دسته‌ها
اخبار

دوربین Wi-Fi شما ممکن است در سراسر جهان پخش شود


نمای نزدیک از لنز دوربین امنیتی.
denniro/Shutterstock.com

اگر هنوز از دوربین‌های امنیتی Wi-Fi قدیمی در اطراف خانه‌تان استفاده می‌کنید، ممکن است این دوربین‌ها مستقیماً به اینترنت پخش شوند و هر ،ی بتواند شما را تماشا کند.

دوربین های امنیتی قدیمی یک کابوس حریم خصوصی هستند

ممکن است اخیراً به دلیل ،ابی های مختلف حریم خصوصی، متوجه دوربین های امنیتی در اخبار شده باشید دوربین‌های eufy امکان پخش بدون تأیید صحت باز را فراهم می‌کنند. سپس، البته، دیگری وجود داشت ش،ت با دوربین های Wyze، هم. زوج ربات با چشم های دوربین چرخان خود جاروبرقی می کشد اخیراً مطبوعات بدی می شوند.

در حالی که مسائل مربوط به سخت افزار فعلی ارزش صحبت ، را دارد، اما آنچه که امروز روی آن تمرکز کرده ایم دوربین های امنیتی قدیمی هستند. هزاران هزار دوربین امنیتی وای فای قدیمی مربوط به دهه 2000 و 2010 در سرتاسر جهان وجود دارد.

این دوربین‌های امنیتی IP Wi-Fi قدیمی نه تنها مدت زیادی از چرخه عمر خود خارج هستند – و بنابراین هیچ به‌روزرس، امنیتی دریافت نمی‌کنند – بلکه بسیاری از آنها در وهله اول هرگز به درستی پیکربندی نشده‌اند.

ممکن است به نظر یک مشکل انتزاعی باشد که به راحتی می تو،د آن را برطرف کنید، مانند اجرای یک لپ تاپ قدیمی با ویندوز 7 یا استفاده از یک iPad قدیمی که نمی تواند جدیدترین به روز رس، های iOS را دریافت کند. اما در واقعیت، این یک مشکل مشخص با پیامدهای مستقیم حریم خصوصی است.

اگر دوربین‌های امنیتی Wi-Fi شما به درستی پیکربندی نشده‌اند، هر ،ی می‌تواند آنها را تنظیم کرده و تماشا کند. نه هکرهای بسیار ماهر، نه بچه های دبیرست، حوصله ای که اسکریپت هایی را که در وب سایت ها یا انجمن های مشکوک پیدا کرده اند اجرا می کنند، هر شخصی. در واقع، برخی از وب سایت ها، مانند قطعش میکنم، اینترنت را برای دوربین های امنیتی باز کنید و آنها را فهرست کنید. هر ،ی می‌تواند از وب‌سایت بازدید کند و به دوربین‌ها نگاه کند—تخصص امنیتی لازم نیست.

در حالی که بسیاری از دوربین‌هایی که در چنین مکان‌هایی یافت می‌شوند بسیار خسته‌کننده هستند، مانند دوربین‌های شهرداری که به سمت پارکینگ‌های برف‌روب یا دوربین‌های ،ه تنظیم شده‌اند تا ماهیگیران بتوانند آب و هوا را در رمپ دسترسی عمومی مورد علاقه‌شان ببینند، تعداد شگفت‌انگیزی از آنها به وضوح دوربین هستند. برای استفاده خصوصی در نظر گرفته شده است.

اگرچه چنین سایت‌هایی، به لطف مطبوعات بد در طول سال‌ها، در فیلتر ، مواردی مانند م،تورهای کودک ناامن، دوربین‌های اتاق نشیمن و مواردی از این دست بهتر شده‌اند، اما همچنان یک مشکل است. و فقط به این دلیل که سایت دوربین ناقض حریم خصوصی را فیلتر می کند به این م،ی نیست که مشکل حفظ حریم خصوصی ادامه پیدا نمی کند – آنها دوربین را برای شخص ایمن نمی کنند. آنها فقط نمایش آن را در صفحه متوقف می کنند.

به ،وان مثال، هنگام مرور بایگ، های Insecam، با صدها نمونه از یک دوربین Wi-Fi قدیمی Linksys، WVC80N محبوب مواجه شدیم. نه تنها این که بتو،د فید حیاط شخصی یا حتی داخل خانه او را تماشا کنید مشکل ساز است، بلکه می تو،د مستقیماً به داشبورد ناامن خود دوربین بپرید. در اینجا داشبورد دوربین Linksys WVC80N واقع در مرکز اوهایو آمده است.

تصویری از یک دوربین امنیتی Wi-Fi ناامن که نمای حیاط جلو و نمای خیابان را نشان می دهد.
نمایی از داشبورد یک دوربین امنیتی Wi-Fi ناامن.

علی‌رغم اینکه می‌دانستم فید یک فید دوربین زنده است، اعتراف می‌کنم که وقتی پستچی را تماشا کردم که درست از کنار دوربین برای تحویل نامه عبور می‌کرد، شگفت‌زده شدم.

دیدن افرادی که در آشپزخانه، اتاق نشیمن و حیاط خلوت خود قدم می زنند، به همان اندازه شگفت انگیز بود. همه به این دلیل که دوربین های امنیتی Wi-Fi مبتنی بر IP قدیمی آنها به درستی ایمن نشده بودند.

در بسیاری از موارد، حتی می‌تو،د به دوربین‌های ناامن دسترسی داشته باشید و مستقیماً آن‌ها را کنترل کنید، با استفاده از کنترل‌های پان و شیب مانند اینکه صاحب دوربین هستید.

