دسته‌ها
اخبار

FTC به دنبال ممنوعیت “مجموعه” استفاده متا از داده های کاربران جوان است


کمیسیون تجارت فدرال روز چهارشنبه مبارزه خود را با بزرگترین شرکت‌های صنعت فناوری تشدید کرد، زیرا تصمیم گرفت آنچه را «ممنوعیت کامل» برای جمع‌آوری داده‌های شخصی جوانان توسط متا، شرکت مادر فیس‌بوک، اعمال کند.

این کمیسیون می‌خواهد از سال 2020 رکورد 5 میلیارد دلاری را با این شرکت افزایش دهد و گفت که متا به طور کامل به تعهدات قانونی خود برای بازنگری اقدامات حفظ حریم خصوصی خود برای محافظت بهتر از کاربران خود عمل نکرده است.

رگولاتورها همچنین گفتند متا والدین را در مورد توانایی آنها برای کنترل اینکه فرزندانشان در برنامه مسنجر کیدز با چه افرادی ارتباط برقرار می کنند گمراه کرده است و دسترسی برخی از توسعه دهندگان برنامه به داده های خصوصی کاربران را به اشتباه معرفی کرده است.

تغییرات پیشنهادی سومین باری است که آژانس علیه غول رسانه های اجتماعی به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی اقدام می کند.

ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده FTC، در بی،ه ای مطبوعاتی گفت: «بی احتیاطی این شرکت کاربران جوان را در معرض خطر قرار داده است. فیس‌بوک باید پاسخگوی ش،ت‌های خود باشد.

اقدام اداری FTC، یک رویه آژانس داخلی به نام “دستور برای نشان دادن علت”، به ،وان یک هشدار اولیه به Meta عمل می کند که رگولاتورها معتقدند این شرکت توافق نامه حریم خصوصی 2020 را نقض کرده است. این سند اتهامات کمیسیون علیه متا و همچنین محدودیت های پیشنهادی آن را بیان می کند.

متا که 30 روز فرصت دارد تا پرونده را به چالش بکشد، FTC از قبل اطلاعی در مورد این اقدام دریافت نکرد

پس از پاسخ فیسبوک، کمیسیون گفت که استدلال های شرکت را بررسی کرده و تصمیم می گیرد. متا سپس می تواند در مورد تصمیم آژانس در دادگاه تجدید نظر فدرال تجدید نظر کند.

تغییرات پیشنهادی FTC متا را از سود بردن از داده‌هایی که از کاربران زیر 18 سال جمع‌آوری می‌کند منع می‌کند و برای مشاغل متا از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام و Horizon Worlds، پلتفرم جدید واقعیت مجازی این شرکت اعمال می‌شود. قانون‌گذاران می‌خواهند شرکت را از ،ب درآمد از این داده‌ها حتی پس از 18 سالگی آن کاربران منع کنند.

این بدان م،است که متا می تواند از استفاده از جزئیات مربوط به فعالیت های جوانان برای نشان دادن تبلیغات بر اساس رفتار آنها یا بازاریابی اقلام دیجیتالی برای آنها، مانند لباس های مجازی برای آواتارها، منع شود.

مشخص نیست که آیا دادگاه چنین تغییراتی را تایید می کند یا خیر. که در بی،ه روز چهارشنبه، آلوارو ام. بدویا، کمیسری که به صدور حکم اداری رای داد، گفت که نگر، هایی در مورد اینکه آیا پیشنهاد آژانس برای محدود ، استفاده متا از داده های جوانان به اندازه کافی با پرونده اصلی مرتبط است یا خیر، دارد.

متا در بی،ه‌ای هشدار اداری FTC را “یک شیرین کاری سیاسی” خواند و گفت که این شرکت برنامه حفظ حریم خصوصی “پیشرو در صنعت” را تحت توافق با FTC معرفی کرده است. این شرکت متعهد شد با اقدامات آژانس مبارزه کند.

متا در بی،ه ای گفت: «علیرغم سه سال تعامل مستمر با FTC در مورد توافق ما، آنها هیچ فرصتی برای بحث درباره این نظریه جدید و کاملاً بی سابقه فراهم ن،د.

متا قبلاً محدودیت هایی را برای هدف قرار دادن تبلیغات برای کاربران زیر 18 سال اعلام کرده بود. در سال 2021، این شرکت گفت که تبلیغ کنندگان می توانند تبلیغات را بر اساس مکان، سن و ،ت افراد ،دسال سفارشی کنند اما دیگر نمی توانند تبلیغات را بر اساس علایق یا علاقه جوانان هدف قرار دهند. فعالیت در سایر وب سایت ها و امسال متا گفت که هدف گذاری تبلیغاتی را نیز متوقف خواهد کرد بر اساس ،ت ،دسالان.

اقدام تهاجمی FTC برای اولین بار است که کمیسیون چنین ممنوعیتی را برای استفاده از داده ها برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین ،دسالان پیشنهاد می کند. و از دهه 1990، زم، که اینترنت تجاری هنوز در مراحل ابتدایی خود بود، در بحبوحه گسترده‌ترین تلاش ،ت برای عایق‌سازی آنلاین جوانان آمریکایی می‌آید.

