دسته‌ها
اخبار

رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای بررسی دانشگاه ها ، تعداد واحد و بازار کار

با توجه به پیشرفت کشور ما در بخش تکنولوژی‌های هسته ای آینده‌ای روشن برای دانشجویان این رشته در نظر گرفته می‌شود. گروه مشاوره ای استاد محمد موسوی در عرصه مشاوره تحصیلی و برنامه تحصیلی اختصاصی در قالب پکیج توربو تست بهترین گزینه برای داوطلبین در کنکور سراسری می باشد‌. برای آشنایی بیشتر با پکیج توربو تست و برنامه تحصیلی اختصاصی به صفحه شخصی محمدموسوی مراجعه فرمایید. این رشته مناسب افرادی است که به کار در عرصه های پزشکی و تشخیص بیماری ها علاقه مند هستند و یا حس همدردی با افراد را دارند و می توانند با بیمار به خوبی ارتباط برقرار کنند. با وجود این خدمات عالی، درمان از راه دور به بیماران در نقاط مختلف دنیا امکان دسترسی به مراقبت‌های پزشکی در هر زمان و مکانی که به آن نیاز دارند را فراهم می‌کند.

  • سلول ها، اسکلت مخصوص به خود را دارند که از پروتئین ها ساخته شده است و به آنها اسکلت سلولی می گویند.
  • اين دستگاه هم براي بخيه زدن ساختارهاي لوله اي مانند عروق خوني و هم بافت هاي لايه اي مانند پوست مناسب است و در سايزهاي مختلفي براي کاربردهاي متفاوت در اختيار خواهد بود.
  • این رشته تلفیقی از رشته‌های تصویربرداری پزشکی، فیزیک پزشکی و پرتونگاری مولکولی است که از خواص هسته‌ای مواد (مثل رادیوایزوتوپ‌ها) برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند و طول دوره آن در دانشگاه برای دریافت مدرک کارشناسی چهار سال است.
  • ولی واقعیت هر رشته – جدا از مدیریت توانمندی که جهت جذب فارغ التحصیلان دانشگاه ها لازم است – این است که دانشجوی باانگیزه و دارای پشتکار، کار شایسته خود را می یابد.
  • آخرین رتبه قبولی دانشگاه کرمانشاه تو سال 98 در منطقه 1 رتبه ۸۴۴۳ بوده و برای منطقه 2 تا رتبه ۱۷۴۷۵ و منطقه 3 تا رتبه ۷۹۸۴ قبولی داشته.

اما معمولا بعد از هفت سال این دستگاه قابلیت خود را از دست میدهد (و با اتمام باتری مواجه می شود) و باید تحت یک عمل جراحی دشوار تعویض شود. اما دانشمندان دانشگاه میشیگان ممکن است با استفاده از توان خود قلب، مشکل باتری این دستگاه را حل کنند. مغز یک عضو حساس و ظریف است و حتی یک ضربه کوچک اگر به جایی حساس برخورد کند می تواند تاثیراتی جبران ناپذیر داشته باشد.

ویدیو های علم فردا

یک نمونه از این تکنولوژی ساعت های مچی هوشمند با توانایی اندازه گیری ضربان قلب است. پیش بینی ها حاکی از رسیدن ارزش بازار تکنولوژی های پوشیدنی به ۶۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴ است. هرچند که در حال حاضر از ربات ها به عنوان دستیار جراح استفاده می شود ولی با پیشرفت تکنولوژی در آینده، امر جراحی کاملا به عهده ربات ها گذاشته خواهد شد. به عنوان مثال جراحان می توانند ابتدا جراحی بیمار را در واقعیت افزوده شبیه سازی کنند و اطلاعات بیشتری را در مورد بیمار بدست آورند تا از اطلاعات بدست آمده در زمان جراحی واقعی بیمار، استفاده کنند.

بازار کار پرستاری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته پرستاری

این مورد آخر در مورد تیم سه نفره ای که توانستند یک ماده کِرِم مانندی کشف کنند که بلافاصله زخم را پوشانده و فرایند لخته شدن خون را به سرعت انجام می دهد، صدق می کند. رواج پیدا نکرده بود تا اینکه سال‌ها بعد عده ای از دانشمندان و فیزیکدانان به این موضوع دست یافتند که می توان توسط تجمع رادیو داروها در داخل ارگان هدف تصاویری به دست آورد و یا اینکه به درمان بافت آسیب دیده کمک نمود. درمورد تکنولوژی پزشکی مطالب به روز وچگونگی پیدایش تا اموروزه راباافتخار تقدیم به این وبلاگ خواهم کرد. آمریکا سالانه ۱۳۰ میلیارد دلار در زمینه تحقیق روی تکنولوژی های جدید پزشکی سرمایه گذاری می کند که یک سوم این هزینه توسط دولت پرداخت می شود . نیمی از هزینه های تحقیقات پزشکی نیز با مشارکت کارخانه ها و مراکز دارو سازی پرداخت می شود.

یکی دیگر از بهترین تکنولوژی های پزشکی در سال 2020 جراحی رباتیک هست. در جراحی رباتیک روش‌های تهاجمی به حداقل رسیده که به جراحان کمک می‌کند با دقت بیشتر، کنترل و قابلیت انعطاف پذیری بیشتری عمل جراحی را انجام دهند. ما در اینجا چهارده تکنولوژی جدید در زمینه پزشکی را به عنوان بهترین تکنولوژی های پزشکی در سال 2020 به شما معرفی می‌کنیم.