هیجان بازی GamesBeat Summit را از دست داده اید؟ نگران نباش! برای تماشای تمام جلسات زنده و مجازی هم اکنون وارد شوید اینجا.
بالا،ه با یک هفته آهسته، میتوانم با علاقه به رویداد GamesBeat Summit 2023 نگاه کنم و به گفت،ایی مانند گفتگوی کنار آتش بین کریس کا،، مدیرعامل Hasbro، و مایکل متزگر، شریک Drake Star Partners فکر کنم.
در این سخنر، که میتو،د در ویدیوی تعبیهشده آن را تماشا کنید، کو، در مورد چگونگی تبدیل شدنش به مدیرعاملی با وجود اینکه تنها هفت سال در این شرکت بوده صحبت کرد. او در سال 2016 به ،وان رئیس بخش Wizards of the Coast که مجیک: گردهمایی را منتشر می کند، شروع به کار کرد. قبل از آن، او برندهایی را در شرکت هایی مانند مایکروسافت، لیپ فروگ و پروکتر اند گمبل مدیریت می کرد. او در فوریه 2022 به ،وان مدیر عامل شرکت Hasbro – یک شرکت 6 میلیارد دلاری در سال – آینده خود را در فناوری دیجیتال و بازیها دید.
نکته من از جلسه این است که Cocks و Hasbro میخواهند در عصر مدرن بازیهای ویدیویی و فناوری مرتبط باشند و هر کاری را که لازم است برای مرتبطتر شدن انجام میدهند – از جمله ،ید شرکتهای دیگر.
او مسئول برندهای خانگی مانند Monopoly است که پس از شش سال توسعه، شاهد عرضه موفق بازی از سوی ناشر بازی موبایلی Scopely بودیم. Hasbro همچنین دارای Magic، Dungeons & Dragons، Transformers و بسیاری دیگر است که Cocks میخواهد به ،وان بخشی از یک تحول وارد عرصه دیجیتال شود.
در اوا، سال گذشته، ه،رو یک «طرح استراتژی» برای شرکت در مورد بازگرداندن ه،رو به چیزی که آن را در قرن اول وجودش عالی کرده بود، ارائه کرد: بازی. او می خواهد از طریق قدرت بازی “شادی و اجتماع” را برای مردم سراسر جهان به ارمغان بیاورد. کا، گفت که این جامعه از دو یا سه سالگی شروع میشود و تا بزرگسالی ادامه مییابد، اما او اذعان داشت که این شرکت باید در بخشهای ،اببازی و بازی «بازیابی رهبری» داشته باشد.
او به یاد آورد که چگونه ه،رو مفهوم اکشن فیگور را در دهه 1960 با GI Joe ابداع کرد و این شرکت هنوز هم در رتبه اول قرار دارد. این برند دارای برندهای Playdough و Preskool است و با دیزنی در اکشن فیگورهای جنگ ستارگان همکاری می کند.
اما Hasbro همچنین دارای یک تجارت بازی به ارزش 2 میلیارد دلار است که سود عملیاتی آن در پنج سال گذشته بیش از 30٪ CAGR رشد کرده است. دارای مارکهای بازیهای معمولی از Candyland تا Monopoly، بهعلاوه مارکهایی مانند D&D و Magic. با استراتژی جدید، این شرکت در بازی به آن برندها متمایل شده است.
این شرکت در مورد مارکهای ما به،وان چیزی فراتر از ،اببازیها و بازیها فکر میکند، بلکه به ،وان یک IP سرگرمی مبتنی بر بازی که میتو،م آن را با تجربیات دیگر تکمیل کنیم، چه محصولات مصرفی که ممکن است مجوز آن را صادر کنیم – چیزی مانند لباس یا سایر دستههای ،اب بازی، تجربیات مبتنی بر مکان، و پارک های موضوعی. او خاطرنشان کرد که بازی Scopely Monopoly Go در iOS و Android به رتبه 1 رسید.
او گفت Scopely یک شریک فوق العاده بود زیرا با صبر و حوصله خود برای انجام درست بازی، با بیش از پنج سال کار و چند بار راه اندازی مجدد، خود را متمایز کرد.
