در اج، GamesBeat 2023 در 22 تا 23 می با رهبران برتر بازی در لس آنجلس ارتباط برقرار کنید. اینجا ثبت نام کنید.
در حالی که شرکت پوکمون از سال 2008 به طور مداوم میزبان رویدادهای ورزش های الکترونیکی بوده است، جنبه رقابتی بازی مانند سایر ،اوین مورد توجه قرار نگرفته است. ولف گلیک، قهرمان جهان در سال 2016، می خواهد این را تغییر دهد. Glick با همکاری تیم ورزشهای الکترونیکی Beastcoast، مسئولیت ساخت رویدادهای مبتنی بر سازندگان را بر عهده دارد که طرفداران غیررسمی پوکمون را درگیر خود کند.
گلیک بسیار جاه طلب است – تمایل او برای بالا بردن سطح موفقیت او را به یک چهره مهم در جامعه پوکمون تبدیل کرده است. او رقابت در سری مسابقات قهرم، بازی های ویدیویی پوکمون (VGC) را در سال 2011 آغاز کرد. در سال 2016، او یک کانال یوتیوب راه اندازی کرد که محتوایی در مورد خودش و این قالب رقابتی ایجاد می کرد. زمانبندی نمیتوانست بهتر از این باشد – آن تابستان اولین بازی Pokémon Go بود که علاقه دوباره به این فرنچایز را افزایش داد و در ماه آگوست، او تاج قهرم، جهان را به دست آورد.
با این حال، گلیک با پوکمون به ،وان یک سرگرمی رفتار می کرد، نه یک حرفه تمام وقت تا فوریه 2020. شمشیر و سپر پوکمون در سال 2019 به دو برابر شدن مش،ین او کمک کرد و این به او اعتماد به نفس برای برداشتن گام بعدی برای پیشبرد اه،ش داد. «یوتیوبر بودن خطرناک است. گلیک توضیح داد که آینده نامشخص است و مسیر رو به جلو کمتر از کار مشاوره ،تی قبلی من است.
و سپس جهان تعطیل شد. زمان بندی گلیک بار دیگر عالی بود. در مارس 2020، گلیک 174000 مش، داشت. از آن زمان، کانال او به طور تصاعدی رشد کرد. او موفقیت خود را مدیون آزمایش با فرمتهای مختلف (به ویژه تمرکز بر مقالات ویدیویی که قالب VGC را برای مخاطبان وسیعی در دسترس قرار داد)، یک برنامه بارگذاری ثابت، یک تیم رو به رشد برای حمایت از او میداند. امروز، گلیک به 1 میلیون مش، نزدیک شده است و او را به محبوب ترین یوتیوبر پوکمون تبدیل می کند.
اما وولف گلیک از آن دسته افرادی نیست که به افتخارات خود تکیه کند. او می خواست سطح شهر را بالا ببرد و جامعه را بیشتر ارتقا بخشد. در حالی که مسابقات شرکت پوکمون برای جامعه رقابتی کار می کرد، هیچ ، رویدادهایی را اجرا نمی کرد که طرفداران معمولی بیشتری را وارد عرصه رقابت کند.
اما گلیک میدانست که برای تحقق جاهطلبیهایش به شریکی نیاز دارد – وارد Beastcoast شود.
مشارکت Beastcoast و Wolfe
Beastcoast یک تیم کوچکتر در ورزشهای الکترونیکی است که عمدتاً بر جوامع محروم متمرکز است. این استراتژی ناب، اما متفکرانه به تیم کمک کرده است تا خود را از سازمانهای ورزشی الکترونیکی با مشخصات بالاتر متمایز کند.
به Grant Zinn، بنیانگذار و مدیر عامل Beastcoast، فشارها و انتظارات ناشی از تأمین مالی خارجی منجر به یک صنعت همگن شده است: «Esports مدرن که توسط پول VC خیلی شبیه فست فود است ظاهرش یکیه و طعمش یکیه. Beastcoast مسیر دیگری را طی کرد.
پوکمون به دلایل مختلف یک جامعه جذاب برای زین بود. البته، فرنچایز با ارزش ترین IP رسانه ای در جهان است – به م،ای مخاطبان بالقوه عظیم. علاوه بر این، زین دیدگاه گلیک را برای متحد ، عمودهای مختلف در جامعه به اشتراک گذاشت. با توجه به اینکه بازی پوکمون های رقابتی برای یک بازیکن جدید نسبتاً آسان است و در عین حال تسلط بر آن سخت است، فرصتی واقعی برای رشد مخاطبان وجود داشت.
این تمایل به افزایش سهام و در دسترستر ، ورزشهای الکترونیکی پوکمون، پایه و اساس همکاری Glick و Beastcoast بود. در نهایت، حمایت Beastcoast فراتر از پول تضمین شده، قرارداد گلیک را امضا کرد: «در بسیاری از ورزشهای الکترونیکی، بازیکنان جوانتر هستند و نیاز به نگهداشتن بیشتر دارند. من بسیار خودکفا هستم، بنابراین به دنبال شریکی بودم که به من در پیشبرد اه،م کمک کند، نه اینکه فقط به من پول بدهد. اعطا ، [Zinn] و Beastcoast میخواستند برای این رویدادها متحد شوند و در حالی که من استراتژی را مدیریت میکردم، تدارکات را مدیریت کنند.
