دسته‌ها
اخبار

PIM چگونه کار می کند؟


بخش تجارت الکترونیک در سال های اخیر رشد قابل توجه و پایداری را در سراسر جهان نشان داده است. حراجی پیش بینی می شوند به حدود 7.4 تریلیون دلار در سال 2025 برسد که بیش از 60 درصد از سال 2021 افزایش داشته است. به نظر می رسد بازار تجارت الکترونیک قرار نیست سرعت خود را کاهش دهد.

راه اندازی یک ،ب و کار در این زمینه به سرعت در حال رشد مست،م آن است که شرکت شما فعال باشد و توسعه راه حل های تجارت الکترونیکی سفارشی را برای هماهنگی با تغییرات بازار در نظر بگیرد. یکی از موارد ضروری که ممکن است ،ب و کار شما را به سطح بعدی برساند، نرم افزار PIM است.

PIM نرم افزار مدیریت اطلاعات محصول است که داده های محصول شما را در یک مکان متمرکز می کند. این اطلاعات را جمع آوری و غنی می کند، علاوه بر این، توزیع آن را برای همه ذینفعان و کانال های فروش آسان می کند.

pim1

به طور خلاصه، راه حل PIM به شما کمک می کند تا مدیریت داده های محصول خود را بهبود بخشید و در نتیجه تجربه مشتری را بهبود بخشید و درآمد را افزایش دهید.

PIM چگونه کار می کند؟

چنین نرم افزاری ممکن است مانند یک معجزه درم، برای تجارت شما به نظر برسد، اما PIM در عمل چگونه کار می کند؟

نرم افزار PIM اطلاعات محصول را در یک حافظه متمرکز در سیستم جمع آوری می کند. معمولاً از وارد ، داده های محصول موجود شما از منابع مختلف پشتیب، می کند. این به کاربران اجازه می دهد تا داده های محصول را در زمان واقعی اضافه و ویرایش کنند، برگه های محصول را غنی کنند و به طور خودکار اطلاعات را در تمام کانال های مورد نیاز توزیع کنند. PIM همچنین می تواند با پلتفرم های مختلف فروش و بازاریابی متصل شود.

راه‌حل‌های PIM هر بخش از داده‌های محصول را که ممکن است تصور کنید، از جمله اصول اولیه مانند SKU، مدل‌ها، تصاویر محصول، مشخصات، و هشدارها، و همچنین اطلاعات پیشرفته را جمع‌آوری می‌کند – به ،وان مثال، توضیحات و متون بازاریابی، داستان‌های محصول و دستورالعمل‌ها. این فهرست ممکن است متن، با نیازهای خاص شرکت شما باشد.

ابزارهای PIM را می توان طوری تنظیم کرد که به تیم های بازاریابی و فروش اطلاع دهد، به ،وان مثال، تغییراتی ایجاد شده است، بنابراین تیم ها ممکن است مواد و اقدامات خود را به روز کنند یا زمینه مسئولیت خود را در برگه محصول به روز کنند. این به ،وان یک ابزار ارتباطی محصول محور عمل می کند که همه افراد درگیر را به موقع به روز می کند.

نرم‌افزار PIM به تیم‌های بازاریابی در تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک می‌کند، زیرا ساختار داده‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مکان‌یابی محصول را بر اساس یک منطقه خاص تنظیم کنند. می تو،د محصولات را در پلتفرم گروه بندی کنید، معیارهای خاصی را اعمال کنید، آنها را ردیابی کنید، و با یک کلیک ماوس، کل گروه را اصلاح کنید.

بهترین شیوه های مدیریت اطلاعات محصول

ما اقدامات ضروری را برای کمک به موفقیت در مدیریت اطلاعات محصول خود خلاصه کرده ایم.

ذخیره سازی متمرکز

برای مدیریت موفقیت آمیز داده ها، شما باید تمام اطلاعات را در یک مکان جمع آوری کنید، به راحتی برای تیم قابل دسترسی باشد و بر اساس یک استاندارد قالب بندی شود. به این ترتیب، خطاها را به حداقل می رس،د و کنترل خود را بر پروژه بهبود می بخشید.

گردش کار بدون درز

نرم افزار PIM به ایجاد یک گردش کار داخلی صاف و سرعت بخشیدن به فرآیندها کمک می کند. این مدیریت ،د را کاهش می دهد و زمان بیشتری را برای صرف کیفیت محصول و ارائه محصولات به بازار آزاد می کند. نرم افزار PIM به راحتی برای هر اندازه ،ب و کار قابل تنظیم است تا بتو،د سرعت کار یک شرکت را در هر مرحله افزایش دهید.

