دسته‌ها
اخبار

رشته تکنولوژی پرتوشناسی رادیولوژی معرفی رشته گرایش ها بازار کار

لازم به ذکر است، می‌توانید میانگین زمان انتظار در مطب جهت ویزیت را در صفحه پزشک مورد نظر خود مشاهده کنید که این مقدار، کمتر از زمان انتظار در حالت عادی و بدون دریافت نوبت اینترنتی است. موسسه کنکور پزشکی سالیانه زیادی است که در زمینه مشاور تحصیلی فعالیت دارد و باعث موفقیت عزیزان بسیار زیاده شده است. در این دوره دانشجویان تجارب نظری و بالینی در زمینه‌های مختلف تصویربرداری از روش‌های ساده و روتین رادیوگرافی تا تکنیک‌های پیشرفته تصویربرداری ازجمله توموگرافی کامپیوتری، تصویربرداری با استفاده از تشدید مغناطیسی هسته اتم را به دست خواهند آورد. مشاوره تحصیلی آکو به عنوان یکی از بهترین تیم های مشاوره تحصیلی در کشور که به صورت حضوری و آنلاین فعالیت می کند. مشاوره واتساپی، مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین، آزمون آنلاین از جمله خدمات مشاوره ای سایت ما می باشد.

  • انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل مناسب نیز از جمله مواردی است که در آینده فرد بسیار تاثیر گذار است.
  • با اولین مراجعه، شما وارد چرخه درمان با پذیرش24 شده اید و در کنار سایر مراجعین، به هزاران متخصص آنلاین پذیرش24 برای پیگیری درمان خود دسترسی دارید.
  • در صورتیکه تکنولوژی پرتوشناسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کنید باید بدانید که ساعت کاری شما می تواند تمام وقت باشد و باید آمادگی کار در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز رادیولوژی را داشته باشید.
  • آلمان که کلا رادیولوژی ایران رو قبول نداره اونجا رادیوتراپی و رادیولوژی و پزشکی هسته ای همشون تو یه رشته خلاصه میشن که تو ایران جدا هستند.
  • لازم به ذکر است، می‌توانید میانگین زمان انتظار در مطب جهت ویزیت را در صفحه پزشک مورد نظر خود مشاهده کنید که این مقدار، کمتر از زمان انتظار در حالت عادی و بدون دریافت نوبت اینترنتی است.

مدرسه آنلاین_ رشتۀ رادیولوژی یا تکنولوژی پرتوشناسی با کمک انواع فن آوری‌های تصویربرداری از قسمت‌های مختلف بدن مطابق با دستور پزشک معالج تصویربرداری می‌کند تا علت و یا علل انواع دردها، شکستگی‌ها و .. رشته رادیولوژی یا تکنولوژی پرتوشناسی از رشته های زیرگروه علوم تجربی است که داوطلبان با توجه به علاقه و رتبۀ کسب کرده در کنکور می توانند آن را انتخاب کنند. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند.

دروس عمومی رشته کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی

البته این مهلت بر اساس تبصره و قوانینی که از طریق وزارت علوم به دانشگاه ها اعلام شده، تغییر می کند و دانشجو تا زمانی که تمامیتعداد واحدهای کارشناسیخود را پاس نماید می تواند در چارچوب قوانین موجود دانشگاه، به ادامه تحصیل بپردازد. بنابراین دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)نیز باید با اطلاع از دروس عمومی و اختصاصی خود به تحصیل در هشت نیمسال تحصیلی و یا بیشتر بپردازند. فراگیران طی دوره کارشناسی علاوه برآنکه جنبه های عمومی قانون مراقبت از بیماررافرا می گیرند باید قوانین مربوط به حفاظت در برابر اشعه را نیز فرابگیرند تا بتوانند در اتاق های رادیوگرافی با کمترین مقدار اشعه، تصویربرداری نمایند . گفتنی است که اگر مسئول تکنولوژی رادیولوژی، آموزش لازم را ندیده باشد علاوه بر اینکه پرتو گیری بیمار را بالا می برد و به او آسیب می رساند، تصاویر مناسبی نیز از اعضای بدن تهیه نمی کند. در نتیجه، دکتر رادیولوژیست نمی تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آن ها تشخیص پزشکی دهد. با تولد این تکنولوژی، بشر از پوست و گوشت گذشت و به اعماق شگفت انگیز بدن انسان راه یافت و توانست اجزای بدن را بیشتر در معرض دید و بررسی قرار دهد.

جزوه زبان انگلیسی آزمون های استخدامی + لغات پرتکرار

زمانی که تصمیم یک پزشک در مورد درمان بیمار بر اساس تشخیص خودش باشد عواقب پیش‌بینی نشده‌ای خواهد داشت. در صورتی که بر حسب اتفاق عارضه‌ای برای بیمار ایجاد شود، آن پزشک به شدت تنبیه می‌شود و به تعزیرات ارجاع داده می‌شود. این نکته بسیار اهمیت دارد که امر تشخیص را باید یک رادیولوژیست انجام دهد و در دادگاه‌های حقوقی، رادیولوژیست مسئول پاسخگویی است. برای ورود به این رشته در اغلب کشورها، عموماً احتیاج به دو سال تحصیل (کاردانی یا فوق دیپلم) و در ایران ۴ سال (کارشناسی) می‌باشد. رشته های دانشگاه های علوم پزشکی شبانه ندارند فقط روزانه و پردیس دارند. فسفر، جامع‌ترین مرجع معرفی رشته‌های تحصیلی و دانشگاهی و همچنین مشاغل حرفه‌ای در ایران، و نیز معرفی فرصت‌های مهاجرتی برای هر رشته و شغل، در تلاش است تا از یکی از بزرگترین مشکلات موجود در جامعه یعنی بیکاری و همچنین عدم تطابق شغل افراد با حرفه، مهارت، رشته و علایق آنها جلوگیری کند.