هر دوی ما میدانستیم که بدون زیرساختهای Beastcoast و جامعه پر جنب و جوش Wolfe نمیتو،م این رویدادها را انجام دهیم. زین افزود: این برای دو طرف سودمند است.
داستان دو واقعه
گلیک در اوا، به طور رسمی به Beastcoast پیوست سپتامبر 2022. از آن زمان تاکنون، این تیم دو رویداد مهم را اجرا کرده است. در 10 دسامبر 2022، گلیک و سایر بازیکنان برجسته VGC (مانند جیمز باک از Beastcoast و Aaron “Cybertron” Zheng) یک باشگاه پاپ آپ پوکمون در شهر نیویورک ایجاد ،د.
این رویداد تمرکز واضحی بر تعامل مستقیم با طرفداران داشت. Beastcoast این ایده را مطرح کرد و گلیک با آن دوید. این رویداد توسط P448، یک برند کفش، حمایت مالی شد. مکان آن در وسط شهر، فقط چند بلوک از فروشگاه راکف، پلازای نینتندو، به ،وان محل برگزاری خدمت می کرد. با توجه به این مشارکت، رویداد نسبتاً مقرون به صرفه بود، به ویژه در مقایسه با Invitational متمرکز بر ارزش تولید.
این رویداد یک موفقیت بزرگ بود. تمام 250 جایگاه رقیب پر شد. علاوه بر این، ویدیوی گلیک از این رویداد در زمان نگارش این مقاله به 1.8 میلیون بازدید نزدیک شده است و آن را به چهارمین ویدیوی پربیننده او تبدیل کرده است.
Beastcoast و Glick فرصتی برای استراحت نداشتند – هفت هفته بعد، آنها Pokémon Scarlet and Violet Invitational Wolfe Glick را در لس آنجلس اجرا ،د. این رویداد به جای تمرکز بر مصرف کنندگان، به دنبال جذب سازندگان بود.
این رویداد بهجای حضور حرفهایهای برتر، هشت سازنده را به نمایش گذاشت که ارتباطات معمولیتری با جامعه پوکمون داشتند. اینها شامل لودویگ، Jaiden Animations، سی،و، آلفاراد، لیلی پیچو، با، با،، ConnorEatsPants و خالی، که برد را به خانه برد.
این تنظیمات برای پیشبرد هدف گلیک برای نزدیک ، بخش رقابتی پوکمون طراحی شده است. ما میخواستیم نشان دهیم افرادی که در پوکمون فوقالعاده نیستند، میتوانند با کمی مربیگری و سخت کوشی رقابتی بازی کنند. به این ترتیب آنها می توانند به مخاطبان خود نشان دهند که این بازی قابل دسترس و قابل دسترس است.
برای اضافه ، به این، Beastcoast و Glick با Beyond the Summit (BTS)، یک شرکت تولیدکننده برجسته ورزشهای الکترونیکی که به خاطر رویدادهای صمیمیتر Summit معروف است، همکاری ،د. Zane Bhansali، تهیهکننده خلاق BTS، و Glick سالها قبل از پیوستن به Beastcoast یا BTS، درباره برنامههایی برای این نوع رویداد مبتنی بر سازندگان بحث کرده بودند. پوکمون یک صحنه رقابتی عالی است که فقط به شخصیت نیاز دارد. این چیزی است که BTS در نمایش آن برتری دارد.
ارزش تولید افزوده BTS به Glick کمک کرد تا صحنه رقابتی پوکمون را در بهترین حالت خود معرفی کند و به رویداد مشروعیت بخشید.
در نهایت، این رویداد یک موفقیت بزرگ بود. را پخش 11 ساعته به طور متوسط بیش از 18500 بیننده در طول پخش داشت که به بیش از 300000 بیننده منحصر به فرد رسید. در مقایسه، مسابقات قهرم، جه، VGC در سال 2022 میانگین است بیش از 33000 بیننده. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که دعوت Wolfe Glick به طور انحصاری در یوتیوب پخش شد در حالی که مسابقات جه، VGC هم در YouTube و هم در Twitch پخش می شد.
قلمرو ناشناخته
اجرای هر دوی این رویدادها یک گام بزرگ به جلو برای جاه طلبی های Glick و Beastcoast برای جامعه رقابتی پوکمون بود. آنها داده های ارزشمندی را ارائه ،د که به تیم کمک می کند در مورد مراحل بعدی تصمیم بگیرد. در واقع، این کمبود داده ها و نمونه های تاریخی یک چالش بزرگ بود.
