دسته‌ها
اخبار

کلد دم در مقابل قهوه سرد به سبک ژاپنی: کدام بهتر است؟


هنگامی که دما بالا می رود، نوشیدن یک قهوه سرد راهی عالی برای خنک شدن در حین دریافت کافئین است. تهیه جو سرد در خانه آسان است، اما باید تصمیم بگیرید که از کدام روش استفاده کنید.

دو گزینه طرفداران زیادی پیدا کرده اند: دم نوش سرد که در طول شب در آب سرد خیسانده می شود و قهوه یخی به سبک ژاپنی که به سادگی با ریختن قهوه داغ روی توله های یخ تهیه می شود.

دم سرد

برخلاف نامش، این نوشیدنی را می توان در دمای اتاق یا در یخچال دم کرد. معمولاً به شکل متمرکز ساخته می شود. این بدان م،است که طعم آن با مواد اضافی مانند یخ، شیر و آب سرد رقیق نمی شود.

این فرآیند مست،م نسبت تقریبی تفاله قهوه به آب 1:4 است. ظروف معمولی برای دم ، شامل ظروف مزون، فرنچ پرس یا ظروف مخصوص است قهوه ساز سرد دم. دم ، پس از 12 تا 24 ساعت خیساندن تفاله قهوه کامل می شود. آ،ین مرحله فیلتر ، دم کرده از زمین های جامد است.

نتیجه یک مایع فوق العاده قوی است که شیرین، ابریشمی صاف و بدون هیچ گونه تلخی یا اسیدی است. اگر این فکر شما را تشنه می کند، راهنمای کامل ما را بررسی کنید چگونه دم کرده سرد خود را درست کنید.

قهوه سرد به سبک ژاپنی

این سبک قهوه سرد ساده به نظر می رسد اما کاملاً مبتکرانه است: شما قهوه را در یک قهوه جوش یا قافی پر از یخ دم می کنید.
می تو،د نسبت قهوه به آب را کمتر به 1:11 اضافه کنید. این نسبت قوی تر از نسبت معمولی 1:16 برای قهوه قطره ای است.
علاوه بر اینکه نیازی به ساعت‌های خیساندن آب سرد ندارید، می‌خواهید نسبت را به یک سوم یا تقریباً به ۱:۱۱ افزایش دهید.
این کمک می کند تا قدرت را تا حدی بالا ببرید. در مقایسه با قهوه استاندارد قطره ای، که معمولاً یک

گلدهی گرم یک راه عالی برای دریافت سریع قهوه سرد است.

تای، لیزنبی/CNET

من دوست دارم از 70 گرم (یک سوم فنجان) قهوه آسیاب شده به 851 گرم (3 1/2 فنجان) آب استفاده کنم که نسبت آن 1:12 است.
زیبایی اینجا این است که یخ موجود در قفسه یک لیتری من قطرات قوی تر را جبران می کند. در نهایت، شما با یک نوشیدنی متعادل، خوش طعم و خنک باقی می‌م،د.

قهوه سرد به سبک ژاپنی به سرعت دم می‌کند.

تیلور مارتین/CNET

سرعت

تهیه قهوه سرد خیلی بیشتر طول می کشد. زمان دم 12 تا 24 ساعته نیاز به برنامه ریزی قبلی دارد که برای همه من، نیست.

در مقابل، قهوه یخی به سبک ژاپنی در همان زمان قهوه قطره ای معمولی (5 تا 8 دقیقه) دم می کند. این به تنهایی آن را به بهترین انتخاب برای نوشیدنی های قهوه صبحگاهی تبدیل می کند.

برنده: قهوه سرد به سبک ژاپنی

طعم دهنده

به ترجیح شخصی برمی گردد. بسیاری به دلیل شیرینی بی نظیر و عدم اسیدیته آن به دنبال دم کرده سرد هستند. روش دم ،، نت های شکلاتی عمیق را نیز تداعی می کند، به خصوص از دانه های تیره بوداده.

اگر طرفدار قهوه های سبک و متوسط ​​هستید، احتمالاً دم ، سرد ایده آل نیست. قهوه ای که به این روش برشته می شود اغلب به درخشندگی اسید نیاز دارد تا طعم کامل خود را نشان دهد. و این فقط در حین دم ، گرم اتفاق می افتد.

برنده: قرعه کشی

دشواری

تهیه دم سرد به نظر آسان است. فقط تفاله قهوه را به آب سرد اضافه کنید و صبر کنید. نیازی به حرارت یا آبجو مخصوص نیست. با این حال، جدا ، مایع دم شده از تفاله جامد قهوه می تواند دردناک باشد. مگر اینکه روی یک ابزار مستقل سرمایه‌گذاری کنید، صاف ، زمین‌ها و تمیز ، آن اغلب ،یف است.

صاف ، تفاله جامد قهوه جزء ضروری قهوه سرد است.

تای، لیزنبی/CNET

با این حال، قهوه سرد ریخته شده روی آن، تقریباً به اندازه دم ، قطره معمولی راحت است. فقط کافی است آب گرم را روی زمین خود در یک فیلتر بریزید و در حال کار هستید. حتی می تو،د از قهوه ساز اتوماتیک برای این کار استفاده کنید. شما باید مقدار زیادی یخ در دسترس داشته باشید، اما اگر قبلاً یک یخ ساز شایسته دارید، مشکل کمتری وجود دارد.

برنده: قهوه سرد به سبک ژاپنی

حکم

من مطمئناً از طرفداران بزرگ قهوه سرد هستم. من آن را به دلیل قدرت، شیرینی و کافئین آن دوست دارم. با این حال، تکیه بر دم‌نوش سرد به‌،وان تکان‌های روزانه‌ی صبح تابست، من، عملی نیست.

ش،ت دادن لذت فوری قهوه سرد به سبک ژاپنی سخت است. من می توانم ظرف چند دقیقه یک قفسه سرد درست کنم. و چشیدن طعم کامل قهوه داغ در یک نوشیدنی سرد، خوب این کار روی کیک است. فقط امیدوارم یخ سازم بتواند همین کار را ادامه دهد.




منبع: https://www.cnet.com/news/cold-brew-vs-،anese-style-iced-coffee-which-is-better/#ftag=CAD590a51e