با مراجعه به صفحه پزشکانمتخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی، می‌توانید لیست تمام پزشکان تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی ایران را مشاهده کنید. با توجه به اینکه فقط در دانشگاه های روزانه و پردیس خودگردان ارائه می شود ، تفاوت چندانی با رتبه قبولی سایر رشته های علوم پزشکی ندارد و اتفاقا تعدادی از واحد های دانشگاهی در این رشته نسبت به برخی رشته های پیراپزشکی ، رتبه های بهتری پذیرش می کنند. از طرفی در حینی که دانشجویان رشته رادیولوژی به طور تئوری دروس را یادمیگیرند نیاز است به طور عملی نیز در مراکز مختلف دوره هایی با عنوان کار آموزی بگذرانند. همچنین علاقه و مطالعه دروس ریاضی و فیزیک در این رشته بسیار حائز اهمیت است؛ این اهمیت به قدری بالاست که برخی معتقدند باید از رشته ریاضی و فیزیک وارد رشته رادیولوژی شد تا در انجام تصویربرداری خطای جبران ناپذیری صورت نگیرد. از همین رو دانشجوی این رشته باید حس كار در بیمارستان و با بیماران را داشته باشد. همچنین باید بتواند درس‌هایی را كه در طول تحصیل به صورت تئوری فرا گرفته، در كار عملی مورد استفاده قرار دهد و در نهایت لازم است كه در درس‌های زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیك توانمند باشد.

هزینه تاسیس مرکز رادیولوژی خیلی خیلی بالاست اما چون چند نفر هستن و وام هم میدن اگه کسی شرایطش رو داشته باشه میتونه مرکز رادیولوژی تاسیس کنه. البته وام گرفتن هم شرایط خاص خودشو داره و هر کسی حاضر نیست وام به این بزرگی بگیره چون هزینه تاسیس مرکز رادیولوژی در حد میلیون نیست و بحث میلیارد هست. اگه بخواهید مرکز رادیولوژی بزنید که همه خدمات رادیولوژی رو داشته باشه، سی تی اسکن و ام آر آی و همه چی داشته بالای ۱۰ میلیارد سرمایه لازمه داره. ضمنا الان اگه یه رادیولوژیست بخواد مطب بزنه و فقط از سونوگرافی شروع کنه بهش مجوز نمیدن باید خدمات دیگه رادیولوژی هم ارائه بده که بهش مجوز بدن که خب اینها سرمایه زیادی میخواد. رادیولوژیست ها از پردرآمدترین متخصصان پزشکی در کشور آلمان هستند که درآمد ناخالص آن به طور متوسط ​​230،000 یورو در سال است.

شرایط دانشگاه‌های مختلف دنیا با هم متفاوت است و شما بدون گذراندن دوره پزشکی در دانشگاه مورد تایید ایران نمی‌توانید در ایران کار پیدا کنید. تمام متخصصین یک الی دو ماه در بخش رادیولوژی آموزش می‌بینند تا با اصول آن آشنا شوند اما این آموزش‌ها برای تشخیص همه‌جانبه و تخصصی کافی نیست. در حقیقت پزشکان می‌توانند از ابزارهای تشخیصی مانند سونوگرافی برای معاینه و کمک به تشخیص بیماری استفاده کنند اما نباید بابت آن پولی از بیمار دریافت شود. همه درمانگران می‌توانند از دستگاه سونوگرافی به عنوان یک دستگاه کمک تشخیصی در مطب خود استفاده کنند.

کتاب مرور تکنولوژی پرتوشناسی از سری کتاب‌های مرور سریع QRS گردآوری و تالیف سمیه ابراهیمی می‌باشد، این کتاب در 6 بخش، حاوی نکات طلایی، جمع‌بندی و خلاصه‌ی منابع مختلف و رفرنس‌های هم درس می‌باشد. امید است کتابی کاربردی برای تکنولوژیست‌های متقاضی شرکت در آزمون‌های کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و استخدامی‌های وزارت بهداشت باشد و بتواند با بیانی واضح و ساده سازی، کمکی به دانشجویان عزیز و همکاران گرامی باشد. از رفرنس‌ها و مراجع وزارت بهداشت و درمان که برای دروس پرتو شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی معرفی شده جهت تالیف این کتاب استفاده شده است. اگه کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی بتونه با چند تا پزشک متخصص یه مرکز رادیولوژی یا تصویربرداری پزشکی بزنه درامدش خیلی میتونه بیشتر از این باشه البته سرمایه خیلی زیادی میخواد. خود مراکز رادیولوژی هم درامدشون اندازه هم نیست بعضی بیشتر بعضی کمتر بستگی داره چقدر بتونن مریض جذب کنن و چه خدماتی داشته باشن.

تحصیل در دانشگاه هاروارد می‌تواند یک تجربه‌ی علمی بسیار عالی برای دانشجویان باشد و آینده‌ی شغلی آنها را تضمین کند. هدف اصلی مقطع کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی عبارت است از آماده‌سازی زمینه ی کسب تجارب آموزشی و شایستگی‌های موردنیاز جهت عملکرد مؤثر تحت عنوان کارشناس و تکنولوژیست ماهر در بخش‌های تصویربرداری پزشکی. کار کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی این هست که بیماری ها یا حالات غیرطبیعی بدن رو بوسیلۀ روش های تصویربرداری مثل رادیوگرافی ساده، آنژیوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و روش های دیگه تشخیص بده.