دسته‌ها
اخبار

ایلان ماسک و مت تایبی بر سر انتشار فایل‌های توییتر مناظره کردند


در ظاهر، این یک نمونه معمولی از گزارش اخبار بود: یک رو،مه نگار اسناد داخلی را از یک شرکت بزرگ به دست می آورد و یک اختلاف سیاسی را که در روزهای پای، رقابت های ریاست جمهوری 2020 شعله ور شد، روشن می کند.

اما وقتی صحبت از ایلان ماسک و توییتر می شود، هیچ چیز معمولی نیست.

به اصطلاح پرونده های توییتر که شامگاه جمعه توسط مت طیبی، رو،مه نگار مستقل منتشر شد، طوف، را در میان کارشناسان، کارشناسان اخلاق رسانه ای و قانونگذاران هر دو حزب به راه انداخت. همچنین دریچه ای به چشم انداز مدرن ش،ته اخبار ارائه کرد، جایی که دریافت یک داستان اغلب بر اساس فرضیات خوانندگان در مورد انگیزه های خبرنگاران و سوژه ها شکل می گیرد.

طوفان از زم، شروع شد که آقای ماسک انتشار اسناد داخلی را که به گفته او ماجرای تصمیم توییتر در سال 2020 برای محدود ، پست‌های مرتبط با گزارش نیویورک پست در مورد پسر جوزف آر.

آقای ماسک که شرکت‌های فناوری را به سانسور متهم کرده است، سپس خوانندگان را به گزارش آقای طیبی، یک رو،مه‌نگار نمادین که در برخی از تحقیر آقای ماسک نسبت به رسانه‌های خبری اصلی شریک است، اشاره کرد. گزارش آقای طیبی که در قالب یک تاپیک طول، توییتر منتشر شد، شامل تصاویری از تبادل ایمیل بین مقامات توییتر بود که در مورد نحوه رسیدگی به انتشار داستان پست در پلتفرم خود بحث می ،د.

آقایان ماسک و طیبی این مبادلات را به ،وان مدرکی دال بر سانسور رتبه ای و نفوذ م،ب لیبرال ها در نظر گرفتند. بسیاری دیگر – حتی برخی از منتقدان سرسخت توییتر – کمتر تحت تأثیر قرار گرفتند و گفتند که تبادلات صرفاً به گروهی از مدیران نشان داد که به طور جدی در مورد چگونگی برخورد با یک گزارش خبری تأیید نشده که بر اساس اطلاعات یک لپ‌تاپ دزدیده شده بود، بحث می‌،د.

  • یک الگوی تثبیت شده: ا،اج مردم صحبت از ورش،تگی به کارگران گفتن «هسته سخت» باشند. توییتر اولین شرکتی نیست که شاهد استفاده ایلان ماسک از این تاکتیک ها بوده است.
  • حل یک “سوء تفاهم”: پس از اینکه آقای ماسک اپل را به تهدید به ،وج توییتر از اپ استور متهم کرد، به نظر می رسد که از اختلاف احتمالی بین غول های فناوری جلوگیری شده است.
  • “جنگ برای استعداد”: با در نظر گرفتن اطلاعات نادرست به ،وان یک تعهد احتمالاً گران، چندین شرکت به دنبال استخدام کارمندان سابق توییتر با تخصص برای کنترل آن هستند.
  • قبوض پرداخت نشده: آقای ماسک و مشاورانش همه انواع هزینه‌ها را در توییتر بررسی کرده‌اند و به کارکنان دستور داده‌اند که بررسی، مذاکره مجدد و در برخی موارد اصلاً به فروشندگان خارجی پرداخت نکنند.

و مانند بسیاری از اخبار مدرن، فایل‌های توییتر به سرعت در خدمت تعداد گیج‌کننده‌ای از استدلال‌های از پیش موجود مسلح شدند.

مجری فا، نیوز، تاکر کارلسون، که اغلب لیبرال ها را به خفقان گفتار متهم می کند، این ادعا را مطرح کرد که “اسناد نشان دهنده نقض سیستماتیک متمم اول قانون اساسی است، بزرگترین نمونه آن در تاریخ مدرن.” جمهوری خواهان مجلس نمایندگان که خواستار تحقیق در مورد معاملات تجاری هانتر بایدن شده اند، بدون هیچ مدرکی ادعا ،د که این گزارش تب، سیستماتیک میان توییتر و دستیاران جو بایدن را که در آن زمان نامزد دموکرات ها بود، نشان می دهد. (جک دورسی، مدیر اجرایی توییتر در آن زمان، بعداً مع، شد تصمیم برای مسدود ، داستان پست و به کنگره گفت که این یک اشتباه بوده است.)