Wizards of the Coast قبل از زم، که Cocks آن را اداره می کرد، شش سال متوالی رشد داشت، اما شروع به برخورد با فلات کرد. تحت رهبری او، او کارشناسان محصول را مسئول قرار داد و در تجزیه و تحلیل داده ها و بینش مصرف کنندگان سرمایه گذاری کرد. آنها از این بینش برای نزدیک شدن به مشتری، آزمایش چیزهای جدید و سپس تکان دادن ،ب و کار استفاده ،د.
،ب و کار جادوگران ساحل از 450 میلیون دلار در سال 2015 به 1.2 میلیارد دلار تا سال 2022 افزایش یافت. کو، تلاش های شرکت برای ت،یم بندی مصرف کنندگان و هدف قرار دادن آنها با محصولات جدید را اعتبار می داند. Magic: The Gathering – Arena به یک تجارت سودآور 250 میلیون دلاری در سال تبدیل شده است.
مجیک امروز 10 تا 15 میلیون بازیکن فعال مجیک دارد. برای یک فرنچایز 35 ساله بد نیست. اما شاید 60 تا 70 میلیون نفر باشند که در زندگی خود جادو بازی کرده اند و بازگرداندن آنها یکی از اولویت هاست.
سحر و جادو یکی از این بازیها است که به نظر من از تعریف یک بازی هاردکور فراتر میرود. این یک بازی سبک زندگی است. این چیزی است که مردم سالها در یک زمان بازی میکنند و زمان و پول و محافل اجتماعی و دوستیهای خود را سرمایهگذاری میکنند.» “داشتن پلتفرمی مانند Arena نه تنها به ما اجازه میدهد افراد جدیدی را وارد فرنچایز کنیم، بلکه به ما امکان میدهد تا افرادی را که به دلیل داشتن برخی رویدادهای زندگی یا دور شدن از دایره بازی خود از بازی خارج شدهاند، دوباره فعال کنیم. ما به آنها راهی برای بازی دادیم.»
Cocks توسعه جغرافیایی و پلتفرمی را برای Arena در آینده پیش بینی می کند. به زودی در Steam منتشر خواهد شد و Hasbro میخواهد آن را به کنسولها نیز ببرد. او همچنین گفت که Hasbro در حال فکر ، به نوآوری در مجموعه های دیجیتال است.
جهان های فراتر
او در مورد افزودن مجموعههای «جهانهای فراتر» برای Magic: The Gathering صحبت کرد که در حال افزودن کارتهای تجاری برای ویژگیهای فکری جدید است. چند سال پیش یک آزمایش آزمایشی با D&D انجام داد و سال گذشته یک خط تولید کامل را با Warhammer 40,000 انجام داد.
اکنون مجموعه ای برای ارباب حلقه ها راه اندازی کرده است که با املاک تالکین همکاری می کند.
او (قبل از عرضه) گفت: «تاکنون واکنشی که از طرفداران دیدهایم فوقالعاده بوده است».
بازیهای کارتی معاملاتی طرفداران سختکم دیگری مانند Ass،in’s Creed Ubisoft و Final Fantasy از Square Enix نیز دارد.
او گفت: “شما می تو،د تصور کنید که ما در حال گفت،ای بسیار جالبی با سایر دارندگان IP هستیم که طرفداران سخت افزاری دارند یا در مجاورت آنها فانتزی و علمی تخیلی هستند.” “این یک نوع واقعی فرصت اقیانوس آبی است و واقعاً مجوز IP زیادی برای تجارت بازی های کارتی وجود ندارد.”
کا، گفت: فیلم The Dungeons & Dragons: Honor A، Thieves در دهه 90 بازخوردهای خوبی دریافت کرد و احتمالاً با رفتن به زندگی پس از تئاتر و پخش جری،، ماندگاری طول، خواهد داشت. این شرکت در حال بررسی شراکت های دیگری مانند نمایش های ،میشن و فیلم های آینده است.
یک سال پیش، این شرکت D&D Beyond را ،یداری کرد، که به افراد اجازه میدهد با تجربه روی میز خود به صورت آنلاین بازی کنند.
کو، گفت: «بازیهای ویدیویی منطقهای برای تمرکز ما هستند» از طریق صدور مجوز هوشمند و افزودن ظرفیت توسعه برای ساخت بازیها به تنهایی.
