دسته‌ها
اخبار

دانشگاه علوم پزشکی زنجان Radiology Technology گروه تکنولوژی پرتوشناسی

دانشجویان داوطلب به ادامه‌ی تحصیل در این دانشگاه در رشته‌ی رادیولوژی می‌توانند تا ۱۵ اکتبر( ۲۳ مهر) درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه ارسال کنند. دانشجویان رشته‌ی رادیولوژی دانشگاه جان هاپکینز همراه با یادگیری درس‌های تئوری و علمی، تجربه‌ی لازم در این زمینه را به صورت عملی کسب می‌کنند. دانشجویان می‌توانند از کمک و راهنمایی مشاوران دانشکده در خصوص درس‌های پزشکی و دوره‌های تحقیقاتی بهره بگیرند. این دانشگاه برنامه‌های تفریحی و امکانات تسهیلاتی مناسبی برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. با توجه به تعداد بازدید از صفحه هر پزشک، مشاهده نظرات دیگر کاربران می‌توانید بهترین متخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی در تهران را انتخاب کنید. پس از فراغت از تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های فیزیک پزشکی,رادیوبیولوژی وحفاظت پرتویی و آناتومی ادامه تحصیل دهند.

فیزیك پرتوها، فیزیك پرتوشناسی تشخصیص، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز، روش‌های پرتوگاری، رادیوگرافی با ماده حاجب، اصول تاریكخانه، اصول نگهداری و تعمیرات مقدماتی دستگاه‌های پرتوشناسی، ارزیابی تكنیكی فیلم‌های پرتونگاری، كارآموزی بیمارستانی. با تصویب و اجرای قوانین، پزشکانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند دستگاه سونوگرافی را برای مطب خود خریداری می‌کنند اما زمانی که می‌خواهند برای درمان بیمار تصمیم‌گیری کنند بر اساس نظر متخصص رادیولوژی درمان را انجام می‌دهند. سلام حداقل رتبه برای قبولی در رادیولوژی دانشگاه شهید بهشتی چقدره؟ من منطقه سه هستم. ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد. الف) اشخاص حقیقی باید پزشک متخصص رادیولوژی و یا کارشناس رادیولوژی باشند.

  • او باید با کلیه تجهیزات و دستگاه های رادیوگرافی به خوبی آشنا بوده و در استفاده از آنها تبحر داشته باشد.
  • در ایران به دلیل وجود محدودیت های ساعت کاری مجاز در ماه برای کارشناسان رادیولوژی و نیاز به کارشناسان بیشتر برای رفع نیاز های جامعه، فرصت شغلی خوبی برای این رشته وجود دارد.
  • رادیولوژیست هایی که دارای مدرک کاردانی ومدرک کارشناسی باشند تنها میتواند به تصویر برداری های ساده مثل انگشتان دست و پا بپردازند ولی کسانی که به طور کامل روی تسلط پیدا کردند می توانند تصویربرداری از دستگاه های گوارشی هم انجام دهند.
  • نیز می دانید که تکنولوژی پرتوشناسی یک شاخه از علوم پایه پزشکی است که با مطالعه و به کار بردن فناوری تصویربرداری توسط تابش و اشعه ایکس، به تشخیص بیماری می پردازد.
  • در دفترچه انتخاب رشته کنکور، رشته رادیولوژی را با نام تکنولوژی پرتوشناسی می‌شناسیم؛ چرا که یک تخصص رادیولوژی نیز وجود دارد که مختصص رشته پزشکی است و از تخصص‌های آن به شمار می‌آید.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) را معرفی کرده و در خصوص موقعیت شغلی و بازارکار آن توضیحاتی ارائه دهیم. در دفترچه انتخاب رشته کنکور، رشته رادیولوژی را با نام تکنولوژی پرتوشناسی می‌شناسیم؛ چرا که یک تخصص رادیولوژی نیز وجود دارد که مختصص رشته پزشکی است و از تخصص‌های آن به شمار می‌آید. علم رادیولوژی به پزشکان امکان این را می دهد درون بدن انسان را بازبینی کرده وبیماری ها را تشخیص دهند.