مدیران سابق توییتر که از مدیریت هرج و مرج آقای ماسک بر این شرکت ابراز تاسف کرده اند، انتشار این اسناد را نشانه دیگری از بی پروایی ،وان ،د. یوئل راث، رئیس سابق امنیت و اعتماد توییتر، گفت که انتشار اسناد ویرایش نشده – که برخی از آنها شامل نام و آدرس ایمیل مقامات توییتر است – “یک کار اساسا غیرقابل قبول” است و مردم را “در مسیر آسیب” قرار می دهد. (آقای ماسک بعداً گفت که در گذشته، “من فکر می کنم ما باید برخی از آدرس های ایمیل را حذف می کردیم.”)

نقش محوری آقای طیبی، یک چهره قطبی در محافل رو،مه نگاری، سروصدای خود را به راه انداخت.

آقای طیبی که زم، صدای اصلی چپ سیاسی بود، با معرفی خود به ،وان یک حقیقت گوی بدون محدودیت به شهرت رسید. او شاید بیشتر به خاطر بر،ب زدن گلدمن ،س به ،وان “ماهی مرکب خون آشام” در مقاله ای که خشم عمومی را نسبت به وال استریت برانگیخت، شناخته شده است. اما تفسیر او در مورد رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ با دیدگاه های بسیاری از دموکرات ها متفاوت بود – به ،وان مثال، او نسبت به ادعاهای تب، بین روسیه و ستاد انتخاباتی آقای ترامپ شک داشت – و پایگاه طرفداران او تغییر کرد.

روز جمعه، آقای طیبی نوشت که موضوع او درباره توییتر «بر اساس هزاران سند داخلی است که توسط منابعی در توییتر به دست آمده است». آقای ماسک پیش از این به افشای اطلاعاتی در مورد نحوه رسیدگی توییتر به گزارش هانتر بایدن اشاره کرده بود. روز جمعه، اندکی قبل از گزارش آقای طیبی، آقای ماسک نوشت: «این عالی خواهد بود» و یک ایموجی پاپ کورن، نماد جه، جه، انتظار پرشور را به آن اضافه کرد. آقای طیبی همچنین گفت که در ازای این اسناد با “شرایط خاصی” موافقت کرده است، اما جزئیاتی ارائه نکرد.

بدبینان آقای طیبی به آنچه که به نظر می رسید یک افشای هماهنگ شده بود، استفاده ،د. مهدی حسن مجری شبکه ام اس ان بی سی در توییتر نوشت: «تصور کنید که در یک جمعه شب داوطلب انجام کار روابط عمومی آنلاین برای ثروتمندترین مرد جهان در خدمت روایت های برهنه و بدبینانه جناح راست هستید، و سپس وانمود کنید که دارید حقیقت را به قدرت می گویید. پست.

آقای طیبی روز شنبه جواب داد نوشتنمشتاقانه منتظر تمام توییت‌هایی هستم که درباره «PR برای ثروتمندترین مرد روی زمین» شکایت دارند و ببینیم که چه تعداد از آنها برای منابع ناشناس در FBI، CIA، پنتاگون، کاخ سفید و غیره داستان‌هایی را منتشر کرده‌اند.»

آقایان ماسک و طیبی به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

اینکه آقای ماسک از طرفداران آقای طیبی است که رولینگ استون را ، کرد تا یک خبرنامه در Substack راه اندازی کند، جای تعجب ندارد. آقای ماسک اغلب از فضایل رو،مه نگاری شهروندی استقبال می کند. روز شنبه، در یک جلسه صوتی زنده در توییتر، آقای ماسک گفت که از اینکه رسانه های اصلی بیشتر گزارش های آقای طیبی را دریافت نکرده اند، ناامید شده است.

نیویورک تایمز کپی اسناد را از آقای ماسک درخواست کرد، اما پاسخی دریافت نکرد.

آقای ماسک روز شنبه گفت که اسنادی را نیز به باری ویس، سردبیر و ستون نویس سابق تایمز داده است که خبرنامه Substack، Common Sense، خود را جایگزینی برای رسانه های خبری سنتی می داند. خانم ویس روز یکشنبه از اظهار نظر خودداری کرد.

این هیاهو باعث ایجاد برخی از همراهان عجیب و غریب نیز شده است. آقای طیبی زم، رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش را به “،” مقایسه کرد. روز یکشنبه، گزارش های وی توسط رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان، نماینده کوین مک کارتی، طی مصاحبه ای با فا، نیوز دفاع شد. آقای مک کارتی در مورد آقای ماسک گفت: “آنها سعی می کنند یک شخص را به خاطر گفتن حقیقت بدنام کنند.”

شاید تنها نکته قابل قبول جه، از انتشار فایل‌های توییتر، احساسی بود که خود آقای طیبی در یک پیام بیان کرد. ،وان در صفحه Substack خود که پیش نمایشی از پست های آینده او را ارائه می کرد.

آقای طیبی نوشت: «توجه به خوانندگان». “اینجا قرار است عجیب شود.”




منبع: https://www.nytimes.com/2022/12/04/business/media/elon-musk-twitter-matt-taibbi.html