دسته‌ها
اخبار

آمازون و اپل به تازگی با جریمه 218 میلیون دلاری مواجه شدند. در اینجا چرا


اپل و آمازون مجموعاً 218 میلیون دلار توسط ناظر ضد انحصار اسپ،ا به دلیل اقدامات ضد رقابتی جریمه شدند. جریمه اپل 161 میلیون دلار و آمازون 56.7 میلیون دلار بود. این دو غول فناوری متهم به سرکوب رقابت برای مشاغل کوچکتر از طریق محدود ، توانایی فروشندگان شخص ثالث برای ارائه محصولات اپل در پلتفرم آمازون شده اند. کمیسیون ملی بازارها و رقابت (CNMC) اسپ،ا دریافت که برخی از توافق‌های حاصل شده در سال 2018 حاوی بندهای ضدرقابتی است که به رقابت در بازار آنلاین اسپ،ایی برای دستگاه‌های الکترونیکی لطمه می‌زند.

CNMC دو قرارداد بین اپل و آمازون را در 31 اکتبر 2018 بررسی کرد. که آمازون را به ،وان نمایندگی فروش اپل مجاز کرد. فروشندگان شخص ثالثی که محصولات اپل را از طریق پلتفرم آمازون برای ،ده فروشان کوچکتر می فروشند، به دلیل بندهای ضد رقابتی در این قراردادها با مشکل مواجه شدند. به گفته CNMC، این بندها بر بازار آنلاین اسپ،ایی دستگاه های الکترونیکی تأثیر گذاشته است.

CNMC مدعی شد که اپل و آمازون توافقی را منعقد کرده اند توانایی آمازون برای تبلیغات به ،یداران محصولات اپل یا ارائه محصولاتی از رقبای آمازون در صنعت الکترونیک را محدود کرد.. سازمان دیده بان ادعا کرد که در نتیجه، 90 درصد از فروشندگان مستقلی که قبل از تمدید قرارداد توزیع آمازون و اپل، محصولات اپل را در بازار آمازون عرضه می ،د، مجبور شدند سایت را ، کنند.

CNMC ادعا می کند که آمازون محدود ، توانایی ،ده فروشان اتحادیه اروپا مستقر در خارج از اسپ،ا برای دسترسی به مشتریان اسپ،ایی و ممنوعیت تبلیغات از رقبای اپل در وب سایت آن در پاسخ به جستجو برای محصولات اپل. قیمت محصولات اپل که به صورت آنلاین در اسپ،ا فروخته می‌شوند، پس از معامله دو غول فناوری افزایش یافت.

اپل و آمازون هر دو اعلام کرده اند که قصد دارند نسبت به جریمه های اعمال شده اعتراض کنند. در پاسخ به ادعای CNMC مبنی بر اینکه آمازون از حذف فروشندگان از بازار خود سود می برد، یکی از سخنگویان آمازون گفت: “ما مخالفیم.” او ادامه داد که ،یداران محصولات اپل از این معامله سود بردند و تعداد فروش آی‌پد و آیفون افزایش یافت. اپل اعلام کرده است که پرداختن به جعل و مسائل ایمنی انگیزه اصلی امضای قرارداد بوده است. در این بی،ه آمده است که صدها اخطار حذف محصولات جعلی قبل از دستیابی به توافق به آمازون ارسال شده است.

اتحادیه اروپا و تک تک کشورهای عضو، راه را در راه اندازی تحقیقات ضد انحصار در مورد شرکت های بزرگ فناوری رهبری کرده اند در میان نگر، ها مبنی بر اینکه آنها از تسلط خود در بازار سوء استفاده می کنند. در سال 2018، ایتالیا اپل و آمازون را بیش از 200 میلیون دلار به دلیل نقض قو،ن ضد انحصار اتحادیه اروپا با استفاده از توافقنامه 2018 برای محدود ، رقابت در فروش محصولات با برند اپل و بیتس جریمه کرد.

به طور خلاصه، اپل و آمازون مجموعاً 218 میلیون دلار توسط ناظر ضد انحصار اسپ،ا به دلیل اقدامات ضد رقابتی جریمه شدند. شرکت هایی متهم به همکاری برای محدود ، فروش آنلاین اپل و رقبا در اسپ،ا هستند. طبق تحقیقات CNMC، بازار آنلاین دستگاه‌های الکترونیکی در اسپ،ا تحت تأثیر دو قراردادی که در سال 2018 توسط اپل و آمازون امضا شد، تأثیر منفی داشت. اروپا در سرکوب شرکت‌های بزرگ فناوری به دلیل اتهامات سوءاستفاده از موقعیت غالب خود در بازار، رهبری را بر عهده گرفته است. هر دو اپل و آمازون گفته اند که قصد دارند نسبت به جریمه ها تجدید نظر کنند.

