دسته‌ها
اخبار

یک شغل جدید برای وسایل نقلیه الکتریکی: برق رسانی به خانه ها در هنگام خاموشی


در اوایل ماه مارس، بادهای شدید درختان و خطوط برق را در منطقه نشویل از بین برد و هزاران خانه را بدون برق گذاشت. اما حدود 20 مایلی خارج از شهر، یک وانت برقی به خانه جان و راشل ریگارد انرژی می‌داد و چراغ‌های آنها را روشن نگه می‌داشت.

آقای ریگارد که بیش از یک سال پیش این پیکاپ، یک فورد F-150 لایتنینگ را ،یده است، گفت: “می تو،د به تمام خانه های اطراف ما نگاه کنید، و همه آنها خاموش هستند.” “بسیاری از مردم این سوال را می پرسند: “چگونه قدرت دارید؟”

ریگاردها بخشی از گروه کوچکی از پیشگامان هستند که از باتری ها در وسایل نقلیه برقی خود به ،وان منبع انرژی پشتیبان برای خانه های خود استفاده می کنند. کارشناسان انرژی و خودرو انتظار دارند که افراد بیشتری در سال‌های آینده همین کار را انجام دهند زیرا شرکت‌های خودروسازی و انرژی استفاده از انرژی در خودروهای الکتریکی را برای مردم و ،ب‌وکارها آسان‌تر از رانندگی می‌کنند.

شبکه های برق به طور فزاینده ای در طول آب و هوای شدید مرتبط با تغییرات آب و هوایی، از جمله در امواج گرمای طول،، طوفان های شدید و سیل های ویرانگر، تحت فشار و کمانش قرار می گیرند. بسیاری از مردم ژنراتورها یا سیستم های خورشیدی و باتری خانگی را ،یداری کرده اند که اغلب با هزینه های گزافی انجام می شود.

برای برخی افراد، وسایل نقلیه الکتریکی گزینه بهتری هستند زیرا می توانند عملکردهای متعددی را انجام دهند. مزیت بزرگ دیگر: باتری F-150 Lightning یا وانت برقی شورولت سیلورادو که انتظار می‌رود امسال به فروش برسد، می‌تواند انرژی بسیار بیشتری نسبت به باتری‌های خانگی که گاهی اوقات با پنل‌های خورشیدی روی پشت بام نصب می‌شوند، ذخیره کند. یک کامیون برقی را با یک سیستم خورشیدی خانگی جفت کنید، این فکر ادامه دارد، و یک خانواده می تواند چراغ ها را برای روزها یا حتی هفته ها روشن نگه دارد.

استفاده از وسایل نقلیه برقی به ،وان منبع نیرو، مدیران شرکت های برق، از جمله پدرو پیزارو، رئیس هیئت مدیره موسسه Edison Electric، سازمان اصلی تجارت صنعت، و مدیر اجرایی Edison International است که انرژی میلیون ها نفر را تامین می کند، مجذوب شده است. خانه ها و مشاغل در ج، کالیفرنیا.

شرکت آقای پیزارو و سایر تاسیسات در حال آزمایش هستند که آیا ارسال نیرو از وسایل نقلیه الکتریکی به شبکه عملی و ایمن است یا خیر.

او گفت که با جذب نیرو در زمان فراو، و رها ، آن در زمان کمیاب، وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانند به ،وان «بند ،تیکی بزرگ‌تری برای جذب ضربه‌ها و مدیریت آن‌ها روز به روز و هفته به هفته عمل کنند».

استفاده بیشتر از وسایل نقلیه الکتریکی در این راه همچنین باید به شرکت‌های خدمات شهری و صاحبان خانه اجازه دهد تا با تکیه بیشتر بر منابع تجدیدپذیر انرژی مانند خورشید و باد که به طور متناوب انرژی را تأمین می‌کنند، انتشارات گرمایش سیاره را کاهش دهند.

در حال حاضر، تعداد کمی از وسایل نقلیه الکتریکی می توانند نیروی پشتیبان را تامین کنند. اما مدیران اجرایی در تسلا، شرکت مسلط خودروهای الکتریکی و دیگر خودروسازان گفته اند که در حال کار بر روی به روز رس، هایی هستند که خودروهای بیشتری را قادر به انجام این کار می کند.

وقتی برق در محله ریگاردز در کوه ژولیت، تن قطع می‌شود، کامیون آنها برق کافی برای روشن نگه داشتن چراغ‌ها، راه‌اندازی چهار یخچال و راه‌اندازی یک فن در سیستم گرمایشی با سوخت گاز طبیعی را تامین می‌کند. کامیون تهویه مطبوع خود را حفظ نمی کند، اما سایر وسایل ضروری تنها چند دقیقه پس از شروع قطع برق روشن می شوند.

هنگامی که خانواده در حوالی کریسمس قدرت خود را از دست دادند، والدین خانم ریگارد که در حال ملاقات بودند، نگران شدند زیرا هوا در بیرون یخبندان بود. آقای ریگارد گفت: “آنها شروع ،د به فکر ،، “خدای من، چه خبر است؟” پاسخ او: «هیچ چیزی پیش نمی‌رود. ما خوب می شویم.»

این زوج به قدری از کامیون خود راضی بودند که 10 دستگاه دیگر برای تجارت خود، Grade A Construction ،یدند. آنها ،ن می زنند که این سرمایه گذاری ماهیانه 300 دلار برای هر وسیله نقلیه برای آنها پس انداز می کند، زیرا هزینه رانندگی با برق کمتر از سوختن بنزین در هر مایل است.

