دسته‌ها
اخبار

معرفی رشته اتاق عمل مزایا و معایب رشته اتاق عمل 3گام

آماده کردن اتاق عمل برای جراحی و کنترل آن از نظر نور کافی، سیستم برق رسانی، درجه حرارت ،رطوبت، پاکیزگی، ایمنی و …. تمامی کالا و خدمات اين فروشگاه حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است. فراهم نمودن دید مناسب جهت محل عمل برای جراح ( با کمک رترکتور ها، گازها و ساکشن) همکاری در هموستاز (بند آوردن خونریزی) پانسمان و سایر عملکردهایی که به جراح در انجام یک عمل صحیح همراه با نتایج مطلوب کمک می‌کند. امکان شناسایی و تهیه سوابق بیمار و جزئیات جراحی و همچنین فرم رضایت نامه قبل از عمل. و رفع نیازهای دیگران از جمله ویژگی های لازم برای اشتغال در این رشته هستند. تکنیک های مناسب برای کمک به جراح در هموستاز (بندآوردن خونریزی ) را می داند.

  • رشته تکنولوژی اتاق عمل از مجموعه رشته‌های پیراپزشکی گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور سراسری است.
  • فراموش نکنید که در نهایت در شغلی موفق خواهید بود که به آن علاقه داشته و استعداد و مهارت کافی را داشته باشید.
  • کلیه داوطلبان می‌توانند با توجه به لیست رشته‌های با آزمون و بدون آزمون با سوابق تحصیلی و تعهد خدمت دانشگاه آزاد، نسبت به ثبت نام و یا انتخاب رشته اقدام نمایند.

همانطور که پیش تر مطالعه کردید، برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته اتاق عمل نیازمند شرکت در کنکور سراسری خواهید بود و در حال حاضر امکان تحصیل رشته اتاق عمل بدون کنکور وجود ندارد. به همین طریق برای تحصیل در مقاطع بالاتر رشته اتاق عمل نیز، نیازمند شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه قبولی خواهید بود. یکی از رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، رشته اتاق عملاست. فارغ التحصیلان کارشناسی رشته اتاق عمل می توانند در مقطع کارشناسی ارشد نیز در رشته اتاق عمل ادامه تحصیل دهند.

نحوه ثبت نام در کنکور 1402 | راه‌اندازی سامانه جامع آزمون سراسری

چند سال تجربه در زمینه موفقیت تحصیلی رو از 18 آبان 94 در فضای مجازی توسعه دادیم. اگر تصمیم داری در بهترین دانشگاه و بهترین رشته تحصیل کنی، ما در سایت‌مون آماده هستیم همه جوره ازت حمایت کنیم. رشته اتاق عمل چون با جراحی سروکار دارد بسیار مناسب افرادی است که در زمینه پزشکی و جراحی همیشه علاقمند بوده اند. از دیگر مزایای آن ساعت های بسیار منظم تر داشتن کاری نسبت به رشته پرستاری است. در رشته پرستاری شما باید در شیفت های طولانی و خیلی وقت ها شیفت شب کار کنید در صورتی که در رشته اتاق عمل جراحی ها را اغلب در روز انجام می دهند و ساعت جراحی هم از قبل قابل تخمین است.

دروس رشته تکنولوژی اتاق عمل

با توجه به نوظهور بودن این رشته، طبیعی است که اگر گرایش های کمتری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری داشته باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این رشته، در سال های اولیه فاقد هرگونه گرایشی بوده است. جدول زیر گرایش های مقطع ارشد و دکتری را برای این رشته بیان می کند.

ظرفیت رشته اتاق عمل در دانشگاه سراسری

اما در پایان آنچه که از این نکات برمی‌آید، این است که نکات مثبت رشته اتاق عمل در بین رشته‌های پیراپزشکی بسیار قابل توجه است. این حرفه در همه دنیا دارای بازار کار بسیار خوبی است و در واقع متخصصین جراحی برای انجام مراحل جراحی عالی، به یک تکنسین جراحی در کنار خود نیاز دارند. میزان تقاضا برای جذب این افراد بسیار زیاد است و با توجه به افزایش جمعیت پیش‌بینی می‌کنیم تا سال 2028، 9 درصد رشد داشته باشد و میزان استخدامی این افراد در بیمارستان‌ها افزایش بیابد. لازم به ذکر است که داکوتای شمالی بهترین مکان برای این افراد است. همچنین داکوتای جنوبی، مونتانا، نبراسکا، آیووا، ویرجینیا غربی، آلاسکا از جمله بهترین ایالت‌ها برای این رشته هستند.