دسته‌ها
اخبار

این Twilight of the Mods برای Bluesky و Reddit است


اینها عجیب است روز برای افرادی که به اعتماد و ایمنی در سیستم عامل ها اهمیت می دهند. از لحاظ تاریخی، بسیاری از مردم پیشنهاد کرده‌اند که اعتدال مرکزی مؤثرتر (یک مالک پلتفرم مستقیماً در نظارت بر محتوای پلت فرم مداخله می‌کند) یا بهتر غیر متمرکز اعتدال (به کاربران اجازه می دهد تا فضاهای خود را از طریق اعتدال مبتنی بر جامعه مدیریت کنند) می تواند راه را برای یک چشم انداز رسانه های اجتماعی بهتر هموار کند – یا در حالت ایده آل، ،یبی از این دو از نظر کیمیاگری متعادل. اما، در مد واقعی سیلی، ولی، یک پلت فرم به بدترین شکل ممکن متمرکز می شود، در حالی که دیگری عدم تمرکز به طور فاجعه بار

اخیراً Reddit و Bluesky نشان می دهند که چگونه در هر دو ش،ت بخوریم – یکی در تعقیب IPO این همان چیزی است که سایت را برای کاربرانش ارزشمند کرده است. دیگری در تعقیب رویای تمرکززدایی که به سرعت سایت را خدشه دار کرد و ادعاهای بزرگ آن را زیر سوال برد.

مشکلات در Reddit پیچیده است، اما به طور خلاصه، این شرکت تصمیم گرفت برای دسترسی به رابط برنامه نویسی برنامه کاربردی خود (API) که از سال 2008 رایگان بود، از کاربران هزینه دریافت کند. ناظران subreddit، و اینکه Reddit چقدر وضعیت را ضعیف مدیریت کرده است، در مجموع، یک بحران برای سایت ایجاد می کند. تغییر اولیه API باعث ایجاد یک “بلاک‌وت” گسترده در سایت شد، جایی که گردانندگان دسترسی به زیرگروه‌های خود را محدود ،د و بخش‌های بزرگ و محبوب سایت غیرمتمرکز را به ،وان نوعی اعتصاب برای کاربران مسدود ،د.

برای مودها، ریسک به ویژه بالا بود. تغییرات API برنامه‌های شخص ثالث و ربات‌هایی را تهدید می‌کند که کارشان را به‌طور قابل‌توجهی آسان‌تر کرده‌اند. امکانات. به ویژه بسیاری از ویژگی های تلفن همراه برای تعدیل تحت تأثیر قرار می گیرند. علاوه بر این، Reddit دسترسی محدودی به ابزار داخلی خود دارد، مدیر خودرو. اکنون، به قول Jaime Klouse، مدیر قدیمی /r/GirlGamers، مدهای داوطلبانه «به سال 2015 باز می گردند، زم، که هیچ ابزار مفیدی وجود نداشت و شما مجبور بودید به م،ای واقعی کلمه با خواندن تک تک نظرات ارسال شده به جوامع خود، تعدیل کنید.

Reddit همیشه واژه‌ای برای سمیت بوده است، اما /r/GirlGamers، یک جامعه بازی فراگیر، یکی از چندین subreddit بود که از طریق اجرای دقیق هنجارهای مشارکتی با هدایت یک حس قوی اخلاقی، یک مدل جایگزین ارائه کرد.

با یک استعاره نسبتاً درست، ناظم سوان سانگ به من گفت. او با اشاره به ابزارهای مختلفی که دسترسی رایگان به API ممکن کرده بود، گفت: «ما فقط شوالیه‌های داوطلب نبودیم، بلکه آهنگرها و زره‌پوش‌های داوطلب نیز بودیم که ابزارهای قدرتمند خود را برای کمک به ما در تلاش‌های دفاعی می‌سازیم. یکی دیگر از مدها، iLuff،mer، گفت که لطف نجات Reddit این است که «به ما اجازه می‌دهد تا همانطور که می‌د،م تعدیل کنیم. اکنون، احساس می‌شود که Reddit به کاری که ما انجام می‌دهیم احترام نمی‌گذارد.»

اگر جامعه ای بخواهد خود را تعدیل کند و به کاربران عادی خود سهمی در رویدادهای روزانه آبراهه آنلاین خود بدهد، منطقی است که “توانمندسازی” آنها (این کلمه محبوب شرکتی برای مسئولیت برون سپاری) مست،م دادن آنها به آنهاست. ابزار برای انجام این کار در حال حاضر، به نظر می‌رسد که حرکت‌های Reddit فقط برای حفظ سطحی از اعتدال جامعه طراحی شده‌اند، و چیزهایی را که باعث ارزشمندی آن شده‌اند و سایت را تضعیف می‌کنند. این یک هشدار برای سایت های جدیدتر دیگری است که روزی به دنبال پول بیشتری خواهند بود.


منبع: https://www.wired.com/story/reddit-bluesky-moderation/