در حالی که کامیون‌ها هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهند، تج، خانه ریگارد با تج،ات الکتریکی که به آن اجازه می‌دهد انرژی را از F-150 دریافت کند، نیازمند استخدام کارشناسان و صرف هزاران دلار بود. این زوج از Qmerit استفاده ،د، شرکتی که توسعه، نصب و نگهداری وسایل نقلیه الکتریکی، ذخیره سازی و سیستم های انرژی خودرو به خانه را مدیریت می کند.

تعداد انگشت شماری از اجزاء اطلاعات را بین کامیون و سیستم الکتریکی خانه، وسایل برقی و چراغ ها انتقال می دهند. هنگامی که با ترجیحات صاحب خانه راه اندازی شد، سیستم تصمیم می گیرد چه زم، کامیون باتری های خود را شارژ کند و چه زم، برق را به خانه برگرداند.

اما چنین سیستم هایی می توانند پیچیده باشند و برخی از پذیرندگان اولیه با مشکلاتی مواجه شده اند.

کوین دایر، یک مهندس کیفیت نرم افزار که در نزدیکی لس آنجلس زندگی می کند، از سال 2009 از وسایل نقلیه الکتریکی استفاده کرده و در ماه سپتامبر یک F-150 Lightning ،یداری کرده است. او می‌خواست این کامیون به خانواده‌اش کمک کند تا از خاموشی‌های برقی که در سال‌های اخیر در کالیفرنیا رایج شده است، خلاص شوند.

آقای دایر گفت: «ما نصب را تمام کردیم. “کامیون در واقع خانه من را نیرو می داد. آن لحظه اوج پنج بود. آن وقت بود که همه چیز به نوعی سراشیبی شد. اساساً کار می کند، سپس خاموش می شود.”

آقای دایر، 59 ساله، گفت که امیدوار است یک به روز رس، نرم افزار یا یک راه حل ساده دیگر مشکل را حل کند.

مدیران انرژی گفتند که این صنعت در حال تلاش برای بهبود و ساده‌سازی فناوری اتصال خودروهای الکتریکی به خانه‌ها است، چیزی که به گفته آنها ظرف چند سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

الیور فیلیپس، مدیر عملیات Qmerit، گفت که با گذشت زمان افراد بیشتری قادر خواهند بود پنل های خورشیدی، باتری های خانگی و وسایل نقلیه الکتریکی را به راحتی ،یب کنند. او گفت که در کنار هم، این دستگاه ها مردم را در برابر قطع برق «ضد گلوله» خواهند کرد.

گاس پوگا، مالک Airstream Services، یک شرکت الکتریکی، گرمایشی و سرمایشی که با Qmerit برای نصب این سیستم در این سیستم همکاری می‌کرد، گفت: خودروهای باتری‌دار در نهایت می‌توانند با تامین انرژی به شبکه در زم، که تقاضا برای برق از عرضه بیشتر شود، نقش مهم‌تری ایفا کنند. خانه ریگاردز

برخی از کارشناسان انرژی نگران هستند که رشد خودروهای برقی می تواند شبکه ها را با افزایش شدید تقاضا برای انرژی تحت فشار قرار دهد. آقای پوگا مخالف است: “من معتقدم که ما ثبات را به شبکه اضافه خواهیم کرد.”

در صنعت خودرو، برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که استفاده مکرر از خودروها برای تامین برق خانه‌ها یا شبکه می‌تواند باتری‌ها را سریع‌تر ت،یب کند و برد را کاهش دهد – مسافتی که وسایل نقلیه می‌توانند با شارژ کامل طی کنند. اما خودروسازان این خطرات را کم اهمیت جلوه داده اند.

فورد و جنرال موتورز مشتاق بازاریابی تطبیق پذیری مدل های باطری خود برای افرادی هستند که دچار قطع برق شده اند یا از خاموشی می ترسند.

رایان اوگرمن، مدیر خدمات انرژی توسعه ،ب و کار در فورد، گفت: “این واقعاً یک بازی را تغییر می دهد.” “کامیون یک منبع انرژی غول پیکر است. خودروهای الکتریکی بزرگ هستند و می توانند خانه را برای چند روز برق رس، کنند.

مارک بول، رئیس راه‌حل‌های اتصال انرژی و باتری در جنرال موتورز، گفت که این شرکت قصد دارد بسته‌ای از دستگاه‌ها و خدمات را ارائه دهد تا مشتریان بتوانند بیشترین بهره را از خودروی الکتریکی خود ببرند. او گفت: «چیزی که ما کاملاً کلیدی می بینیم، ساده و مقرون به صرفه بودن آن برای مشتری است.

اما آقای پیزارو، مدیر شرکت برق، هشدار داد که شرکت‌های انرژی و خودروسازی همچنان نیاز به اصلاح فناوری دارند که به خودروها اجازه می‌دهد برق را به خانه‌ها و شبکه ارسال کنند. او انتظار دارد که با شروع استفاده بیشتر مردم از وسایل نقلیه الکتریکی برای نیروی پشتیبان، مشکلات بیشتری شناسایی شود.

آقای پیزارو گفت: «این روزهای اولیه است. “غافلگیری وجود خواهد داشت.”


منبع: https://www.nytimes.com/2023/07/16/business/energy-environment/electric-vehicles-backup-power.html