دسته‌ها
اخبار

آخرین رتبه و حداقل درصد قبولی تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی روزانه علوم پزشکی شیراز 96 97

آن دسته از داوطلبانی که هنوز تصمیمی بر انتخاب رشته دانشگاه های آزاد نگرفته اند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات مزایا و معایب انتخاب رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)در دانشگاه آزاد مطلع شوند. تفاوت توانمندی های کاردان و کارشناس این رشته نیز در آن است که در تکنولوژی پرتوشناسی از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود و از اعضای مختلف بدن تصویربرداری می گردد. مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان، اما برخی از تصویربرداری ها تداخلی است. مثل تصویربرداری از سیستم گوارش، عروق و ادرار که اینگونه تصویربرداری ها، اختصاصی و نسبتا دشوار می باشد و نیاز به دانش ویژه دارد. در این میان تصویربرداری های ساده بر عهده فارغالتحصیلان کاردانی و تصویربرداری های تخصصی و کار با دستگاه های I.R.M و P.C بر عهده فارغ التحصیلان کارشناسی است.

  • “فیزیک عمومی، تشریح، فیزیولوژی انسان، بهداشت عمومی” جزء دروس پایه و “کمک‌های اولیه و مراقبت از بیمار در بخش پرتوشناسی، تشریح استخوان و مفاصل، اصطلاحات پرتوشناسی و ترمینولوژی پزشکی” از دروس اصلی رشته پرتوشناسی می باشد.
  • ممکن است برخی از داوطلبان متقاضیانتخاب رشته دانشگاه آزادو سراسری، به رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)علاقه داشته باشند، اما درس های موجود در طول تحصیل دانشگاه را دوست نداشته و همین امر در آینده سبب ترک تحصیل و یا انصراف از تحصیل آن ها شود.
  • با استفاده از بخش جستجو و فیلترهای موجود در این صفحه پزشک مورد نظر خود را جستجو و با کلیک بر روی دکمه دریافت نوبت، اولین نوبت خالی را انتخاب کنید.
  • پذیرش دانشجویان در رشته رادیولوژی (تکنولوژی پرتوشناسی) از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد.

تکنولوژی پرتوشناسی جزو ۱۱ رشته ای هست که طرح اجباری دارن و بعد از فارغ التحصیلی باید حدود ۲ سال برید بخش دولتی به عنوان طرح کار کنید که البته بهتون حقوق میدن و سابقه کار هم به حساب میاد. از نظر خیلی ها این دو ساله طرح اجباری مزیت به حساب میاد ولی خب بعضی ها ممکنه به هر دلیلی دوست نداشته باشن طرح برن باید حواسشون باشه که تکنولوژی پرتوشناسی طرحش اختیاری نیست و اجباریه. البته در شرایط خاص بعضی ها میتونن از طرح معاف بشن که شرایطش رو میتونید در سایت ما به آدرس moshaverane100.com قسمت انتخاب رشته ببینید اونجا کامل توضیح دادم.

من قصد دارم برای رشته رادیولوژی برای کنکور ۱۴۰۲بخونم ولی واقعیت بین تخصص و کارشناسی مردد شدم و دقیقا متوجه نشدم که بازار کار کدوم بهتره. یه کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی که استخدام سازمان های دولتی یا بیمارستان دولتی یا مراکز بهداشتی درمانی دولتی دیگه ای شده باشه حقوقش طبق قوانین دولتیه. ولی کسی که تو بخش خصوصی مثلا بیمارستان یا کلینیک خصوصی کار میکنه حقوقش فرق داره بستگی داره چقدر تخصص داشته باشه مهارت داشته باشه و درباره دستمزد با مدیر اونجا چطور توافق کرده باشه. رادیولوژیست هایی که دارای مدرک کاردانی ومدرک کارشناسی باشند تنها میتواند به تصویر برداری های ساده مثل انگشتان دست و پا بپردازند ولی کسانی که به طور کامل روی تسلط پیدا کردند می توانند تصویربرداری از دستگاه های گوارشی هم انجام دهند. رادیولوژیست پزشکی است که در تشخیص و معالجه بیماری و آسیب دیدگی تخصص دارد، از تکنیک های تصویربرداری پزشکی مانند اشعه ایکس ، توموگرافی کامپیوتری ، تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی ، پزشکی هسته ای، توموگرافی انتشار پوزیترون و فیوژن استفاده می کند.

