دسته‌ها
اخبار

چگونه فناوری می تواند از “فرهنگ کلاهبرداری” فاصله بگیرد


تمام جلسات درخواستی از اج، امنیت هوشمند را بررسی کنید اینجا.


کریپتو ممکن است آ،ین فناوری مرتبط با قالی‌کشی باشد (2.8 میلیارد دلار به طور دقیق در سال 2021 ارزش دارد)، اما به سختی روند جدیدی در فناوری است. کلاهبرداری به اندازه تکنولوژی و حتی نسخه اصلی وجود داشته است آیفون اپل نسخه ی نمایشی کاملا جعلی بود. ماکت اصلا کار نکرد. استیو جابز یک طراحی رقص با دقت ساخته شده را دنبال کرد تا مخاطبانش را گمراه کند که فکر کنند چنین است. آیا او دروغ می گفت؟ یا اینکه او حقیقت را زودهنگام می گفت؟

با توجه به اینکه چند نفر از شما ممکن است این مطلب را در آیفون بخو،د، ادعاهای بزرگ او به سختی کلاهبرداری محسوب می شود. پس از همه، او انجام داد در نهایت به وعده هایش عمل کند. با این حال، رسوایی های صنعتی از درام در حال انجام الیزابت هلمز و ترانوس گرفته تا تروور میلتون که کامیون های نیکولا وان را در سراشیبی می چرخاند (و گرفتن یک محکومیت کلاهبرداری برای مشکلات او) نشان می دهد که این بازار چقدر می تواند دشوار باشد.

بنابراین، چگونه الگوبرداری از این نوع رفتار به بخشی عادی از فرهنگ فناوری تبدیل شد؟ “تقلیب تا زم، که آن را بسازی” یک تعبیر به دلایلی است، اما برخی آن را بیش از حد به دل گرفته اند. این صنعت برای خود چاله ای حفر کرده است که اکنون باید از آن خارج شود. بنیانگذاران باید راهی برای تعادل آرمان گرایی و اعتماد به نفس با خودآگاهی و پیگیری بیابند.

قاعده، نه استثنا

مطمئناً، افراد رویایی مانند جابز و ایلان ماسک، افسانه‌هایی برای اجرای موفق بازی‌های «هیل مری» هستند، اما این امر رایج‌تر است که بیش از حد قول بدهیم، کمتر تحویل دهیم یا به سادگی توپ را رها کنیم. این گروه نوظهور از بنیان‌گذاران استارت‌آپ و متفکران بزرگ به فرهنگی تلقین شده‌اند که در آن تشویق می‌شود بزرگ صحبت کنند، اما زم، که نتو،د به وعده‌های خود عمل کنید، عواقب بسیار واقعی وجود دارد.

رویداد

اج، امنیت هوشمند بر حسب تقاضا

نقش حیاتی هوش مصنوعی و ML در امنیت سایبری و مطالعات موردی خاص صنعت را بیاموزید. امروز جلسات درخواستی را تماشا کنید.

اینجا را تماشا کنید

هولمز مثال کاملی از آن است – دلیلی وجود دارد که آنها این یک را ساخته اند سریال هولو در مورد این رسوایی و اینکه دادگاه او هنوز در سرفصل اخبار امروز است. این به این دلیل است که بسیاری از ما معتقد نیستیم که ،ی مانند وایل ای. کایوت به یک دیوار آجری مو،ی لازم را دارد، زیرا می‌د،م که این چیز هرگز کار نخواهد کرد.

نمونه هایی از ، تحصیل، نادیده گرفتن مخالفان، وحشیانه ترین ایده هایی که به برندهای روزمره تبدیل شدند، وجود دارد. اما آنها استثنا هستند، نه قاعده. اگر زمین شما فقط به دود و آینه متکی است، شما نقطه تفاوت جابز را از هلمز و میلتون از دست داده اید.

این نوع استراتژی سریع صحبت ، می توان انجام شود، اما به این م،ا نیست باید بودن. بنابراین، چگونه فرهنگ کلاهبرداری را متوقف کنیم؟

شهرت ویران صنعت فناوری

صنعت فناوری پر از اخلالگران بزرگ بعدی است. همین یک روز، شرکتی را دیدم که نمکدان های بلوتوثی (با چراغ و بلندگو!) می فروخت و تنها چیزی که می ،زد سرم است. این یک کلاهبرداری نیست – من فقط نمی دانم که آنها قرار است چه مشکلی را حل کنند.

اما خارج از سطل معامله، صنعت فناوری مملو از موفقیت‌های بزرگ است که هاله‌ای بر صنعت می‌افکند. ،یدارهای میلیارد دلاری به قدری اتفاق می افتند که تقریباً نسبت به آنها حساس شده ایم. یک ضرب‌کننده نیرو وجود دارد که نمی‌توان با آن مقایسه کرد، زیرا شرکت‌های معمولی به صورت خطی مقیاس می‌شوند، اما شرکت‌های فناوری به صورت مجازی (و سریع) مقیاس می‌شوند.