تصویری از یک دوربین امنیتی Wi-Fi ناامن که داخل یک خانه را نشان می دهد.
نمایی از داشبورد یک دوربین امنیتی Wi-Fi ناامن.

بدتر از آن، اغلب اطلاعات متمایزی را در فیدهای ویدیویی (یا ابرداده‌های پیوست شده) خواهید یافت که امکان به صفر رساندن مکان دوربین را فراهم می‌کند. به ،وان مثال، در حالی که دوربین های این مقاله را نگاه می کردم، دوربین امنیتی به نام موقعیت جاده ای که خانه در آن قرار داشت، آمد.

با توجه به اینکه من موقعیت جغرافیایی نادرستی را بر اساس آدرس IP داشتم و اینکه جاده نام مشخصی داشت که فقط یک بار در وضعیتی که آدرس IP در آن قرار داشت وجود دارد، از نگاه به دوربین تا نگاه ، به دوربین کمتر از یک دقیقه طول کشید. خانه در نمای خیابان گوگل. همچنین با استفاده از عملکرد نقشه در وب‌سایت Insecam و در جستجوی خیابان‌ها و مکان‌های دیدنی آشنا، توانستم چندین دوربین را در شهرهایی که بیشتر با آن‌ها آشنا بودم، بیابم.

این یکی از بدترین چیزها در مورد این آزمایش کوچک و نوشتن این مقاله را برجسته می کند. هیچ راهی وجود ندارد که به صاحب دوربین بگوییم دوربین او ایمن نیست، فقط برای لحظات نادری مانند آنچه که قبلاً هایلایت کردم. و حتی پس از آن، تنها گزینه من برای هشدار دادن به آنها ارسال یک نامه بسیار ترسناک به آدرس فیزیکی آنها خواهد بود. “آقا یا خانم عزیز، من یک دوربین در اینترنت پیدا کردم که به اتاق نشیمن شما اشاره شده بود، و من شما را ردیابی کردم تا به طور ناشناس وضعیت را به شما اطلاع دهم…”

در اینجا به آنچه باید با دوربین های IP قدیمی وای فای خود انجام دهید، آمده است

بنابراین اگر دوربین های امنیتی قدیمی دارید چه باید بکنید؟ شما باید یک یا چند مورد از کارهای زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی زندگی خود را با اتصال دوربین IP ناامن به کل اینترنت پخش نمی کنید.

از شر دوربین های قدیمی وای فای خود خلاص شوید

دوربین های قدیمی خود را بازنشسته کنید. دلیلی برای ادامه استفاده از دوربین امنیتی وای فای 10 ساله که دیگر به روز رس، دریافت نمی کند وجود ندارد.

ارزش آن را ندارد که با کیفیت ویدیوی ، کنار بیایید (تقریباً همه دوربین‌های امنیتی که می‌توانستیم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم، فید کمی 640×480 پی،ل داشتند). و ارزش تحمل خطرات و آسیب پذیری های امنیتی را ندارد.

فناوری دوربین در طول سال‌ها آنقدر پیشرفت کرده است که هیچ دلیلی برای استفاده از دوربین امنیتی با تصویر بدتر از دوربین داخلی لپ‌تاپ قدیمی شما وجود ندارد. بنابراین دوربین های IP وای فای قدیمی خود را بازنش، کنید و آنها را برای بازیافت ارسال کنید.

دوربین های جدید IP وای فای خود را ایزوله کنید

اگر دوربین های IP وای فای قدیمی خود را با دوربین های به روز شده جدید جایگزین می کنید، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید و آنها را در شبکه خانگی خود جدا کنید.

این بدان م،است که به دنبال تنظیماتی در خود سفت‌افزار دوربین بگردید تا دسترسی به اتصالات محلی را محدود کنید (در صورت وجود چنین تنظیماتی) و سپس با تنظیم قو،ن سطح روتر برای جلوگیری از ،وج ترافیک آن دوربین IP از شبکه محلی خود، دوربین را بیشتر ایزوله کنید. .

اگر خوش شانس هستید، سیستم عامل روتر شما دارای یک رابط کاربری است که به شما امکان می دهد به راحتی یک آدرس IP ثابت را به دوربین های IP Wi-Fi خود اختصاص دهید و سپس ترافیک ،وجی را برای آن آدرس IP محدود کنید. اگر اینطور نیستید، احتمالاً باید دستان خود را ،یف کنید (و احتمالاً روتر خود را برای دسترسی به ویژگی های پیشرفته تر مورد نیاز خود ارتقا دهید).

دوربین های IP Wi-Fi را به طور کلی نادیده بگیرید

اگر ایده تنظیم جداول مسیریابی سفارشی ،ره آور به نظر می رسد و از درجه پرداختی شما بالاتر است، ممکن است به طور کلی از دوربین های IP Wi-Fi صرف نظر کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که به مدیریت شخصی کمتری نیاز دارد. گزینه‌هایی مانند دوربین‌های Nest یا Ring با به‌روزرس،‌های خودکار و یک پیوند امن بین دوربین‌های خانه‌تان و دنیای بیرون ارائه می‌شوند (برای مواقعی که می‌خواهید دوربین‌ها را دور از خانه بررسی کنید).

اگرچه یک استدلال قانع کننده برای ،بیدن به دوربین های فقط در فضای باز برای نظارت بر اموال خود وجود دارد نادیده گرفتن دوربین های داخلی به دلایل حفظ حریم خصوصی. هر سیستمی یک نقطه ش،ت دارد: اگر ش،ت بخورد، بهتر است که دنیا سطل های ، و چمن های چمن زنی نشده شما را ببیند، نه اتاق خواب یا کودک شما.




منبع: https://www.،wtogeek.com/865299/psa-your-wi-fi-camera-might-be-streaming-to-the-w،le-world/