دسته‌ها
اخبار

متخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی در تهران ، بهترین دکتر تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی تهران پذیرش24

مدرسه آنلاین_ رشتۀ رادیولوژی یا تکنولوژی پرتوشناسی با کمک انواع فن آوری‌های تصویربرداری از قسمت‌های مختلف بدن مطابق با دستور پزشک معالج تصویربرداری می‌کند تا علت و یا علل انواع دردها، شکستگی‌ها و .. رشته رادیولوژی یا تکنولوژی پرتوشناسی از رشته های زیرگروه علوم تجربی است که داوطلبان با توجه به علاقه و رتبۀ کسب کرده در کنکور می توانند آن را انتخاب کنند. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند.

با مراجعه به صفحه پزشکانمتخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی، می‌توانید لیست تمام پزشکان تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی ایران را مشاهده کنید. با توجه به اینکه فقط در دانشگاه های روزانه و پردیس خودگردان ارائه می شود ، تفاوت چندانی با رتبه قبولی سایر رشته های علوم پزشکی ندارد و اتفاقا تعدادی از واحد های دانشگاهی در این رشته نسبت به برخی رشته های پیراپزشکی ، رتبه های بهتری پذیرش می کنند. از طرفی در حینی که دانشجویان رشته رادیولوژی به طور تئوری دروس را یادمیگیرند نیاز است به طور عملی نیز در مراکز مختلف دوره هایی با عنوان کار آموزی بگذرانند. همچنین علاقه و مطالعه دروس ریاضی و فیزیک در این رشته بسیار حائز اهمیت است؛ این اهمیت به قدری بالاست که برخی معتقدند باید از رشته ریاضی و فیزیک وارد رشته رادیولوژی شد تا در انجام تصویربرداری خطای جبران ناپذیری صورت نگیرد. از همین رو دانشجوی این رشته باید حس كار در بیمارستان و با بیماران را داشته باشد. همچنین باید بتواند درس‌هایی را كه در طول تحصیل به صورت تئوری فرا گرفته، در كار عملی مورد استفاده قرار دهد و در نهایت لازم است كه در درس‌های زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیك توانمند باشد.

البته این مهلت بر اساس تبصره و قوانینی که از طریق وزارت علوم به دانشگاه ها اعلام شده، تغییر می کند و دانشجو تا زمانی که تمامیتعداد واحدهای کارشناسیخود را پاس نماید می تواند در چارچوب قوانین موجود دانشگاه، به ادامه تحصیل بپردازد. بنابراین دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)نیز باید با اطلاع از دروس عمومی و اختصاصی خود به تحصیل در هشت نیمسال تحصیلی و یا بیشتر بپردازند. فراگیران طی دوره کارشناسی علاوه برآنکه جنبه های عمومی قانون مراقبت از بیماررافرا می گیرند باید قوانین مربوط به حفاظت در برابر اشعه را نیز فرابگیرند تا بتوانند در اتاق های رادیوگرافی با کمترین مقدار اشعه، تصویربرداری نمایند . گفتنی است که اگر مسئول تکنولوژی رادیولوژی، آموزش لازم را ندیده باشد علاوه بر اینکه پرتو گیری بیمار را بالا می برد و به او آسیب می رساند، تصاویر مناسبی نیز از اعضای بدن تهیه نمی کند. در نتیجه، دکتر رادیولوژیست نمی تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آن ها تشخیص پزشکی دهد. با تولد این تکنولوژی، بشر از پوست و گوشت گذشت و به اعماق شگفت انگیز بدن انسان راه یافت و توانست اجزای بدن را بیشتر در معرض دید و بررسی قرار دهد.

