دسته‌ها
اخبار

مایکروسافت، گیت هاب و OpenAI از دادگاه می‌خواهند شکایت حق نسخه‌برداری هوش مصنوعی را رد کند


مایکروسافت، GitHub و OpenAI از دادگاه می‌خواهند که شکایت دسته جمعی پیشنهادی را که شرکت‌ها را به حذف کد مجوز برای ساخت ابزار Copilot مجهز به هوش مصنوعی GitHub متهم می‌کند، رد کند. همانطور که قبلا توسط رویترز. در یک جفت بایگ، GitHub و OpenAI متعلق به مایکروسافت که روز پنجشنبه به دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شد، می گویند که ادعاهای ذکر شده در شکایت قابل قبول نیستند.

زم، که برنامه نویس و وکیل، متیو باتریک، با تیم حقوقی موسسه حقوقی جوزف ساوری برای طرح یک طرح دعوی حقوقی پیشنهادی در نوامبر گذشته همکاری کرد و مدعی شد که ابزار مبتنی بر “دزدی نرم افزاری در مقیاسی بی سابقه” است، همه چیز به اوج خود رسید. باتریک و تیم حقوقی اش بعدا یک ث،ه ثبت کرد طرح دعوای دسته جمعی از طرف دو توسعه‌دهنده نرم‌افزار ناشناس به دلایل مشابه، که مایکروسافت، GitHub و OpenAI می‌خواهند رد شود.

همانطور که در پرونده ذکر شد، مایکروسافت و گیت هاب می گویند که شکایت “در دو نقص ذاتی ش،ت خورده است: فقدان آسیب و فقدان یک ادعای قابل قبول”، در حالی که OpenAI به طور مشابه می گوید شاکیان “ادعا می کنند که یک کیسه از ادعاهایی که در اعتراف به نقض قو،ن ناکام هستند. حقوق قانونی قابل شناخت.» این شرکت‌ها استدلال می‌کنند که شاکیان برای طرح ادعای خود به «رویدادهای فرضی» تکیه می‌کنند و می‌گویند که توضیح نمی‌دهند که چگونه شخصاً توسط این ابزار آسیب دیده‌اند.

مایکروسافت و گیت هاب در این پرونده ادعا می کنند: “Copilot هیچ چیزی را از متن کد منبع باز که در دسترس عموم است برداشت نمی کند.” در عوض، Copilot به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا با ایجاد پیشنهادهایی بر اساس آنچه که از کل دانش به دست آمده از کد عمومی آموخته است، کد بنویسند.

علاوه بر این، مایکروسافت و گیت هاب در ادامه ادعا می‌کنند که شاکیان ،، هستند که با درخواست «حکم و درآمد بادآورده چند میلیارد دلاری» در رابطه با «نرم‌افزاری که با میل و میل به‌،وان منبع باز به اشتراک می‌گذارند، اصول منبع باز را تضعیف می‌کنند». ”

جلسه دادگاه برای رد دعوا در ماه مه برگزار خواهد شد و موسسه حقوقی جوزف ساوری بلافاصله به این موضوع پاسخ نداد. آستانهدرخواست نظر

با توجه به اینکه سایر شرکت‌ها به هوش مصنوعی نیز توجه می‌کنند، مایکروسافت، GitHub و OpenAI تنها شرکت‌هایی نیستند که با مشکلات قانونی مواجه هستند. در اوایل این ماه، موسسه حقوقی Butterick و Joseph Saveri شکایت دیگری مبنی بر اینکه ابزارهای هنری AI ایجاد شده توسط MidJourney، Stability AI و DeviantArt با حذف غیرقانونی آثار هنرمندان از اینترنت، قو،ن کپی رایت را نقض می کنند، تنظیم ،د. Getty Images همچنین از Stability AI به دلیل ادعاهایی که ابزار Stable Diffusion این شرکت به طور غیرقانونی تصاویر را از سایت ،اش داده است، شکایت کرده است.


منبع: https://www.theverge.com/2023/1/28/23575919/microsoft-openai-،hub-dismiss-copilot-ai-copyright-lawsuit