با استفاده خارجی، نرم افزار PIM باید با کانال های فروش شما قابل مقایسه باشد، بنابراین نیازی به توجه اضافی به توزیع داده نیست. همچنین توصیه می کنیم در صورت نیاز راه حل PIM را انتخاب کنید که از ابزار محلی سازی برای سریع ترین راه اندازی فروش در سراسر جهان پشتیب، می کند.

دانش محصول

در پایان، شما می خواهید محصولات شما با تبدیل هایی که به ارمغان می آورند و درآمدی که به دست می آورید موفق باشند. مدیریت اطلاعات محصول یک ،صر کلیدی در بهینه سازی عملکرد محصولات شما است. ما به شما پیشنهاد می کنیم با انجام موارد زیر محصولات را از همه جهات بررسی کنید:

  • ایجاد اطلاعات منحصر به فرد محصول که برای مشتریان واضح باشد.
  • اضافه ، یک تصویر با کیفیت بالا که جلب توجه می کند.
  • سئوی دوستانه ، داده ها؛
  • انجام تست های A/B برای یافتن بهترین تطابق اطلاعات محصول؛
  • کاوش در کانال‌های فروش و تطبیق برگه‌های محصول خود برای قرار گرفتن در هر کانال؛
  • تجزیه و تحلیل معیارها و بهینه سازی مداوم داده های خود برای رشد تبدیل.

با تغییر سریع بازار تجارت الکترونیک، نباید انتظار داشته باشید که این مراحل فقط یک بار انجام شوند. این یک بازی طول، مدت است که شما را م،م به ایجاد تغییراتی برای ادامه مسیر و افزایش درآمد دائمی می کند.

یافتن راه‌حل من، PIM برای ،ب‌وکارتان، این فرآیند بی‌پایان را بسیار روان‌تر و کمتر از انجام آن به روش قدیمی‌تر می‌کند.

نحوه استفاده از سیستم مدیریت اطلاعات محصول

دانستن نحوه عملکرد PIM مهم است، اما باید آماده استفاده از آن باشید. راه حل های نرم افزاری PIM زیادی در بازار وجود دارد که می تو،د یکی از آنها را انتخاب کنید. به طور کلی، همه آنها به ،وان یک پایگاه داده متمرکز و ساختار یافته کار می کنند. قبل از انتخاب یکی، باید نیازهای ،ب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید. کاتالوگ محصولات شما چقدر است؟ کانال های فروش شما چیست؟ کدام بازارها را هدف دارید؟ همه اینها به شما کمک می کند تا زمینه بهترین راه حل ها را محدود کنید.

سپس، نیازهای تیم و رابط خود را تجزیه و تحلیل کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم که رابط نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید باید بسیار کاربرپسند باشد، زیرا صرف زمان زیادی برای کشف جریان کار چیزی نیست که تیم شما می‌خواهد.

همیشه می‌تو،د گزینه‌ای را که به نظر می‌رسد برای ،ب‌وکارتان من،‌ترین است، به ،وان نمونه مدیریت اطلاعات محصول امتحان کنید.

در نهایت، همیشه تصمیم خوبی برای کشف جریان است روندهای مدیریت اطلاعات محصول تا مراقب بهترین شیوه ها و راه حل هایی باشید که ممکن است بهترین گزینه برای ،ب و کار شما نیز باشد.

نتیجه

در حالی که پیاده سازی نسبتا آسان است، راه حل من، مدیریت اطلاعات محصول ممکن است برای ،ب و کار شما بسیار سودمند باشد. این کمک می کند تا داده ها را با موفقیت مدیریت کنید، به سرعت به بازار در حال حرکت واکنش نشان دهید، در مسیر پیشرفت قرار بگیرید، و مهمتر از همه، باعث می شود تیم شما به راحتی و تقریباً بدون زحمت با داده ها کار کند. شکی نیست که چنین مزایایی منجر به افزایش تبدیل و رشد درآمد می شود.

اعتبار گرافیک مقاله داخلی و اعتبار تصویر ویژه: ارائه شده توسط نویسنده. متش،!

ویکتوریا پوژویچ

ویکتوریا پوژویچ

متخصص ارشد

متخصص پیشرو در SCAND با بیش از 16 سال تجربه در حوزه فناوری اطلاعات، مشتاق به اشتراک گذاری مشاوره تخصصی و به اشتراک گذاری تجربیات مرتبط در صنعت.


منبع: https://readwrite.com/،w-،uct-information-management-works/