دسته‌ها
اخبار

معرفی گروه تکنولوژی اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی زنجان گروه آموزشی اتاق عمل و هوشبری

اصول برنامه ریزی صحیح و راهکارهای موفقیت در تحصیل یادگیری موفق ادامه مطلب… فروشگاه آنلاین کتاب مشهد ویژگی کتاب های کمک درسی ادامه مطلب… امکان ادامه تحصیل این رشته تا مقطع دکترا در ایران وجود دارد. در جریان این جنگ ها، پرستارانی در اتاق های عمل بودند که در کنار پزشکان در هنگام عمل حضور داشتند و خدمت رسانی می کردند.

  • دانشجویان دروس خود را بصورت نظری در کلاس درس و یا عملی در بیمارستان می گذرانند.
  • دانشکده های مختلف جهان دوره های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تکنولوژی اتاق عمل یا تکنولوژیست جراحی را برگزار می کنند.
  • تکنولوژیست اتاق عمل در اصل فردی است که دست راست جراحان در اتاق عمل محسوب می شود.

میزان اهمیت کلیه دروس تخصصی برای قبولی در این رشته به یک اندازه است. در بین دروس عمومی هم به طور قاطع نمی توان گفت کدام درس مهم تر است، اما چون غالبا دانش آموزان رشته تجربی از درس عربی گریزان هستند می توان عربی را به عنوان سکوی پرتاب در نظر گرفت. ولی به نظر من اگه کارشناسی آدم یه رشته کاربردی و قابل اعتنا باشه (مثل اتاق عمل) بهتره همون رو ادامه بده. اینقدر کارشناس تغذیه داریم که تا چند سال دیگه احتمالا همینها هم بیکار میمونن چه برسه به کسی که کارشناسیش متفاوته. اتاق عمل محیطی بسیار پاکیزه و استریلیزه می باشد تا بیمار دچار عفونت نگردد.

رشته اتاق عمل برای چه کسانی مناسب است؟

برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته اتاق عمل بدون کنکور و در خارج از کشور (بسته به کالج، دانشگاه و یا موسسه ی مقصد) می بایست محصل ۵۰۰ ساعت آموزش را پشت سر بگذارد که ممکن است بین یک تا چهار سال زمان ببرد. همچنین هزینه سالانه تحصیل نیز از ۱۳,۵۰۰ تا ۲۴,۰۰۰ دلار متغیر خواهد بود. پس از معرفی رشته اتاق عملو چیستی آن، نوبت به معرفی انواع دروس عمومی و تخصصی آن می رسد. ممکن است برخی از داوطلبان متقاضیانتخاب رشته دانشگاه آزادو سراسری، به رشته اتاق عملعلاقه داشته باشند، اما درس های موجود در طول تحصیل دانشگاه را دوست نداشته و همین امر در آینده سبب ترک تحصیل و یا انصراف از تحصیل آن ها شود.

راهنمای کامل اپلای در دانشگاه هلسینکی (University of Helsinki)

با بالا بردن سابقه کار در بیمارستان های مهم و گرفتن مدرک تحصیلی بالاتر می توان این مقادیر را ارتقا داد. عضو هیئت علمی شدن هم از فرصت های همیشگی فارغ التحصیلان ارشد و دکتری بوده است که باید حقوق جداگانه آن را هم حساب کرد. رشته اتاق عمل در مجموع 130 واحد درسی دارد که 74 واحد تخصصی ، 22 واحد عمومی ، 16 واحد کارآموزی در عرصه و 18 واحد نیز کارآموزی است. شاید برای شما هم سوال باشد که آیا می توان در مدت زمان کمتری از رشته اتاق عمل فارغ التحصیل شد ؟ در رابطه با این سوال ، ابتدا بهتر است شما را با سختی دروس رشته اتاق عمل آشنا کنیم. رشته اتاق عمل در میان رشته های گروه پزشکی قرار دارد و جزو رشته های سنگین با مباحث سخت به شمار می رود.

وضعیت استخدامی رشته کارشناسی اتاق عمل

دانشجویان دارای مدرک کارشناسی رشته پرستاری می توانند با گذراندن یک دوره 2 ساله به عنوان تکنیسن اتاق عمل، وارد بازار کار شوند. گرچه دوره کارشناسی تکنسین اتاق عمل یا تکنولوژی جراحی یک دوره 4 ساله است، اما دانشکده های کشورهای مختلف برنامه های آموزشی بین 9 تا 24 ماه عرضه می کنند. دانشجویان دروس خود را بصورت نظری در کلاس درس و یا عملی در بیمارستان می گذرانند. از جمله رئوس مطالب این رشته کنترل و پیشگیری از عفونت، تکنیک های استریل سازی، کاربرد صحیح داروها و تجهیزات اتاق عمل، استفاده از تجهیزات و محلول ها می باشد.