لازم به ذکر است، می‌توانید میانگین زمان انتظار در مطب جهت ویزیت را در صفحه پزشک مورد نظر خود مشاهده کنید که این مقدار، کمتر از زمان انتظار در حالت عادی و بدون دریافت نوبت اینترنتی است. موسسه کنکور پزشکی سالیانه زیادی است که در زمینه مشاور تحصیلی فعالیت دارد و باعث موفقیت عزیزان بسیار زیاده شده است. در این دوره دانشجویان تجارب نظری و بالینی در زمینه‌های مختلف تصویربرداری از روش‌های ساده و روتین رادیوگرافی تا تکنیک‌های پیشرفته تصویربرداری ازجمله توموگرافی کامپیوتری، تصویربرداری با استفاده از تشدید مغناطیسی هسته اتم را به دست خواهند آورد. مشاوره تحصیلی آکو به عنوان یکی از بهترین تیم های مشاوره تحصیلی در کشور که به صورت حضوری و آنلاین فعالیت می کند. مشاوره واتساپی، مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین، آزمون آنلاین از جمله خدمات مشاوره ای سایت ما می باشد.

  • برای موفقیت در اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا باید دارای مدرک زبان انگلیسی معتبر باشید.
  • فراموش نکنید که گفتیم در رشته تکنولوژی پرتو شناسی درس ریاضی و فیزیک اهمیت زیادی دارد.
  • فارغ التحصیلان رشته تکنولوژی پرتوشناسی میتوانند در مراکز تصویربرداری مانند رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی مشغول به کار شوند و همچنین عده ای از کارشناسان این رشته میتوانند به عنوان بازرسین کار با اشعه ایکس در دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های انرژی اتمی فعالیت کنند.
  • حتی قبلا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مخصوصا امارات کارشناس های رادیولوژی از ایران زیاد میرفتن اونجا کار میکردم نیاز داشت اما الان دیگه مثل قبل اونقد نمیرن ولی هنوزم بعضیا آگهی نیاز به رادیولوژی میزنن.
  • دانشگاه واشنگتن سنت لوئیس امکانات و تسهیلات بسیاری را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند.

اگه کسی غیر از اینها یه نقص عضو دیگه ای داشته باشه نمیتونه بره رشته تکنولوژی پرتوشناسی بخونه. همین طور دانستید که کارشناس رادیولوژی به کمک انواع فن آوری های تصویربرداری از قسمت های مختلف بدن بیمار (مطابق با دستور پزشک معالج) تصویربرداری می کند. در هر مرکز تصویربرداری پزشک متخصص پرتوشناسی (پزشک رادیولوژیست) حضور دارد که با استفاده از روش ها و تجهیزات مختلف تصویربرداری به تشخیص بیماری ها می پردازد. وظیفه این پزشک متخصص تشخیص بیماری ها، شکستگی ها و …از روی تصاویر رادیوگرافی است. انجام کار تصویربرداری و کنترل ظهور و تثبیت تصاویر رادیوگرافی بر عهده تکنسین رادیولوژی (کارشناس پرتوشناسی) می باشد.

تکنولوژی پرتوشناسی، شاخه ای از علوم پایه پزشکی

بسته به اینکه در بیمارستان های خصوصی یا دولتی باشند، حقوق متفاوتی دریافت می کنند. حقوق این افراد با توجه به سطح تحصیلات، مهارت و سابقه کاری بین 5 میلیون تا 10 میلیون است. افرادی که خودشان مراکز تصویر برداری راه اندازی می کنند، درآمد خیلی بالاتری از افرادی که در این حرفه مشغول هستند، کسب می کنند. از جمله دروس عمومی رشته پرتوشناسی می توان به مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، آشنایی با منابع اسلامی، جمعیت و تنظیم خانواده، ادبیات فارسی، زبان عمومی، تربیت بدنی 1 و 2 اشاره کرد. در اجرای بند ۱۲ و اصل سوم و اصل بیست و نهم و سی ام و بند ۱ اصل چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، باید در کنار تربیت پزشکان متخصص و متعهد به تربیت سریع کاردانان ماهر در رشته پرتوشناسی نیز اقدام شود.