هیچ سابقهای برای دعوتنامه حضوری Pokémon وجود ندارد، به این م،ی که ما هیچ بیننده یا دادهای برای پشتیب، از این نوع رویداد نداشتیم. زین توضیح داد که این باعث شد برخی از حامیان مالی مردد شوند. The Invitational دو حامی مالی – War T،der’s Gaijin Entertainment و نوشیدنی انرژی زا 100 دزد یووه – هفته رویداد
Juvee نقاط مش،ی با Glick و Beastcoast به ،وان خود برند تحت رهبری خالق پیدا کرد. سام کین، مدیر کل Juvee گفت: “Juvee با در نظر گرفتن سازندگان ساخته شد و ما عاشق حمایت از پروژه هایی هستیم که آنها به آنها علاقه دارند.” قطعاً قرار گرفتن در معرض برای ما عالی است، اما ما همچنین واقعاً دوست داریم مصرف ارگ،ک Juvee را در بین سازندگان این رویداد ببینیم. ما آنجا نیستیم که آنها را مجبور کنیم محصول ما را بنوشند و هرگز فقط روی میز قرار نمی گیرد.”
همانطور که گفته شد، این حمایت از انتظارات فروش Juvee نیز فراتر رفت. آنها هدف خود را برای این رویداد 50 درصد ش،ت دادند.

در حالی که این دو قرارداد با نام تجاری به جبران هزینه ها کمک ،د، هدف اصلی برای Zinn و Glick ایجاد یک اثبات مفهومی بود، نه مشاهده بازگشت سرمایه فوری.
البته، نگر، بالقوه دیگر خود نینتندو و شرکت بین المللی پوکمون (TPCI) است. نینتندو با برخی از رویدادهای اجتماعی Super Smash Bros رابطه ای تا حدی متضاد دارد. با این حال، صحنه رقابتی پوکمون در اختیار TPCI است. این تمایز ممکن است در آینده مفید باشد. در حال حاضر، هیچ دخالت مستقیمی از سوی توسعهدهندگان در برنامههای Beastcoast و Glick وجود ندارد.
البته هیچ تمایلی از سوی Glick یا Beastcoast برای رقابت با نینتندو یا TPCI وجود ندارد. تمرکز آنها بر ایجاد یک رمپ برای تقویت صحنه رقابتی است، نه ایجاد جایگزینی برای مدار VGC. تاکید بر تصویر مثبت برند اولویت اصلی است.
زین توضیح داد: «ما بسیار محتاط و محتاط هستیم تا بهترین محصول ممکن را ایجاد کنیم که در حال تبدیل شدن به ویژگیهای نینتندو است.
مسیر رو به جلو
در حالی که زین و گلیک هر دو قصد دارند نفس بکشند و گزینه های خود را برای رویدادهای خود ارزیابی کنند، هر دو چشم انداز روشنی برای آینده خود دارند.
زین تأیید کرد: «رویدادهای Tentpole در سالهای آینده برای ما اتفاق بزرگی خواهند بود… حمایت از سازندگان ما با رویدادها، Beastcoast را متمایز میکند و جریانهای درآمدی منحصربهفردی و فرصتهای بیشتری را ارائه میکند.»
گلیک بارها از رویداد ورزشی خود در نیویورک انتقاد کرده است، اما – جای تعجب ندارد – قصد دارد سهام را افزایش دهد. به طور سنتی، پس از اینکه یک مربی تمام سالن های ورزشی را در یک منطقه ش،ت داد، آنها برای رویارویی با Elite 4 و قهرمان حرکت می کنند – پنج نبرد دشوار متوالی. چشم انداز گلیک این است که این چالش نهایی را به زندگی تبدیل کند.
این رویدادها یک گام رو به جلو در تاریخ پوکمون های رقابتی است و من هیجان زده هستم که می توانم رهبری آن را بر عهده بگیرم. اما من فقط یک تکه از پازل هستم. یک جامعه باورن،ی از مردم وجود دارد که از من حمایت می کنند و من خوش شانس هستم که روی شانه های غول ها ایستاده ام.» گلیک تأیید کرد. «احساس میکنم که دارم سطح نحوه تعامل ما با انجمن گستردهتر پوکمون را بررسی میکنم.»
با چهرههای اجتماعی و رویدادهایی که میتوانند جامعه را گرد هم بیاورند، آینده پوکمون به،وان یک ورزش الکترونیکی قابل دسترس مبتنی بر سازندگان روشن به نظر میرسد. رشد شطرنج از سال 2020 می تواند الگویی باشد که جامعه پوکمون از آن الهام می گیرد.
در این بین گلیک برنده شد مسابقات قهرم، منطقه ای اورلاندو 2023 و الف را مس،ه کرد همکاری با Twitch Rivals – سری رقابتی مبتنی بر سازندگان پلتفرم.
عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این ی،ی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به ،وان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به ،وان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خو،د، به پاد،ت های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.
منبع: https://venturebeat.com/games/pokemon-world-champion-،sts-first-creator-driven-tournament/