دسته‌ها
اخبار

اپل به دلیل استفاده از AirTag توسط استالکرهای ادعایی شکایت کرد


تصویری برای مقاله با ،وان دعوی دعوی ادعا می کند که تگ های هوایی اپل 'به سلاح انتخاب تبدیل شده اند'  برای استالکرها

ع،: سیب

یک جفت زن پس از ادعای ادعای خود، علیه اپل شکایت دسته جمعی ارائه کرده اند مدیران سابق از سه ماهه شرکت استفاده ،داندازه AirTag ردیاب ها برای تعقیب آنها این دادخواست که توسط Gizmodo مشاهده شده است، ادعا می کند که اشتباهات ادعایی اپل در مورد ملاحظات حریم خصوصی با AirTags به منزله سهل انگاری است و حق قانون اساسی کالیفرنیا برای حفظ حریم خصوصی را نقض می کند. طبق این دادخواست، AirTag ها یک “محصول غیرمنطقی خطرناک” هستند که ابزاری را برای ردیابی مکان قرب،ان خود به استالکرها می دهد.

یکی از ،ن ذکر شده در کت و شلوار ادعا می کند که دوست پسر سابقش است او را پس از پنهان ، AirTag در چرخ ماشینش دنبال کرد. دیگری ادعا می کند که شوهرش یکی از ردیاب ها را در کوله پشتی فرزندش قرار داده و از آن برای نظارت بر محل نگهداری او استفاده کرده است. اولی می گوید که به دنبال آزار و اذیت های مکرر سابقش احساس می کرد مجبور به نقل مکان به هتل شده است. یک روز هنگام رانندگی از آپارتمان خود به هتل، او می گوید که یک اعلان عجیب از آیفون دریافت کرده است که به او هشدار می دهد که یک AirTag ناشناس در مجاورت او است. زن سرانجام AirTag را در چرخ ماشینش، رنگی با نشانگر و بسته شده در یک کیف پیدا کرد. بعداً، این زن می‌گوید که مرد عجیبی را دید که در آن نزدیکی کمین کرده بود و فکر می‌کند برای پیدا ، و ربودن دستگاه فرستاده شده بود.

اولین بار این ،ن حساب های دستی تازه ترین ها در تعداد فزاینده ای هستند داستان‌های استالکر مرتبط با AirTags که برخی از آنها حتی به قتل ختم شده‌اند.

سیب منتشر شد دستگاه های ردیاب در آوریل 2021 به ،وان یک رقیب مستقیم برای دستگاه های محبوب کاشی در آن زمان. ردیاب‌ها که سیگنال بلوتوثی را ارسال می‌کنند که می‌تواند توسط دستگاه‌های مجاور در شبکه عظیم Find My اپل شناسایی شود، ابزار فوق‌العاده مفیدی برای ردیابی کلیدها، چمدان‌ها یا دیگر اشیاء نابجا هستند. برخی از افراد حتی از آنها برای نگه داشتن زبانه های خود استفاده می کنند حیوانات خانگی، فرزندان، و حتی اعضای مسن خانواده، اگرچه اصول اخلاقی در مورد آن موارد کمتر روشن است. با این حال، همان ویژگی هایی که AirTags را بسیار مفید می کند نیز باعث می شود آنها به ویژه برای استالکرها جذاب هستند، موضوعی که طرفداران حریم خصوصی و محققان قبل از راه اندازی دستگاه ها در مورد آن هشدار داده بودند.

اگرچه اپل صادر کرده است متعدد به روز رس، ها در سال گذشته با هدف رسیدگی به نگر، های امنیتی و حریم خصوصی، این شکایت اپل را متهم می‌کند که علی‌رغم نگر،‌های فراو، که طرفداران درباره عواقب احتمالی تعقیب هشدار داده‌اند، «بی‌ملاحظه» با دستگاه خود پیش می‌رود. AirTags، شکایت ادعا می کندs، “گستره، وسعت و سهولت تعقیب مبتنی بر مکان را انقلابی کرده اند.” و در حالی که سایر دستگاه های ردیابی رقیب وجود دارند، شکایت ادعا می کند که AirTag ها به دلیل دقت “بی نظیر”، سهولت استفاده و مقرون به صرفه بودن منحصر به فرد هستند.

در این کت و شلوار آمده است: “با قیمت فقط 29 دلار، به سلاح انتخابی افراد تعقیب کننده و سوء استفاده کنندگان تبدیل شده است.”

اپل بلافاصله به درخواست Gizmodo برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در برخی موارد، AirTag تعقیب را فعال کرده است گزارش شده است مرگبار شد در اوایل سال جاری، یک زن ایندیانا ظاهراً از این دستگاه برای ردیابی استفاده کرد او دوست پسر به ماشین پس از آن زن ظاهراً مرد را با ماشینش قیچی کرد و سپس روی جسد او ایستاد و در نهایت او را تا حد مرگ له کرد. این زن پس از آن به قتل متهم شد.

به اعتبار خود، اپل به طور مداوم ویژگی‌های ایمنی را اضافه می‌کند تا، هرچند اندک، خطر وقوع تعقیب را کاهش دهد.ing. به ،وان مثال، تابستان گذشته، اپل یک دستگاه را عرضه کرد به روز رس، اگر AirTag بین 8 تا 24 ساعت نزدیک تلفن مالک نباشد، به‌طور تصادفی بوق می‌زند. تقریباً در همان زمان این شرکت یک محصول جدید را نیز معرفی کرد شناسایی ردیاب برنامه‌ای که به کاربران Android امکان می‌دهد دستگاه‌های متصل به Find My ناخواسته متعلق به شخص دیگری را در یک منطقه نزدیک اسکن کنند. اخیراً این شرکت یک “راهنمای ایمنی شخصیاین شرکت به ،وان منبعی برای هر ،ی که نگران سوء استفاده، تعقیب یا آزار مبتنی بر فناوری است یا آن را تجربه می کند، توصیف می کند.


منبع: https://gizmodo.com/apple-airtags-stalker-find-my-ip،ne-1849861275