دسته‌ها
اخبار

گوگل ساخت پردیس غول پیکر خود در سن خوزه را متوقف کرده است


محوطه 80 هکتاری سن خوزه گوگل که از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود، ممکن است حداقل در حال حاضر متوقف شود. CNBC منابع می گویند که برند آلفابت ساخت تاسیسات Downtown West خود را پس از مرحله اولیه ت،یب متوقف کرده است. طبق گزارش‌ها، این شرکت تیم توسعه پردیس را به ،وان بخشی از ا،اج‌های بزرگ خود در ماه ژانویه «از بین برد» و ساخت‌وساز را بدون اطلاع پیمانکاران درباره زمان از سرگیری آن متوقف کرد.

در بی،ه ای به Engadget، یک نماینده می گوید که این شرکت می خواهد فضای اداری آن منع، کننده “نیازهای آینده” تجارت، کارگران ،یبی و جامعه باشد. این سخنگوی اضافه می‌کند که گوگل هنوز در حال تعیین «نحوه بهترین حرکت رو به جلو» با پردیس سن خوزه است، اما «متعهد» به توسعه بلندمدت در سن خوزه است.

گوگل سال‌ها را صرف مذاکره و طراحی Downtown West کرد و در سال 2021 پس از امتیازاتی که شامل 15000 واحد مس، در سراسر سیلی، ولی، 200 میلیون دلار حمایت اجتماعی (مانند کمک به مشاغل آواره) و اختصاص بیش از نیمی از محوطه دانشگاه به استفاده‌های عمومی می‌شود، تأییدیه دریافت کرد. قرار بود ساخت و ساز در اوا، امسال به طور جدی آغاز شود و 10 تا 30 سال طول بکشد. منتقدان به حذف یا جابجایی مشاغل و مکان‌های دیدنی معروف اعتراض داشتند، اما مزیت اقتصادی بالقوه برای شهر به حدی بود که فرماندار ،ین نیوسام از این قرارداد به ،وان نقش مهمی در بهبودی از همه‌گیری کووید-19 یاد کرد.

با این حال، این همه گیری است که در نهایت گوگل را در موقعیت فعلی خود قرار داده است. این شرکت در سال های گذشته به شدت استخدام کرده است (رتبه های آن از سال 2017 20 درصد رشد کرده است)، اما امسال حدود 12000 کارمند خود را ا،اج می کند زیرا مشتریان بالقوه تبلیغات و خدمات ابری بودجه خود را کاهش می دهند. گوگل همچنین در حال اتخاذ یک استراتژی کاری ،یبی است که به کارکنان اجازه می دهد برخی اوقات در خانه بمانند. به بیان ساده، به اندازه قبل نیازی به دفاتر نیست.

این بدان م،ا نیست که مرکز شهر وست مرده است. بازه زم، بالقوه چندین دهه برای این پروژه به گوگل انعطاف پذیری می دهد. با این حال، عدم اطمینان سن خوزه را در وضعیت ناخوشایندی قرار می دهد. گوگل منطقه وسیعی را پا،ازی کرده است، اما در حال ساختن محوطه ای نیست که قرار است شغل و فعالیت اقتصادی را به منطقه بیاورد.


منبع: https://www.engadget.com/google-reportedly-halts-construction-of-its-giant-san-jose-campus-210845053.html?src=rss