دسته‌ها
اخبار

دانشگاه علوم پزشکی زنجان Radiology Technology گروه تکنولوژی پرتوشناسی

دوره‌های تحصیلی در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه هاروارد به صورت تمام وقت به دانشجویان ارائه می‌شوند. دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه هاروارد از سال ۱۷۸۲ شروع به کار کرده و پیشرفت‌ها و نوآوری‌های بسیاری را در رشته‌های پزشکی ارائه کرده است. دانشگاه هاروارد سختی‌گیری‌های بسیاری برای آموزش دانشجویان خود اعمال می‌کند، با این حال دانشگاه امکانات و برنامه‌های تفریحی بسیاری را در طول دوره تحصیل برای دانشجویان تدارک می‌بیند.

  • یه کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی میتونه در بیمارستان های دولتی یا خصوصی، کلینیک ها، درمانگاه ها، مطب ها و مراکز تصویر برداری جاهایی که کار رادیولوژی، رادیوایزوتوپ و سی تی اسکن انجام میدن کار کنه.
  • الف) اشخاص حقیقی باید پزشک متخصص رادیولوژی و یا کارشناس رادیولوژی باشند.
  • فارغ التحصیلان دوره کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی تشخیصی قادر خواهند بود پس از فراغت از تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های فیزیک پزشکی,رادیوبیولوژی وحفاظت پرتویی و آناتومی ادامه تحصیل دهند.
  • دانشگاه‌های کانادا از لحاظ علمی با دانشگاه‌های آمریکا برابری می‌کنند.

پس اگر میخواهید یک سونوگرافیست موفق شوید ، بهتر است در این دروس به تقویت پایه و یادگیری تخصصی بپردازید. کسانی که کارشناسی پرتوشناسی دارن میتونن واسه کارشناسی ارشد چند رشته شرکت کنن مثل فیزیک پزشکی، علوم تشریحی، رادیوبیولوژی، فناوری تصویربرداری پزشکی که یک رشته نوپا هست و رشته های دیگه. فعلا رشته ای به نام دکتری تخصصی رادیولوژی در ایران نداریم و کسی بخواد متخصص رادیولوژی بشه باید حتما از پزشکی وارد بشه، اما همون رشته هایی که بچه های رادیولوژی میتونن ارشدش رو بخون بعضیشون در ایران دکتری هم دارن. یه کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی میتونه در بیمارستان های دولتی یا خصوصی، کلینیک ها، درمانگاه ها، مطب ها و مراکز تصویر برداری جاهایی که کار رادیولوژی، رادیوایزوتوپ و سی تی اسکن انجام میدن کار کنه.

۵. دانشگاه واشنگتن سنت لوئیس (Washington University in St. Louis)

همچنین کارشناس رادیولوژی با مدرک تحصیلی بالاتر نیز می‌تواند جهت اخذ مجوز اقدام کند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم 10کشور با بالاترین حقوق برای رادیولوژیست ها را به شما معرفی کنیم. برای مشاهده حقوق مشاغل این حوزه در کشور دلخواه می توانید به سایت payscale مراجعه کنید. کمک‌های اولیه و مراقبت از بیمار در بخش پرتوشناسی، تشریح استخوان و مفاصل، اصطلاحات پرتوشناسی و ترمینولوژی پزشکی.

برای مثال دانشجویان دانشگاه می‌توانند در بیمارستان کودکان یا بیمارستان بارنز جویش تجربه‌های عملی داشته باشند. هدف این رشته، تربیت کارشناسان پرتو شناسی توانمند جهت استفاده از دستگاه ها و فناوری های جدید در زمینه تصویر برداری پزشکی با تاکید بر کاهش پرتوگیری غیرضروری بیمار و پرسنل است. البته كاردان این رشته بیشتر تصویربرداری ساده مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان را انجام می‌دهد و كارشناسان این رشته تصویربرداری اختصاصی یا تصویربرداری تداخلی مانند تصویربرداری از دستگاه گوارش یا عروق را بر عهده دارند.

