دسته‌ها
اخبار

خرید و قیمت پاورپوینت تکنولوژی نانو در سخت افزار ترب

• افزايش توان محاسباتي بوسيلة نانوتکنولوژي، ترسيم وضعيت شبکه های ماکروملکولی را در محيط‌هاي واقعي ممکن مي‌سازد. به طور مشابه، نانوذرات مغناطیسی هدفمند در حال توسعه هستند، که تنها هنگام استفاده از تصویرسازی تشدید مغناطیسی قابل مشاهده نخواهند بود، بلکه با استفاده از هیپرترمی سلول ها را از بین می برند. همان طور که داروها پیش می روند، ممکن است نیاز به تشخیص همزمان چندین مشخصه زیستی برای شناسایی سرطان برای انتخاب درمان داشته باشد. سنسورهای پایه نانومقیاس و نانوسیم ها می توانند بیومارک های سرطانی را تشخیص دهند. نانو ذرات یا نانوالیاف در پارچه می توانند مقاومت لکه، آب و شعله را بدون افزایش قابل توجه در وزن، ضخامت و یا استحکام بافت افزایش دهند و به عنوان مثال، “نانو” در شلوار آن ها را نسبت به آب و آب مقاوم می کند.

  • فرض کنید که عکسی هوایی (ماهواره‌ای) در دست داشته که قسمتی از آن به رنگ سبز است.
  • علم میان رشته ای نانوتقریبا” تمامی علوم مهندسی وپزشکی رادر برگرفته است.
  • مصرف بی رویه آفت کش ها محصولات کشاورزی را نیز به منبع ذخیره سم تبدیل می کند.
  • یکی از مهمترین تجهیزات مودم، لوازم جانبی آنها می باشد، که شما عزیزان می توانید به راحتی در فروشگاه IDH این محصولات را خریداری کنید.
  • علم مهندسی مواد، علمی است که در آن به طراحی، توصیف، تولید و کاربرد مواد پرداخته شده و به جز بررسی کاربرد مواد گوناگون به کاربرد هریک از آنها در صنعت و تحلیل دستگاه ها و سیستم ها هم میپردازد .

در ابعاد خیلی خیلی کوچک نیروهای فیزیکی، رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهند. به عنوان نمونه، نیروی گرانش در ابعاد ماکرو برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، این در حالی است که این نیرو در ابعاد نانو قابل صرف نظر کردن می‌باشد. نیروی الکتریسیته ساکن دارای تأثیر قدرتمندی بر روی توپ‌های کوچک است. دلیل این پدیده آن است که الکتریسیته ساکن بر روی سطح یا سطح خارجی توپ‌ها ایجاد می‌شود و در دنیای نانو مساحت سطح در واحد حجم بسیار بالا می‌باشد. نیروی الکتریسیته ساکن از اهمیت ویژه ای در دنیای نانو برخوردار می‌باشد. این پوشش جلا دهنده، علاوه بر ضد آب نمودن سطح سازه ، بدلیل براقیت عالی و چسبندگی خوب به سطح ، در برابر زردگرائی ، جرم پذیری و رطوبت زیاد دارای مقاومت بسیار بالائی می باشد.

دوام پذیری منابع کشاورزی، آب، انرژی، مواد و محیط زیست پاک[ویرایش]

تاکنون بررسی‌های زیاد نیز بر روی بهبود عملکرد این واحد صورت گرفته است که در این بررسی‌ها بالاترین توانایی در کاهش ترکیبت آلفینی موجود در بنزین خروجی 18درصد حجمی بوده است. این نانو کاتالیست‌های تقویت‌شده علاوه بر مزایای فوق در شرایطی کاملا فعال و پایدار می‌توانند عدد اوکتان بنزین را بالا برده و ترکیبات آلفینی و گوگردی را در بنزین نهایی به‌طور چشم‌گیری کاهش دهند. نانولوله‌های کربنی به‌عنوان ماده‌ای برای ساخت ریزتراشه‌ها و دستگاه‌های کوچک‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر، و همچنین نانوسیم‌های کوانتومی سبک‌تر، رساناتر و قوی‌تر، جایگزین سیلیکون می‌شوند. ویژگی های گرافن آن را به یک کاندید ایده آل برای توسعه صفحه نمایش های لمسی انعطاف پذیر تبدیل می کند. با کمک نانو خودروهای سبک وزن، کامیون ها، هواپیماها، قایق ها و فضاپیماها می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت شود.

سال انتشار:

توسعه وسایل الکترونیکی قابل حمل مانند تلفن‌های همراه، دستگاه‌های ناوبری، کامپیوترهای کوچک و قابل حمل، سنسورهای کنترل از راه دور و نظایر آنها، نیاز به داشتن باتری‌های سبک‌تر با انرژی و دوام بیشتر را دو چندان ساخته‌است. مواد کریستالی نانو با استفاده از روش کاربرد ژل‌ها در صفحات جداکننده باتری‌ها می‌تواند انرژی بیشتری در مقایسه با باتری‌های متداول امروزی ذخیره کند. باتری‌های ساخته شده از نانو کریستال‌های نیکل نیاز به شارژ مجدد را کاهش و ذخیره انرژی در باتری‌ها را در حد قابل توجهی افزایش داده‌است. در فرآیندهای کاتالیزوری مختلف معمولا از پایه‌های بسیار متخلخلی استفاده می‌شود که اندازه آن‌ها در حد نانومتر است.

مي‌توان نيمه‌هادي‌هاي مورد استفاده در ديودهاي نوراني ( LED ها) را به مقدار زياد در ابعاد نانو توليد کرد. در ا مريکا ، تقريبا” ۲۰% کل برق توليدي، صرف روشنايي (چه لامپهاي التهابي معمولي و چه فلوئورسنت) مي‌شود. مطابق پيش‌بيني‌ها در ۱۰ تا ۱۵ سال آينده ، پيشرفتهايي از اين دست مي‌تواند مصرف جهاني را بيش از ۱۰% کاهش دهد که ۱۰۰ ميليارد دلار در سال صرفه‌جويي و ۲۰۰ ميليون تن کاهش انتشار کربن را به‌همراه خواهدداشت . نانوتکنولوژي تغيير بنياني مسيري است که در آينده، موجب ساخت مواد و ابزارها خواهد شد. امکان سنتز بلوک‌هاي ساختماني نانو با اندازه و ترکيب به دقت کنترل‌شده و سپس چيدن آنها در ساختارهاي بزرگتر، که داراي خواص و کارکرد منحصربه‌فرد باشند، انقلابي در مواد و فرآيندهاي توليد آنها، ايجاد مي‌کند.

محققان عقیده دارند می‌توانند این پتانسیل را ۱۰۰۰ برابر بیشتر کنند آنهم فقط با استفاده از ورق‌های نانویی بسیار نازک از اتم‌های کربن. ۱-کاربرد نانو تکنولوژی قادر به شناسایی حشره کش ها، کودها و سایر مواد بیولوژیکی مهم در مرحله نهایی کنترل کیفی محصولات کشاورزی می باشد. نانو تکنولوژی، توانمندي توليد مواد، ابزارها و سيستمهاي جديد با در دست گرفتن کنترل در سطوح ملکولي و اتمي و استفاده از خواص است که در آن سطوح ظاهر مي­شود. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.