از جمله وظایفی که یک تکنسین رادیولوژی یا رادیولوژیست دارد، می توان به عکس برداری از نقاط بدن بیمار، تنظیم و نگه داری تجهیزات رادیوگرافی، مراقبت از بیماران در برابر اشعه در هنگام تصویربرداری، آماده کردن دستگاه‌های تصویربرداری، رادیوگرافی و تهیه گزارش تصویر برداری برای پزشک مرتبط اشاره کرد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مقطع کاردانی هم مشغول به کار شوند و در امور اجرایی از جمله تصویربرداری (دست و پا و انگشت)، تصویربرداری تخصصی و تداخلی مانند گوارش و یا عروق به فعالیت بپردازند. از نظر اشعه نگران نباشید زیرا اگر اصول حفاظت را خوب رعایت کنید مشکلی برای شما پیش نمی آید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1397 در گرایش تکنولوژی پرتوشناسی و در رشته گروه علوم تجربی

مشکلاتی که بعضی رشته های دیگر مانند پرستاری، پزشکی و علوم آزمایشگاهی دارند مانند سر کار داشتن با خون و زخم و ترشحات بدن و … این موارد در کار رادیولوژی وجود ندارد و حتی تخصص رادیولوژی هم یکی از رشته های لوکس و پرطرفدار پزشکی هست و رتبه های نسبتا خوبی هم برای قبولی آن لازمه دارد. مهم ترین بخش انتخاب رشته که تاثیر مستقیمی بر آینده داوطلب دارد، بحث موقعیت شغلی و بازارکار هر یک از رشته های تحصیلی در دانشگاه است. چرا که برخی از دانشجویان امیدوارند پس از تحصیل دردانشگاه های شهریه پرداز، بتوانند شغلی پیدا کنند که جبران مبالغ پرداخته شده به عنوان شهریه دانشگاه شان باشد. هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا در مقایسه با کشورهای دیگر بالاتر است. به خصوص مبلغ شهریه رشته‌های پزشکی و زیر مجموعه‌های آن بیشتر از رشته‌های تحصیلی دیگر است.

تحصیل در دانشگاه هاروارد می‌تواند یک تجربه‌ی علمی بسیار عالی برای دانشجویان باشد و آینده‌ی شغلی آنها را تضمین کند. هدف اصلی مقطع کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی عبارت است از آماده‌سازی زمینه ی کسب تجارب آموزشی و شایستگی‌های موردنیاز جهت عملکرد مؤثر تحت عنوان کارشناس و تکنولوژیست ماهر در بخش‌های تصویربرداری پزشکی. کار کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی این هست که بیماری ها یا حالات غیرطبیعی بدن رو بوسیلۀ روش های تصویربرداری مثل رادیوگرافی ساده، آنژیوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و روش های دیگه تشخیص بده.

هزینه تاسیس مرکز رادیولوژی خیلی خیلی بالاست اما چون چند نفر هستن و وام هم میدن اگه کسی شرایطش رو داشته باشه میتونه مرکز رادیولوژی تاسیس کنه. البته وام گرفتن هم شرایط خاص خودشو داره و هر کسی حاضر نیست وام به این بزرگی بگیره چون هزینه تاسیس مرکز رادیولوژی در حد میلیون نیست و بحث میلیارد هست. اگه بخواهید مرکز رادیولوژی بزنید که همه خدمات رادیولوژی رو داشته باشه، سی تی اسکن و ام آر آی و همه چی داشته بالای ۱۰ میلیارد سرمایه لازمه داره. ضمنا الان اگه یه رادیولوژیست بخواد مطب بزنه و فقط از سونوگرافی شروع کنه بهش مجوز نمیدن باید خدمات دیگه رادیولوژی هم ارائه بده که بهش مجوز بدن که خب اینها سرمایه زیادی میخواد. رادیولوژیست ها از پردرآمدترین متخصصان پزشکی در کشور آلمان هستند که درآمد ناخالص آن به طور متوسط ​​230،000 یورو در سال است.