با افزایش نگر،‌ها در مورد افسردگی در میان کودکان و نقشی که تجربیات آنلاین می‌تواند در تشدید آن ایفا کند، قانون‌گذاران در حداقل دوجین ایالت در طول سال گذشته لایحه‌هایی را ارائه کرده‌اند که برخی سایت‌ها مانند شبکه‌های اجتماعی را م،م می‌کند تا جوانان را ممنوع یا محدود کنند. روی سکوهایشان قانون‌گذاران همچنین تلاش‌های خود را تشدید می‌کنند و جریمه‌هایی را برای سرویس‌های آنلاینی وضع می‌کنند که استفاده یا سوءاستفاده از داده‌ها می‌تواند کودکان را در معرض خطر قرار دهد.

در چند سال گذشته، منتقدان متا را به دلیل توصیه محتوایی در مورد آسیب رساندن به خود و رژیم غذایی افراطی به دختران نوجوان در اینستاگرام و همچنین ناتو، در محافظت کافی از کاربران جوان در برابر استثمار ، کودکان مقصر دانسته اند.

پرونده FTC علیه غول رسانه های اجتماعی بیش از یک دهه است.

در سال 2011، این آژانس فیس بوک را به فریب کاربران در خصوص حریم خصوصی متهم کرد. فیسبوک در یک توافقنامه موافقت کرد که یک برنامه جامع حفظ حریم خصوصی را اجرا کند، از جمله موافقت با عدم ارائه نادرست شیوه های حفظ حریم خصوصی خود.

اما پس از گزارش‌های خبری در سال 2018 مبنی بر اینکه یک شرکت رای‌دهندگان، کمبریج آنالیتیکا، داده‌های میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک را بدون اطلاع آن‌ها جمع‌آوری کرده است، FTC دوباره سرکوب کرد.

در یک دستور رضایت نهایی که در سال 2020 نهایی شد، فیس بوک موافقت کرد که رویه ها و شیوه های حفظ حریم خصوصی خود را بازسازی کند و به یک ارزیاب مستقل اجازه دهد تا اثربخشی برنامه حفظ حریم خصوصی شرکت را بررسی کند. این شرکت همچنین یک رکورد 5 میلیارد دلار جریمه برای تسویه اتهامات آژانس پرداخت.

FTC می گوید فیس بوک این توافق را نقض کرده است. این آژانس در دستور اداری خود در روز چهارشنبه به گزارش‌های ارزیاب حریم خصوصی استناد کرد و خاطرنشان کرد که «شکاف‌ها و ضعف‌هایی» در برنامه حریم خصوصی متا پیدا کرده است که به کار اضافی قابل توجهی نیاز دارد.

اگرچه بسیاری از گزارش ویرایش شد، نشان داد که ارزیاب در مورد روشی که متا خطرات حریم خصوصی را برای داده های کاربران ارزیابی می کند و حوادث حریم خصوصی را مدیریت می کند، مشکلاتی پیدا کرده است. همچنین به نظارت متا بر ترتیبات به اشتراک گذاری داده با اشخاص ثالث اشاره کرد.

سرکوب متا توسط FTC آ،ین سیگنالی است که نشان می دهد این آژانس به تعهدات لینا ام. خان، رئیس آن، برای مهار قدرت شرکت های مسلط صنعت فناوری عمل می کند. در دسامبر، آژانس اقدام به توقف ادغام در میان سازندگان بازی های ویدیویی کرد شکایت کرده است تلاش برای جلوگیری از ،ید 69 میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard، شرکتی که در پشت فرنچایز محبوب Call of Duty قرار دارد.

FTC همچنین در مورد مقررات حفظ حریم خصوصی تهاجمی تر شده است. به جای صرفاً تلاش برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر ابزارهای نظارتی قدرتمندتر، تنظیم‌کننده‌ها در تلاش هستند تا انواع خاصی از جمع‌آوری داده‌ها و استفاده‌هایی را که آنها را پرخطر می‌دانند، ممنوع کنند.

FTC در ماه دسامبر Epic Games، شرکت سازنده بازی محبوب Fornite را به جمع آوری غیرقانونی داده های کودکان و به خطر انداختن آنها از طریق تطبیق آنها با افراد غریبه و فعال ، چت زنده متهم کرد. اپیک با پرداخت 520 میلیون دلار جریمه برای رفع این اتهامات و سایر اتهامات موافقت کرد. دستور تسویه حساب همچنین به Epic نیاز داشت که چت صوتی و متنی زنده را به طور پیش‌فرض خاموش کند – اولین باری بود که تنظیم‌کننده‌ها چنین راه‌حلی را اعمال می‌،د.

اما محدودیت‌های داده‌ای که آژانس اکنون می‌خواهد بر متا اعمال کند بسیار فراتر است.

تغییرات پیشنهادی FTC، سایت ها و محصولات متعلق به متا را از ،ب درآمد از داده های جوانان منع می کند. این به پلتفرم‌های شرکتی مانند Horizon Worlds اجازه می‌دهد تا اطلاعات ،دسالان را فقط برای ارائه خدمات به کاربران و برای اه، امنیتی جمع‌آوری و استفاده کنند.

FTC همچنین می‌خواهد متا را از انتشار محصولات یا ویژگی‌های جدید منع کند تا زم، که شرکت بتواند با تأیید کتبی یک ارزیاب مستقل حریم خصوصی نشان دهد که برنامه حفظ حریم خصوصی آن کاملاً با دستور رضایت سال 2020 مطابقت دارد.


منبع: https://www.nytimes.com/2023/05/03/technology/facebook-meta-ftc-data-ban-instagram.html