دسته‌ها
اخبار

توسعه واقعیت افزوده vr و اینکه چگونه جهان را تغییر می دهد.


واقعیت افزوده VR در حال حاضر یکی از پایه های اصلی داستان های علمی تخیلی بوده است. این ایده موضوع بسیاری از آثار داست، و رسانه های پرمخاطب بوده است، اما در نهایت به نقطه ای رسیده ایم که می تواند به واقعیت تبدیل شود.

به جرات می توان گفت که متاورس موضوع بحث ها و بحث های متعددی بوده است. در حالی که برخی آن را آینده فناوری می دانند، برخی دیگر آن را چیزی بیش از یک مد روز رد می کنند. واقعیت این است که متاورس اینجاست که بماند و تأثیرات آن بر همه چیز، از سلامت رو، گرفته تا توانایی ما در انجام کارهایمان، عمیق خواهد بود.

متاورس: چیست؟

اصطلاح متاورس به شبکه ای از جهان های مجازی سه بعدی مرتبط با اجتماعی اشاره دارد. این به ،وان یک تنظیمات آنلاین شبیه‌سازی شده تعریف می‌شود که از واقعیت افزوده VR، بلاک چین و مفاهیم رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد محیط‌هایی استفاده می‌کند که بسیار شبیه به دنیای واقعی به نظر می‌رسند، اما امکان مشارکت انس، ظریف‌تر را فراهم می‌کنند.

همه چیز را می توان در آنجا پیدا کرد، از ورزش گرفته تا کنوانسیون و درمان ،ده فروشی. قرار دادن هدست و ورود به پورتال واقعیت مجازی تنها راه ورود به Metaverse است.

علاوه بر این، مارک زاکربرگ، خالق متا (که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد)، ،ن می‌زند که پنج تا ۱۰ سال طول می‌کشد تا ویژگی‌های اصلی متاورس فیس‌بوک استاندارد شود.

از سوی دیگر، متاورس با سرعت خیره کننده ای در حال رشد است.

اگرچه همه به آنها دسترسی ندارند، اتصالات پهن باند فوق سریع، هدست های واقعیت مجازی و دنیای آنلاین همیشه روشن اکنون به واقعیت تبدیل شده اند.

اکنون دو ویژگی متمایزترین پلتفرم Metaverse را بررسی خواهیم کرد:

تعامل

فناوری Metaverse ،اصر واقعیت افزوده vr را ،یب می کند. فضا و زمان در برنامه Metaverse باید تقریباً معادل زندگی واقعی باشد.

روش های تعامل دیداری، شنیداری و جنبشی همه در دنیای واقعی امکان پذیر است. فرصت‌های مش، دیجیتال مشابهی از پلتفرم Metaverse پیش‌بینی می‌شود.

قابلیت همکاری

یکی از م،ومات یک نرم افزار متاورس موفق این است که بتواند روی چندین سیستم متاورس کار کند.

ایجاد برنامه های کاربردی برای Metaverse به طیف گسترده ای از امکانات فناوری آزمایش نشده اشاره می کند.

توسعه دهندگان، چه تازه واردان به Metaverse و چه چهره های با ریشه عمیق، ممکن است ویژگی های محدود کننده یا انعطاف پذیر ایجاد کنند.

علاوه بر این، منابع فراو، وجود دارد که می توان از آنها برای به وجود آوردن این آینده متصور استفاده کرد. Unreal Engine، Unity، Amazon Sumerian، Blender و Maya تنها چند نمونه از چنین محیط های توسعه هستند.

با نگاهی به نمونه هایی از صنایع دیگر، درباره کاربردهای عملی Metaverse و مزایای آن بیشتر بد،د.

بر اساس اطلاعات بلومبرگ، ارزش بازار فناوری متاورس تا سال 2030 به 2.5 تریلیون دلار می رسد که در مقایسه با پیش بینی 800 میلیارد دلاری در سال 2025 افزایش می یابد.

این بخش در حال دریافت انگیزه و توجه خارجی است که برای تغییر فناوری واقعیت افزوده و آینده نیاز دارد. بیایید به برخی از ابتکارات پیشگام که منجر به توسعه ابزارهای Metaverse شده است نگاه کنیم.

به ،وان مثال، قو،ن Metaverse شامل موارد زیر است:

فقط یک متاورس وجود دارد. همه مردم باید به Metaverse دسترسی داشته باشند.

متاورس فراتر از کنترل همه وجود دارد. متاورس باید در ا،ر مواقع قابل دسترسی باشد.

مهمتر از همه، متاورس به سخت افزار شما اهمیتی نمی دهد. هم اینترنت و هم شبکه ها بخشی از متاورس هستند.

هنگامی که هدست واقعیت مجازی خود را قرار می دهید، وارد یک محیط واقعیت مجازی (VR) به نام Metaverse می شوید.

این پتانسیل در بسیاری از زمینه ها، از جمله ،ده فروشی، تجارت و محل کار، بسیار زیاد است. در Metaverse، دنیای واقعی و مجازی با استفاده از ابزارهایی مانند واقعیت افزوده VR (AR)، که یک چشم انداز از یک جه، دیجیتال سه بعدی مرتبط (AR) را توصیف می کند، ادغام می شوند.