امید است تا با کمک همه مخاطبان فسفر، این مجموعه بتواند به این مهم دست یابد. انتخاب واحد اینترنتیتقویم دانشگاهیآیین نامه های آموزشیبرنامه هفتگی و لیست دروسبرنامه کارآموزیدفترچه راهنمای آموزشیفرایندهای آموزشی، پژوهشی و .. تکنولوژی پرتوشناسی در واقع باعث شد بشر بتواند از پوست و گوشت انسان بگذرد و به اعماق عجیب و غریب بدن انسان راه یابد. تسلط به درس های ریاضی و فیزیك تا جایی مهم است كه برخی از استادان رادیولوژی معتقدند كه دانشجوی این رشته باید از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی انتخاب گردد. زیرا بدون آگاهی از اصول فیزیك كه بر مبنای آن، كار تصویر‌برداری انجام می گیرد، امكان اشتباه در این كار وجود دارد. برخی از این تصویربرداری ها ساده است؛ مانند تصویربرداری از دست، پا و انگشتان، اما بعضی از تصویربرداری ها تداخلی است؛ مانند تصویربرداری از سیستم‌ گوارش، عروق و ادرار كه اینگونه‌ تصویربرداری ها، اختصاصی و نسبتاً دشوار می باشد و نیاز به دانش ویژه دارد.

رتبه لازم برای رشته تکنولوژی پرتوشناسی سهمیه منطقه سه

البته مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز برای رشته سونوگرافی در دانشگاه های ایران تدریس میشود. دانشجویان رشته تکنولوژی پرتو شناسی خوشبختانه بعد از دریافت مدرک کاردانی می تواندد جذب بیمارستان ها و یا کلینیک هایی شوند که دارای مرکز تصویر برداری هستند. در ایران به دلیل وجود محدودیت های ساعت کاری مجاز در ماه برای کارشناسان رادیولوژی و نیاز به کارشناسان بیشتر برای رفع نیاز های جامعه، فرصت شغلی خوبی برای این رشته وجود دارد. کارشناسان رادیولوژی اجازه راه اندازی مرکز تصویر برداری را ندارند و تنها مجوز راه اندازی مرکز تصویر برداری به دکتر متخصص رادیولوژی داده می شود. داوطلبان ادامه‌ی تحصیل در رشته رادیولوژی در دانشگاه های ایتالیا می‌توانند از دوره‌ی کارشناسی تا پایان مقطع دکترا به تحصیل در این رشته مشغول شوند. میانگین هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی رادیولوژی در دانشگاه‌های ایتالیا حدود ۴ هزار یورو در سال است.

رادیولوژی – معرفی رشته تکنولوژی پرتوشناسی یا کارشناسی رادیولوژی

متاسفانه امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی در آمریکا وجود ندارد. پی دی اف دو درس تخصصی از رشته رادیولوژی و سونوگرافی برای آشنایی بیشتر شما و تصمیم گیری دقیق تر برایتان اورده شده است. طول دوره تحصیل اکثر تخصص های پزشکی ۴ سال است اما قبل از تخصص باید حدود ۷ سال پزشکی عمومی بگذرونید.

در این متن به بررسی دانشگاه‌هایی که شرایط بهتری برای تحصیل در رشته‌ی رادیولوژی را فراهم می‌کنند، خواهیم پرداخت. آماده ارائه مشاوره تخصصی در زمینه رتبه قبولی رشته ها و دانشگاه ها و تخمین شانس پذیرش می باشند ، در صورت تمایل می توانید انتخاب رشته و افزایش شانس قبولی تان را به مشاوران مجرب ما بسپارید. © کلیه حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک می باشد. سونوگرافی یک رشته جداگانه نیست، بلکه یکی از روش های تصویربرداری و تشخیص بیماری ها در علم پزشکی هست. سلام من کنکوری ۱۴۰۱ هستم برای قبولی رشته رادیولوژی دانشگاه ایران چه رتبه ای لازمه؟ من منطقه ۳ هستم از استان سیستان و بلوچستان.