دسته‌ها
اخبار

تکفارس: اخبار و بررسی تكنولوژی، کامپیوتر، موبایل، اینترنت

بهره گیری از یافته های علمی برای بهبود عملکرد در زمینه های صنعتی، کشاورزی، آموزشی، اقتصادی، و مانند آن ها. وزارت ارتباطات در جوابیه‌ای به زومیت، توسعه‌ی شبکه‌ی مبتنی بر فیبر نوری را نیازی زیرساختی برای برنامه‌های بلندمدت ارتقای کیفیت شبکه موبایل و ثابت دانست. ما انتظار داریم که در طول سال 2022 شاهد افزایش استفاده از رباتیک در زندگی روزمره باشیم. این استفاده شامل بخش‌های مراقبت های بهداشتی، کشاورزی، خودرو، انبارداری و مدیریت زنجیره تامین خواهد بود و ما شاهد اتوماسیون مبتنی بر رباتیک بیشتری خواهیم بود که به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

متاورس یک واقعیت دیجیتالی است که رسانه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و ارزهای دیجیتال را ترکیب می‌کند تا امکان تعامل مجازی با کاربر را فراهم کند. متاورس ممکن است به هر چیزی در اینترنت، از جمله همه پیشنهادات AR اشاره داشته باشد. فضای مجازی آینده متاورژن را توصیف می‌کند و دسترسی به انواع سرگرمی‌ها و پروژه‌ها از جمله موقعیت‌های شغلی را فراهم می‌کند.

  • به‌همین‌دلیل، پیش‌بینی می‌شود که کامپیوترها به‌زودی جایگزین پزشکان خواهند شد.
  • با این وجود، تغییرات اجتماعی محدود به کارآفرینان اجتماعی نبوده و کارآفرینان کسب و کار هم می توانند با تلاش های صورت گرفته نقش بسزایی در تغییرات اجتماعی داشته باشند.
  • فناوری می‌تواند دانش تکنیک‌ها، فرایندها و مواردی از این دست باشد، یا می‌تواند در ماشین‌ها تعبیه شود تا بدون اطلاع دقیق از عملکرد آنها، امکان کار را فراهم آورد.
  • سپس هنگامی‌که او آماده‌ی غذا خوردن است، دوباره میز به عقب برمی‌گردد.

نمونه‌هایی از این نوآوری شامل واکسن‌های مبتنی بر mRNA است که توسط Pfizer-BioNTech و Moderna ساخته شده‌اند. پیشرفت‌های اخیر داروی کووید توسط Merck نیز صنعت علوم زیستی را به سرعت به جلو سوق داده است. همچنین با افزایش پیچیدگی در فناوری، استفاده و به‌ کار گیری آن توسط افراد معمولی دشوارتر خواهد شد و در نتیجه به افراد با مهارت بالا و متخصص نیاز بیشتری وجود دارد. پیشرفت فناوری موجب افزایش پیچیدگی آن می‌شود، پیچیدگی تکنولوژی را با چگونگی جذب آن می‌سنجند. تعریف پیچیدگی تکنولوژی بازتاب ضمنی بودن و دستیابی نه چندان آسان به دانش تکنولوژیک، یعنی ویژگی بنیادین آن است.

فیبز، نشریه آنلاین مدیریت کسب وکار

همه ما در کودکی رویای سفر به مریخ با یک سفینه فضایی را داشتیم؛ یا اینکه با ضربه یک چوب جادویی همه آرزوهایمان را برآورده کنیم. عجیب نیست که چوب جادویی هم یک روز به همه رویاهایمان جامه عمل بپوشاند. به هر حال این روزها خیلی هم دیر نیست و بالاخره آینده تکنولوژی از راه می‌رسد. به طور کلی هر چیزی که امروزه از هوش مصنوعی برخوردار است در حوزه AI قرار می‌گیرد که وسعتِ زیادی دارد. علاوه بر انبوهی از اطلاعات، آن‌ها به ابعاد داده‌ها dimensions of data نیز می‌توانند دسترسی داشته باشند. شاید در این قسمت یادِ جاروبرقی‌های هوشمند بیوفتیم که خود به خود مسیر را تشخیص می‌دهند و یک محیط را جارو می‌زنند.

آیفون ۱۵ پرو احتمالا کلید فیزیکی نخواهد داشت با توجه به خبری که به تازگی منتشر شده، ظاهرا اپل قصد دارد آیفون 15 پرو را سال آینده بدون هیچگونه کلی … 3 – اکتساب فناوری که در آن فناوری های منتخب، کسب شده و جهت استفاده در اختیار سازمان قرار می‌گیرند. ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو ؛ 8 روش …ریست فکتوری در گوشی های اندرویدی [آموزش …نحوه مخفی کردن اپلیکیشن در اندروید ؛ راه…بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ [آموزش تصو…نحوه حذف بدافزار از آیفون و آیپد [+آموزش… فناوری مجموعه‌ ای از فرایندها، روش‌ ها، فنون، ابزار، تجهیزات، ماشین‌ آلات و مهارت‌ هایی است که توسط آن‌ ها کالایی ساخته شده یا خدمتی ارائه می‌گردد. فرهنگ لاروس، فناوری را مطالعه ابزارها، شیوه‌ ها و روش‌ های مورد انتظار و مورد استفاده در حوزه‌ ها گوناگون صنعت می‌ داند. فناوری نوآورد (cutting-edge) به فناوری‌ ای گفته می‌شود که به تازگی در بازار آمده و قابلیت‌ های نوین و نوآورانه‌ ای ارائه می‌کند.

تعریف تکنولوژی به زبان ساده

پیشرفت تکنولوژی به دست انسان از مدت‌ها پیش مدام در حال توسعه بوده است. در این متن قصد داریم برخی از جدیدترین تکنولوژی‌ها را برای شما معرفی کنیم. آشنایی با تکنولوژی‌های امروزی نه تنها می‌تواند ما را با اتفاقاتِ روز همگام کند، بلکه ممکن است تصمیم بگیریم که کسب و کار خود یا سبک زندگی خود را نیز دچار تحول کنیم.

فناوری به معنی کاربرد منظم معلومات علمی و دیگر آگاهی‌ های نظام‌ یافته برای انجام وظایف علمی است. با تفکر در باب تکنولوژی، وصفی بر ما آشکار می‌شود که با اندیشیدن بر هر «پدیدار» دیگری هویدا می‌شود و آن تعریف‌ناپذیری، سیطره‌ناپذیری و غنای سرشار و خوف‌برانگیزی است که همۀ پدیدارها، از جمله «پدیدار تکنولوژی» از آن برخوردار اند. ما می‌توانیم از تکنولوژی درست مثل هر پدیدار دیگری به منزلۀ یک امر فنی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تاریخی و یک «خیلی چیزهای دیگر» سخن بگوییم. اما تکنولوژی «صرفاً یک امر فنی»، «صرفاً یک امر اقتصادی» و «صرفاً» خیلی چیزهای دیگر یا حتا مجموعۀ همۀ این عناصر برشمرده شده نیست.