دنیای مجازی مانند Decentraland و پلتفرم های بازی آنلاین، مانند The Sandbox، تنها دو نمونه از متاورس های موجود هستند. مشارکت در Metaverse با سرعت بی سابقه ای در صنعت بازی در حال رشد است.

با توجه به اینکه مشارکت در متاورس با سرعت بی‌سابقه‌ای در صنعت بازی‌سازی رشد می‌کند، زیرا ۶۵ درصد از جمعیت جهان در اسراف رسانه‌ای شرکت کرده‌اند، مانند تماشای یک برنامه تلویزیونی، فیلم، یا نمایش برتر در یک بازی ویدیویی یا همکاری با یکدیگر برای ایجاد یک کنسرت زنده

چه ،ی بیشتر از Metaverse استفاده می کند؟

شصت و نه درصد از انسان ها درگیر فعالیت های اجتماعی، ملاقات با افراد جدید، شرکت در یک گردهمایی گروهی یا بازدید از یک دنیای مجازی در حین انجام یک بازی بوده اند.

تقریباً سه چهارم (72٪) از مردم روی زمین به نوعی فعالیت مالی در متاورس انجام داده اند. این می تواند شامل ،ید کالاهای مجازی، ،ید پول مجازی، ،ید کالاهای دیجیتال از بازارهای دیجیتال یا ،ید یا فروش سایر گیمرها باشد.

واقعیت افزوده vr

واقعیت افزوده (AR) در دنیای مجازی

رهبران بازار مانند مارک زاکربرگ فیس بوک روی پتانسیل “اینترنت تجسم یافته” که متاورس است، شرط بندی زیادی می کنند. این یا یک تجربه واقعیت مجازی است یا چیزی است که می تواند به زندگی شما وارد شود (از طریق AR).

محبوبیت دنیای مجازی در حال افزایش است، اما متاورس واقعی ممکن است موج آینده در مورد واقعیت افزوده باشد.

طبیعی ترین راه برای عرضه محتوای دیجیتال به سیستم ادراکی انسان این است که آن را مستقیماً در محیط فیزیکی اطراف خود بگنج،م.

چگونه مغز شما یک نمایش واحد برای شما ایجاد می کند؟

مغز شما بر اساس اطلاعاتی که از حواس بینایی، شنوایی، لامسه و حرکت شما به دست می آید، یک نمایش واحد از عرصه ایجاد می کند.

تا زم، که عوامل مجازی از نظر مکان و زمان به شدت در محیط شما شناسایی شوند، این امر با واقعیت افزوده امکان پذیر است، حتی با ثبات بصری نسبتاً ضعیف.

اکنون که توانایی ما برای قضاوت فاصله (یا درک شدت) اصلاح شده است، باور این موضوع سخت نیست.

واقعیت افزوده به ناچار تبدیل به یک هنجار خواهد شد. ممکن است جایگزین گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها به‌،وان رابط غالب برای محتوای دیجیتال شود، و بدون شک واقعیت مجازی را به‌،وان دریچه اصلی به Metaverse تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

واقعیت افزوده ممکن است به ما قدرت های فوق العاده بدهد و به ما این امکان را می دهد که محیط اطراف خود را با انگشت یا چشم تغییر دهیم.

واقعیت افزوده VR در متاورس

مشتریان اکنون می توانند با ورود به Metaverse به لطف واقعیت مجازی، شکاف بین دنیای دیجیتال و فیزیکی خود را پر کنند.

با استفاده از نسخه‌های مجازی افراد، اشیا و مناظر می‌تو،م مکان‌های جدید را کاوش کنیم و گزارش‌ها را برای افراد بیشتری در دسترس قرار دهیم.

به طور خلاصه، این یک واقعیت جایگزین است که در آن می‌تو،د انواع کارها مانند رفتن به ک،، محل کار، کنسرت یا ،ید را بدون ، خانه انجام دهید. واقعیت مجازی به کاربران امکان می دهد رویدادها را تجربه کنند، ،ید کنند و در مورد فرصت های جدید اطلاعات ،ب کنند. از سوی دیگر، واقعیت افزوده و ،یبی، فرصت‌های غیرقابل تصوری را برای تقویت دنیای فیزیکی اطراف ما ایجاد می‌کند.

در حال حاضر افزونه‌هایی برای چشم‌انداز XR وجود دارد، مانند ابزارهای کامنت‌گذاری لمسی، که به ما اجازه می‌دهند تا دست دادن و در آغوش گرفتن مخاطبین خود را بدون توجه به مک، که از نظر فیزیکی قرار داریم، احساس کنیم.

اعتبار تصویر ویژه: ارائه شده توسط نویسنده. متش،!

سیوا سوبرهم،ام

تحلیلگر سئو در PlugXR

من یک تحلیلگر SEO در PlugXR هستم و استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی شرکت را مدیریت می کنم


منبع: https://readwrite.com/what-is-metaverse-and-،w-is-it-changing-ar-vr-world/