اشتباهاتی نیز وجود داشته است، مانند بحث مجوز بازی باز D&D که در آن Hasbro’s Wizards of the Coast تغییراتی در مجوز ایجاد کرد و سپس مجبور شد آنها را تغییر دهد. برخی از ناشران شخص ثالث پس از شروع مناقشه در دسامبر 2022 پس از یک “به روز رس،” برای همیشه از D&D کنار رفتند. این امر باعث توقف NFT های D&D شد و مست،م حق امتیاز بالاتری برای محصولات با درآمد بالا بود.
توسعه دهندگان شورش ،د. ،وس در گفتگوی کنار آتش خود به این موضوع اشاره نکرد.
در مورد توسعه و انتشار بازی های داخلی، Cocks گفت که او به دنبال یک رویکرد متعادل است. وی خاطرنشان کرد که چگونه این شرکت هنوز در فضای دیجیتال نسبتاً جدید است و مشارکت های مهمی در فضای دیجیتال دارد.
او گفت: «مشارکتها در انواع مختلف ظاهر میشوند. آنها به مشارکت های توسعه می آیند، جایی که ممکن است ما ناشر باشیم. مشارکتهای انتشاراتی یا مشارکتهای پلتفرم، که در آن ما برای تولید یک بازی سرمایهگذاری میکنیم و سپس با شخصی کار میکنیم تا آن را روی پلتفرم خود قرار دهیم. یا مشارکت های سنتی تر صدور مجوز. از نظر اینکه چگونه به افزایش ظرفیت خود فکر می کنیم، فکر می کنیم مهم است که در دیجیتال سهم داشته باشیم و درک کنیم که چگونه آن را تجاری کنیم و رابطه مستقیمی با مصرف کنندگان خود ایجاد کنیم.
این یک سیگنال بسیار بزرگ برای من است که Cocks علاقه مند به ایجاد تیم های توسعه بازی در داخل Hasbro و احتمالا به دست آوردن برخی از آنها است، همانطور که Metzger در طول جلسه درخواست کرد.
در مورد فضاهای جدید مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، Cocks گفت که این شرکت به دنبال انجام کارها در این فضاها است. او AR را یک «پل طبیعی» بین یک محصول فیزیکی و یک محصول مبتنی بر صفحه نمایش میدانست.
کا، گفت: «از دیدگاه بازی تختهای، میتو،د تصور کنید که ما به سرمایهگذاری در تجربیات واقعیت افزوده ساده که پایان بسیار باز دارند، ادامه میدهیم. «اگر تلفن یا تبلت سادهای دارید، میتو،د آن را زنده کنید. میتو،د از حرکات ساده روی دوربین استفاده کنید، بهویژه زم، که دوربینهای پیشرفتهتر و تلفنهای نسل آینده را شروع میکنیم تا بتو،م یک پیچ و تاب جدید سرگرمکننده داشته باشیم.»
اما کو، در حالی که این اه، را دنبال می کند، گفت که می خواهد این فناوری را تا حد امکان ساده نگه دارد تا به ده ها میلیون یا صدها میلیون طرفدار برسد.
برای ما مهم است که مانع ورود را تا حد امکان پایین نگه داریم، هم از نظر قیمت و هم از نظر فناوری درگیر. بنابراین فکر میکنم که در آینده نزدیک به این موضوع متمایل خواهیم شد.» او گفت.
و او گفت: “من می گویم ،ید قطعا برای ما روی میز است. این احتمالاً چیزی است که در حال حاضر بیشتر برای ما تمرکز میان مدت دارد. ما به نوعی با رویکرد مخالفی روبرو هستیم که در آن برخی از واگذاریها را در سرگرمی انجام میدهیم.» بنابراین، ما می خواهیم از آن عبور کنیم، یا می خواهیم از این دوران عبور کنیم.»
او اشاره کرد که ه،رو یک “شرکت فوق العاده غنی از پول نقد” است. و بسیار سودآور است
او گفت: “M&A تمرکز خواهد بود و بازی ها تمرکز خاصی برای ما خواهد بود.” “در قلب ما، ما یک شرکت IP هستیم.”
عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این ی،ی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به ،وان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به ،وان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خو،د، به پاد،ت های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.
منبع: https://venturebeat.com/games/hasbro-at-100-the-ceos-perspective-on-going-di،al-the-deanbeat/