اولین بار گزارش شد رویترز

سوالات متداول

س. جریمه های اعمال شده توسط ناظر ضد انحصار اسپ،ا بر اپل و آمازون چه بود؟

ناظر ضد انحصار اسپ،ا، کمیسیون ملی بازارها و رقابت (CNMC)، اپل و آمازون را مجموعا 218 میلیون دلار به دلیل اقدامات ضد رقابتی آنها جریمه کرد. اپل 161 میلیون دلار جریمه شد، در حالی که جریمه آمازون بالغ بر 56.7 میلیون دلار بود.

س. اپل و آمازون توسط CNMC به چه چیزی متهم شدند؟

اپل و آمازون متهم به درگیر شدن در شیوه های ضدرقابتی شدند که رقابت برای ،ب و کارهای کوچکتر را خفه می کرد. به طور خاص، آنها به محدود ، توانایی فروشندگان شخص ثالث برای ارائه محصولات اپل در پلت فرم آمازون متهم شدند. CNMC دریافت که برخی از توافقات به دست آمده در سال 2018 حاوی بندهای ضد رقابتی است که به رقابت در بازار آنلاین اسپ،ا برای دستگاه های الکترونیکی آسیب می رساند.

س. CNMC در مورد قراردادهای بین اپل و آمازون چه تحقیقی انجام داده است؟

CNMC دو قرارداد بین اپل و آمازون را مورد بررسی قرار داد که در 31 اکتبر 2018 مجاز شدند و آمازون را به ،وان فروشنده اپل معرفی ،د. این تحقیقات بر این موضوع متمرکز بود که چگونه این قراردادها بر فروشندگان شخص ثالثی که محصولات اپل را از طریق پلتفرم آمازون می‌فروشند، به ویژه برای ،ده‌فروشان کوچک‌تر، تأثیر می‌گذارد. CNMC دریافت که بندهای ضد رقابتی در این قراردادها بر بازار آنلاین اسپ،ایی دستگاه‌های الکترونیکی تأثیر منفی گذاشته است.

س. بندهای ضدرقابتی مشخص شده توسط CNMC چه بود؟

CNMC ادعا کرد که اپل و آمازون قراردادی داشتند که توانایی آمازون را برای تبلیغات به ،یداران محصولات اپل یا ارائه محصولاتی از رقبای آمازون در صنعت الکترونیک به آنها محدود می کرد. این محدودیت منجر به وضعیتی شد که 90 درصد از فروشندگان مستقلی که محصولات اپل را قبل از تمدید قرارداد توزیع در بازار آمازون عرضه می ،د، مجبور شدند سایت را ، کنند. علاوه بر این، آمازون توانایی ،ده فروشان اتحادیه اروپا مستقر در خارج از اسپ،ا را برای دسترسی به مشتریان اسپ،ایی محدود کرد و تبلیغات رقبای اپل را در وب سایت خود در پاسخ به جستجو برای محصولات اپل ممنوع کرد.

سوال. دلیل منطقی اپل و آمازون برای قراردادها و اقدامات آنها چه بود؟

اپل اعلام کرد که پرداختن به جعل و مسائل ایمنی انگیزه اصلی امضای قرارداد با آمازون است. این شرکت ادعا کرد که صدها اخطار حذف محصولات جعلی را قبل از دستیابی به معامله به آمازون ارسال کرده است. از سوی دیگر، آمازون با ادعای CNMC مبنی بر اینکه از حذف فروشندگان از بازار خود سود می برد، مخالفت کرد. یکی از سخنگویان آمازون استدلال کرد که ،یداران محصولات اپل از این توافق منتفع می‌شوند و در نتیجه تعداد فروش روی آی‌پد و آیفون افزایش یافته است.

س. وضعیت فعلی جریمه ها و پاسخ اپل و آمازون چگونه است؟

هر دو اپل و آمازون قصد خود را برای تجدید نظر در مورد جریمه های اعمال شده ابراز کرده اند. همانطور که وضعیت آشکار می شود، جریمه ها ممکن است مشمول بررسی بیشتر و تعدیل های احتمالی بر اساس روند تجدید نظر شوند.

س. چگونه این پرونده در چارچوب گسترده تر تحقیقات ضد تراست در اروپا قرار می گیرد؟

این مورد بخشی از یک روند بزرگتر در اروپا است، جایی که هم اتحادیه اروپا و هم کشورهای عضو به طور فعال شرکت های بزرگ فناوری را به دلیل نگر، از سوء استفاده احتمالی از تسلط بر بازار بررسی می کنند. اروپا در سرکوب شرکت‌های بزرگ فناوری پیشرو بوده است و این تحقیقات علیه اپل و آمازون تلاش‌های مداوم برای تضمین رقابت منصفانه و حمایت از مصرف‌کنندگان در بازار دیجیتال را برجسته می‌کند.

اعتبار تصویر ویژه: Unsplash

برد اندرسون

سردبیر در ReadWrite

براد ویرایشگری است که بر محتوای ارائه شده در ReadWrite.com نظارت می کند. او قبلاً به ،وان ویراستار در PayPal و Crunchbase کار می کرد. می تو،د با او در برد در readwrite.com تماس بگیرید.


منبع: https://readwrite.com/amazon-and-apple-just-got-hit-with-a-218-million-fine-heres-why/