دسته‌ها
اخبار

کارشناسی تکنولوژی پزشکی هسته ای مرکز مشاوره پدرام

با این حال، اسکن‌های تکنولوژی پزشکی هسته‌ای به انواع نشانه‌ها حساس‌تر هستند، و اطلاعات عملکردی که آن‌ها تولید می‌کنند اغلب توسط دیگر تکنیک‌های تصویربرداری غیرقابل حصول است. پس از معرفی رشته تکنولوژی پزشکی هسته ایو چیستی آن، نوبت به معرفی انواع دروس عمومی و تخصصی آن می رسد. ممکن است برخی از داوطلبان متقاضیانتخاب رشته دانشگاه آزادو سراسری، به رشته تکنولوژی پزشکی هسته ایعلاقه داشته باشند، اما درس های موجود در طول تحصیل دانشگاه را دوست نداشته و همین امر در آینده سبب ترک تحصیل و یا انصراف از تحصیل آن ها شود. پذیرش در رشته تکنولوژی پزشکی هسته‌ای در دانشگاه‌های دولتی روزانه صورت می‌گیرد. هدف از این رشته، تربیت افراد کارآزموده است که بتوانند زیر نظر پزشکان و متخصصان، در مراکز تشخیصی و درمانی پزشکی هسته‌ای و نیز مراکز آموزشی مرتبط، بیماران را در مورد چگونگی مصرف صحیح داروهای رادیواکتیو (رادیو داروها) تجویز شده و حفاظت آنان در برابر اشعه یون ساز، عملا یاری کنند. در ایران تکنولوژی پزشکی هسته ای تنها در مقطع کارشناسی با این نام ارایه می گردد .

  • این ابزارهای پیچیده به دانشجویان کمک می‌کنند تا تجربیاتی را که لازم است از روش‌های تمرینی به دست آورند و درک بصری و عینی از آناتومی بدن انسان و چگونگی ارتباط آن‌ها با هم را فراهم کنند.
  • همان طور که بیان شد این رشته در ایران تا مقطع کارشناسی امکان ادامه تحصیل دارد ولی فرد می‌تواند در زمینه‌هایی دیگری به ادامه تحصیل بپردازد.
  • رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای با همه سختی هایی که یک دانشجو در راه آن متحمل می شود، متأسفانه در بازار کار خود دچار مشکلات فراوانی شده که بعضی مطالب نگران کننده آن در حد حرف های معمولی مردم کوچه بازار درآمده است.
  • کارشناسی ارشد با تخصص فیزیک پزشکی انکولوژی که تمام وقت است و 2 سال تحصیل در آن طول می کشد و دکترای فلسفه با تخصص فیزیک پزشکی انکولوژی که تمام وقت و 6 ساله است.
  • پیشرفت مداوم پزشکی و داروسازی تاکنون جان میلیون ها موجود زنده را نجات داده و باعث بهبود زندگی شده است.
  • این روش به این صورت کار می‌کند که مکانیسم‌های طبیعی سیستم‌های دفاعی سلول‌های باکتریایی ویروس های مهاجم را مهار می‌کند و در نتیجه قادر به بریدن زنجیره دی ان ای آلوده می‌شود.

این شبیه سازی سه بعدی نتایجی بسیار شبیه تر به بافت های انسانی به ارمغان می آورد. این تکنولوژی می تواند شروعی باشد برای تولید اندام های طبیعی در خارج از بدن و پیوند آن به بدن بیمار. آزمایشگاه کوچکی که بر روی یک چیپ قرار گرفته و قادر است بیماری ایدز را بدون نیاز به آزمایشات پیچیده و گران، در کمتر از چند ثانیه تشخیص دهد. مکانیسم عملکرد این چیپ، شمارش مولکول‌های مشخص شده و نیز سلولهای خونی بوده که از طریق این شمارش قادر است وجود یا عدم وجود ویروس ایدز را در فرد بررسی کند. این قرص‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی می‌شوند که بدون آسیب دیدن توسط سیستم گوارش انسان، داروها را در دوزهای مشخص شده به اندام‌های بیمار برسانند.

ثبت نام

ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید. دانشگاه آلبرتا یکی از بهترین مدارس آموزش تحقیقاتی در کانادا است که به شکل عمومی اداره می شود. برای مثال یک تکنسین جوشکاری فناوری نانو می تواند 71 هزار دلار کانادا در سال دریافت کند، در حالی که دستیار مهندسی تا 81 هزار دلار هم دریافت خواهد کرد. صنایع مختلفی در کانادا وجود دارند که می توانند یک فارغ التحصیل این رشته را به خود جذب کنند.

تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای چیست؟

امکانات نامحدودی برای توسعه بیشتر وجود دارد و بدون شک فناوری می تواند نقش اساسی در کمک به مقابله با چالش های بهداشتی طی ده سال آینده داشته باشد. جمع آوری و کاربرد داده ها کلید دستیابی به سطوح بیشتر اتوماسیون و هوش مصنوعی پیشرفته تر است. اما، شرکت های رسانه های اجتماعی به اعتماد و اطمینان مصرف کننده برای جمع آوری و استفاده بی خطر از داده ها آسیب رسانده اند. در حال حاضر در حدود 700 هزار نفر برای تنظیم ریتم قلبی خود از ضربان ساز ها استفاده می کنند.

​همچنین، در روش درمانی I – ۱۳۱ MIBG برای نوروبلاستوما (نوعی تومور بدخیم)، با تزریقرادیوتریسر به جریان خون، به سلول‌های سرطانی متصل می‌شود و امکان انتقال تشعشع به تومور را فراهم می‌کند. پزشکی هسته ای شاخه ای از علم پزشکی است که در آن از مواد رادیو اکتیو جهت تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود. روش های تشخیصی در مورد اعضاء مختلف بدن مانند استخوان ها، مغز، کلیه، ریه، قلب، دستگاه گوارش و دستگاه ادراری کاربرد دارند. از آنجا که کشور های پیشرفته صنعتی به پیشرفت خوبی در حوزه تکنولوژی پزشکی هسته ای رسیده اند بازار کار این رشته در این کشور ها مطلوب میباشد. رشته فیزیک پزشکی و نانو تکنولوژی در کانادا، یکی از رشته هایی در این کشور است که طرفداران خاص خود را دارد.

​هنگامی که زمان شروع تصویربرداری فرا می‌رسد، دوربین‌ها یا اسکنر‌ها مجموعه‌ای از تصاویر را ثبت می‌کنند. برای ثبت تصویر، ممکن است دوربین در اطراف بدن بیمار بچرخد یا ممکن است در یک موقعیت باقی بماند و ممکن است از بیمار خواسته شود که موقعیت خود را در حین تصویربرداری تغییر دهد. در حالی که دوربین در حال عکس گرفتن است، بیمار باید برای مدت کوتاهی ثابت بماند.

به لطف ارتقا و پیشرفت فناوری های پزشکی، هوش و کارایی ربات‌ها در حوزه پزشکی و درمان، پیوسته در حال پیشرفت است. کمپانی Gaumard Scientific که سابقه ای ۸۰ ساله در زمینه توسعه شبیه سازهای پزشکی دارد، اخیرا رباتی را ساخته که به آموزش پزشکی کودکان کمک قابل توجهی کرده است. اسپری های استنشاقی هوشمند مجهز به بلوتوث، برای کمک به بیماران مبتلا به آسم به منظور مدیریت بهتر وضعیتشان، طراحی و توسعه پیدا کرده است. به این صورت که یک دستگاه کوچک به اسپری استنشاقی متصل شده که تاریخ و زمان هر دوز و اینکه آیا این کار را به درستی انجام داده‌اید، ثبت می‌کند. همه می‌دانیم سال‌‌‌‌ها‌ست که تکنولوژی و پزشکی در‌ کنار هم قرار گرفته‌اند.

درس‌های این رشته در طول تحصیل:

در سال‌های اخیر ضریب درس‌های زیست و شیمی در کنکور برای این رشته ۴ بوده است، سپس درس ریاضیات با ضریب ۳ در آزمون ورودی دانشگاه برای این رشته در الویت قرار گرفته است. فیزیک و زمین‌شناسی نیز به ترتیب با ضرایب ۲ و ۱ برای موفقیت در آزمون ورودی این رشته مهم هستند. به طور کلی تنها در ایران دو دانشگاه هستند که این رشته را در خود جای داده اند. دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این دو گزینه هستند. یعنی افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند تنها این دو انتخاب را می توانند در انتخاب رشته خود داشته باشند. تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای این پتانسیل را دارد که بیماری را در مراحل اولیه خود شناسایی کند، اغلب قبل از اینکه علائم بیماری رخ دهد یا اختلالات را بتوان با سایر تست‌های تشخیصی تشخیص داد.

این امر به ویژه برای بیمارانی که شرایط مزمن را باید کنترل کنند بسیار مفید است، به این دلیل که مراقبت مداوم، راحت و مقرون به صرفه را برای آن‌ها به وجود می‌آورد. انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی درمان‌های پزشکی از راه دور، تا سال 2025 به 113.1 میلیارد دلار هم برسد. یکی از بهترین تکنولوژی های پزشکی در سال 2020، پهباد های تحویل دارو هستند. با پیشرفت تکنولوژی‌ های پوشیدنی که با افزایش بیماری‌های مزمن مثل دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی همراه بوده است و هدف آن مبارزه با این بیماری‌هاست و به بیماران برای پیگیری و بهبود آمادگی جسمانی آن‌ها کمک می‌کند. در ملبورن استرالیا، گروهی از محققین دانشگاه RMIT موفق به ساخت کپسول هوشمندی شده اند که به موبایل بیمار متصل شده و داده های مختلفی را از دستگاه گوارش جمع آوری می‌کند.