دکتر . رادیولوژی

ممکن است این بیماران سالم باشند و یا با مشکل خاصی دست و پنجه نرم کنند در نتیجه یک رادیولوژیست باید با صبر و حوصله کامل کار آنها را انجام دهد تا بیمار احساس ناخوشایندی نکند. البته در درس های تخصصی رشته تکنولوژی پرتو شناسی و رادیولوژی ، نحوه رفتار حرفه ای با بیمار و روش های مدیریت شرایط بحرانی آموزش داده میشود. در همین راستا بانک سوال هوشمند گزینه دو، به عنوان مرجع سوالات استاندارد جهت تمرین و آزمون آنلاین برای دانش آموزان و مدارس ارائه شده است. بانک سوال هوشمند گزینه دو به صورت رایگان از طریق اپلیکیشن و سایت در دسترس همراهان گزینه دو خواهد بود و امکان طراحی تمرین و آزمون های شخصی برای دانش آموزان و برگزاری آزمون های آنلاین و کتبی برای مدرسه و دبیر را فراهم می کند. آزمون های آنلاین هماهنگ کشوری گزینه دو نیز خدمتی دیگر است که با بیشترین شباهت به آزمون حضوری در اپلیکیشن بانک سوال هوشمند برگزار می شود. امکان ادامه تحصیل در رشته تکنولوژی پرتوشناسی تا مقطع دکترا وجود دارد.

رادیولوژیست در نروژ که در این حوزه و سطح مبتدی کار می کند ، حقوق اولیه 1.7 میلیون کرون استرالیا دریافت می کند و با رسیدن به سطح بالاتری، می تواند سالانه 3.7 میلیون کرون درآمد کسب کند. این رشته هم مانند دیگر رشته های دارای دروس عمومی و تخصصی است که برای آشنایی بیشتر شما با این رشته در زیر به تفکیک این دروس را معرفی میکنیم. عمل تصویربرداری از اندام‌های مختلف بدن که توسط اشعه ایکس انجام می‌شود را رادیوگرافی می‌گویند که از دو کلمه رادیو به معنی اشعه وکلمه گرافی به معنی ثبت کردن می‌باشد. عمل تصویر برداری از اندام های مختلف بدن را که توسط اشعه ایکس انجام می شود رادیوگرافی میگویند که از دو کلمه رادیو به معنی اشعه وکلمه گرافی به معنی ثبت کردن میباشد. قوانین کشورهای مختلف متفاوت است، در ایران باید تخصص رادیولوژی داشته باشید، برای کشورهای دیگر هم پذیرش گرفتن و تاییدیه مدرک سخت است.

نیز می دانید که تکنولوژی پرتوشناسی یک شاخه از علوم پایه پزشکی است که با مطالعه و به کار بردن فناوری تصویربرداری توسط تابش و اشعه ایکس، به تشخیص بیماری می پردازد. برای نخستین بار رادیوگرافی در میدان جنگ برای تصویربرداری از بدن سربازان زخمی مورد استفاده قرار گرفت. در تکنولوژی پرتوشناسی از دستگاه های مختلفی برای تصویر برداری از اعضای بدن استفاده می شود، برخی از این تصویربرداری‌ها ساده است؛ مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان، اما برخی از تصویربرداری‌ها تداخلی است؛ مثل تصویربرداری از سیستم‌ گوارش، عروق و ادرار. این‌گونه‌ تصویربرداری‌ها، اختصاصی و نسبتاً دشوار می‌باشد و نیاز به دانش ویژه دارد. در این میان تصویربرداری‌های ساده بر عهده فارغ‌التحصیلان کاردانی و تصویربرداری‌های تخصصی و کار با دستگاه‌های M.R.I و C.P بر عهده فارغ‌التحصیلان کارشناسی است.