فیس‌بوک خودش به‌صورت ویروسی رشد کرد، همان‌طور که شورشی که در پلتفرم آن شکل گرفت، رشد کرد. افراط‌گرایان سیاسی، «سریع حرکت کن و چیزها را بشکن» مارک زاکربرگ را کمی بیش از حد تحت اللفظی برداشت ،د: روح این عبارت قرار است در مورد ش،تن چیزها برای بازسازی بهتر آنها باشد، نه فقط ت،یب بی‌هدف.

یکی از دام‌هایی که بنیانگذاران استارت‌آپ در آن گرفتار می‌شوند، چیزی است که من آن را «مجتمع رویایی» می‌نامم. ما با شنیدن داستان‌های افرادی بزرگ می‌شویم که همه شک‌ها را به جان ،یدند و برای موفقیت پایداری ،د، زیرا آنها به تنهایی چشم‌انداز داشتند و راه درست را می‌دیدند. اما هیچ‌، درباره بازخوردها و توصیه‌های معتبری که این افراد از تیم اطراف خود جمع‌آوری کرده‌اند، به شما نمی‌گوید. حتی افراد رویایی نیز برای تصمیم گیری صحیح و ترسیم بهترین مسیرها به مرزهای واقعیت نیاز دارند.

فرهنگ کلاهبرداری طیفی به اندازه خود فرهنگ فناوری است و تشخیص تفاوت بین نوآوری صادقانه و کلاهبرداری های غیر صادقانه دشوار است. در واقع، بدترین بخش کاری که هولمز انجام داد آسیب رساندن به نوآوری به ،وان یک کل بود. اقدامات او یک اثر دل،اش ایجاد کرد. حداقل تا یک دهه آینده هیچ ، قرار نیست روی یک “کلون ترانوس” مشکوک سرمایه گذاری کند.

فقط خون در آب نیست، بلکه مسموم شده است.

مسیر رستگاری

درمان فرهنگ کلاهبرداری با دقت لازم شروع می شود. بررسی من، می‌توانست همه چیزهایی را که در شرکت‌هایی مانند ترانوس و نیکولا پیش می‌رفت، آشکار کند. سرمایه گذاران ممکن است پروفایل های ریسک بالاتری داشته باشند، اما دلیلی وجود ندارد که صرفاً احتیاط را به باد بیاورند. در دره سیلی، پول بسیار سست و آس، وجود دارد، و مدهای بدون ماده مستحق تامین مالی نیستند.

،وماً موسسان استارت آپ به خاطر داشتن اه، عالی مقصر نیستند. شما نمی تو،د از ،ی بخواهید که رویا نبیند. تنها دلیلی که هر چیز جدیدی ساخته می شود این است که مردم رویاهای بزرگی دارند و می دانند چگونه آنها را به واقعیت تبدیل کنند.

اما کلاهبرداری‌هایی مانند Theranos زم، اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران فرصتی را انباشته می‌کنند و به سرمایه‌گذاری در آن ادامه می‌دهند بدون اینکه زحمت نگاه ، به فناوری زیربنایی را به خود اختصاص دهند. اخلاق در VC ها، انکوباتورها، شتاب دهنده ها و سایر شرکت های سرمایه گذاری باید اعتبار را بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل شود. داشتن ایده های بیرونی مشکلی ندارد، اما لازم است که آنها را زودتر و خیلی بیشتر تأیید کنید.

کارآفرینان جدی وجود دارند – آنها را تشویق کنید

تشویق اصالت درمان فرهنگ کلاهبرداری است. بنیان‌گذاران زیادی وجود دارند که نمی‌خواهند با شارلاتان‌های جهان ارتباط برقرار کنند. کارآفرینان جدی وجود دارند که واقعاً در راستای منافع مش، عمل می کنند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند تشویق و حمایت است (بیش از حد معمول) از افرادی که صادقانه بگویم هرگز سزاوار آن نبودند.

مشکل اینجاست: اگر قرار است توسط افرادی که قو،ن را رعایت نمی کنند مورد ضرب و شتم قرار بگیرید، انگیزه کمی برای پیروی از قو،ن دارید. و حتی اگر بنیانگذار، مانند هولمز در جریان کلاهبرداری های فناوری تیتر اخبار می شوند، حقیقت این است که او تنها کاری را انجام می داد که سرمایه گذاران و هیئت مدیره او قبول و تشویق می ،د.

اگر می‌خواهیم فرهنگ کلاهبرداری را قبل از رسوایی بزرگ بعدی در صنعت متوقف کنیم، باید بنیان‌گذاران خوب، صادق و صادقی را تشویق کنیم که الگوی دیگران باشند. در غیر این صورت، ما در این چرخه معیوب گیر کرده ایم. اگر به زودی کاری انجام ندهیم، حداقل چیزی برای تماشا در Hulu خواهم داشت.

کریس کاردینال یک اصل موسس است استودیو سیناپس.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخو،د


منبع: https://venturebeat.com/enterprise-،ytics/،w-tech-can-move-away-from-swindle-culture/