ابزارهای هوش مصنوعی هستند که می‌توانند تصاویر و متون را در پاسخ به درخواست‌های کوتاه تولید کنند – حتی در شرایطی که برخی از محققان هشدار می‌دهند که عجله برای استقرار این سیستم‌های جدید می‌تواند خطراتی مانند دستکاری سیاسی ایجاد کند.

برنامه تگزاس تا حدی از مؤسسه فناوری جورجیا الهام گرفته شد، که در سال 2014 اولین مدرسه پیشرو علوم کامپیوتری بود که شروع به کار کرد. یک مدرک کارشناسی ارشد آنلاین در مقیاس بزرگ و کم هزینه در آن زمینه هزاران دانشجو از این برنامه فارغ التحصیل شده اند.

در سال 2019، دانشگاه تگزاس در آستین، برنامه کارشناسی ارشد آنلاین خود را در مقیاس بزرگ در علوم کامپیوتر آغاز کرد، و پس از آن یک دوره کارشناسی ارشد آنلاین مشابه در علوم داده در سال 2021 آغاز شد. در مجموع، این برنامه ها حدود 2800 دانشجو دارند.

دان فوسل، رئیس دپارتمان علوم کامپیوتر، گفت که دانشگاه قصد دارد در ژوئن امسال با هدف ثبت نام بیش از 2000 دانشجو در سال، برنامه های کاربردی برای برنامه کارشناسی ارشد هوش مصنوعی جدید باز کند. او گفت که برای پذیرش در برنامه آنلاین، دانشجویان نیازی به داشتن مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر ندارند، اما باید در زمینه های فنی مانند مهندسی یا مح،ات تخصص داشته باشند. دوره‌های هوش مصنوعی از طریق edX، یک پلتفرم یادگیری محبوب که میزبان دوره‌های کارشناسی ارشد آنلاین دانشگاه در علوم کامپیوتر و داده‌ها نیز می‌باشد، ارائه می‌شود.

با ا،اج های گسترده در آمازون، گوگل و سایر شرکت های فناوری، برنامه آنلاین ممکن است مخاطبان آماده ای داشته باشد: ده ها هزار کارگر فناوری بیکار که به دنبال تخصص در هوش مصنوعی هستند.

پروفسور فوسل گفت: «اگر این ا،اج‌ها ادامه پیدا کند، فکر می‌کنم ما شاهد تغییر در بین بسیاری از افراد از پیشینه‌های عمومی علوم کامپیوتر و فناوری به هوش مصنوعی خواهیم بود. “این راهی است که میدان در حال حرکت است.”


منبع: https://www.nytimes.com/2023/01/26/technology/ai-masters-degree-texas.html