شما در سایت payscale می توانید حقوق مشاغل این حوزه را در کشور دلخواه با توجه به سطح تحصیلات مشاهده کنید. رادیولوژیست های باتجربه در هنگام اقامت در این کشور می توانند به طور متوسط ​​180 هزار یورو درآمد کسب کنند. استرالیا حدود 2000 رادیولوژیست دارد که به جمعیتی بالغ بر 24 میلیون نفر خدمات می دهند. این افراد در استرلیا 650،000 دلار استرالیا حقوق دارند که با دریافت پاداش بیشتر هم می شوند. کارشناسان رادیولوژی معمولا بعد از دو یا سه هفته کار مداوم از یک مرخصی ده تا پانزده روزه برای استراحت و تخلیه اشعه های احتمالی وارد شده به بدن استفاده می کنند. نیز توجه کنید که با استفاده از روش های ایمنی مناسب بدن بیمار خود را از تابش اشعه های مضر حفظ کنید.

اطلاعات عمومی: مرجع رسیدگی به شکایات مردم کدام نهاد است؟

رشته تکنولوژی پرتوشناسی یا همان رادیولوژی، نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشکی آموزش می دهد. گرایش های رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) در دفترچه انتخاب رشته کنکور درج شده و مانند سایر رشته ها از بازارکار مناسبی برخوردار است. یکی از رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)است. تخصص رشته تکنولوژی پرتوشناسی در رابطه با نحوه صحیح تصویربرداری از اعضای بدن انسان برای تشخیص بیماری است.

معرفی رشته تکنولوژی پرتوشناسی

این رشته به دلیل نیازا بیمارستان های دولتی و خصوصی دارای فرصت های شغلی خوبی در اکثر نقاط کشور است. فارغ التحصیلان رشته تکنولوژی پرتوشناسی می توانند در مراکز تصویربرداری مانند ایزوتوپ، رادیولوژی، MRI، سی تی اسکن مشغول به کار شوند. عده ای از رادیولوژیست های می توانند به عنوان بازرسین کار با اشعه ایکس در دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های انرژی اتمی به فعالیت بپردازند. رشته رادیولوژی در مقطع کارشناسی دارای گرایش خاصی نمیباشد اما دانشجویان علاقمند میتوانند براساس علایق خود در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا گرایش مورد نظر خود را انتخاب کنند. دانشجویان رشته‌ی رادیولوژی دروس پایه‌ای مانند فیزیک آناتومی و فیزیولوژی را می‌گذرانند.

در صفحه اخصاصی پزشک با انتخاب گزینه دریافت نوبت و تکمیل اطلاعات، وقت ویزیت را رزرو کنید. «گفتگو با دکتر عبدالرسول صداقت دبیر انجمن رادیولوژی ایران در خصوص دغدغه‌های صنف رادیولوژی». ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند. برای کانادا هم که تو بیمارستان دولتی نمیشه کار کرد که تقریبا 80 درصد فرصت های شغلی تو بیمارستان هست. برای دریافت مشاوره و تعیین وقت حضوری از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید . با توجه به اینکه تعداد مجاز ثبت نظر بصورت VIP برای امروز به اتمام رسیده است، سوال شما به شکل عادی ثبت شد و پاسخگویی به آن 3 روز کاری زمان خواهد برد.

همچنین باید با دستگاههای تصویربرداری و نحوه کار با آنها آشنا شوند و طی دو سال کاردانی تصویربرداری دریافت می‌کنند. در این قسمت به ارائه چند کارنامه و رتبه قبول شده در رشته سونوگرافی و رادیولوژی می‌پردازیم. شما می‌توانید با استفاده از این کارنامه‌ها به‌صورت حدودی متوجه شوید برای قبولی در این رشته به چه رتبه و درصدهایی نیاز دارید. فراموش نکنید که گفتیم در رشته تکنولوژی پرتو شناسی درس ریاضی و فیزیک اهمیت زیادی دارد.

رشته تکنولوژی پرتوشناسی به دلیل نیاز بیمارستان های دولتی و خصوصی دارای فرصت های شغلی خوبی در اکثر نقاط کشور است. حتی دانشجویان این رشته بعد از دریافت مدرک کاردانی می توانند جذب بیمارستان ها و یا کلینیک هایی شوند که دارای مرکز تصویر برداری هستند. هر چه سطح تحصیلات فرد بالاتر باشد سمت شغلی و نوع امور تصویر برداری که انجام می دهد تخصصی تر می شود. به عبارت دیگر، رشته تکنولوژی پرتوشناسی، نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشكی آموزش می دهد. در این مقاله رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) معرفی و گرایش های تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) به همراه لیست دروس عمومی و تخصصی و بازار کار آن ارائه شده است. رشته رادیولوژی و سونوگرافی مقطع کارشناسی با قبول رتبه های برتر در دانشگاه های ایران ارائه میشود و شامل یک دوره 4 ساله میباشد.