دسته‌ها
اخبار

چرا مونالیزا در “پیاز شیشه ای” بود؟


اگر رایان جانسون نویسنده/کارگردان در یک چیز برتری دارد، این است که گروهی از هنرمندان را گرد هم می‌آورد تا تمام جزئیات کوچک را در طراحی تولید، لباس‌ها و وسایل مورد استفاده قرار دهند. در حالی که چاقوها بیرون مجلل فراو، داشت (و ژاکت های پاییزی) پیاز شیشه ای دارای کل ویلا است که با آثار هنری گرانبها تزئین شده است، از جمله خود مونالیزا.

که در پیاز شیشه ای، میلیاردر مای، برون (ادوارد نورتون) با موزه لوور قراردادی برای قرض گرفتن مونالیزا بسته است، در حالی که موزه به دلیل بیماری همه گیر بسته است. منطقی است، درست است؟ به هر حال هیچ ، به موزه نمی رود – ممکن است گران بهاترین آثار هنری شناخته شده برای بشر را نیز دریافت کند و آن را برای قهقهه ها و خنده ها نگه دارد.

در حالی که معمای فیلم آشکار می شود، مونالیزا در حاشیه نشسته و بیکار به تماشای دسته ای از میلیونرهای دیوانه می نشیند که سعی می کنند آنچه را که اتفاق افتاده کنار هم بچینند. اگرچه کمی هوس‌انگیز به نظر می‌رسد، اما این نقاشی کلیدی است برای تفسیر ک،ی فیلم در مورد میلیاردرها و وسواس آنها به میراث – فانتزی که متکی بر مقادیر انبوهی از ثروت و امتیازات بین نسلی است، نه اینکه به حمایت و نوازش فراوان دیگران اشاره کنیم. که کمتر خوش شانس هستند (ی،ی ثروتمند).

مای، برون، شخصیت ادوارد نورتون کیست؟

مردی با پیراهن خا،تری در اتاقی با پنجره های بزرگ ایستاده است.


اعتبار: نتفلی،

مای، برون یک تونی استارک خودخوانده است – مردی به طرز مضحکی ثروتمند با منیتی متورم که تصورش از خود را به این فکر می‌کند که او یک ابرقهرمان است. (آشنا به نظر می رسد، ایلان؟). اما برخلاف مرد آهنی، که در واقع میکند جهان را نجات دهدمای، برون فقط یک برادر فناوری است که به دنبال رویای توهم آمیز اولین ،ی است که کاری را انجام می دهد. مثل خیلی از ما میلیاردرهای واقعی، ایده های او هرگز در واقع متعلق به او نبودند.

همچنین ببینید:

“پیاز شیشه ای” چگونه با همه گیری COVID-19 مق، می کند؟

برون مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران یک شرکت فناوری به نام آلفا است، جایی که آ،ین تلاش او اجرای یک منبع انرژی جایگزین جدید است که او آن را Klear می نامد، اگرچه هرگز آزمایش نشده است. با این حال، به زودی متوجه می‌شویم که در واقع اندی (جانل مونه) بود که ایده آلفا را مطرح کرد و به برون گفت که کلیر ناامن است، در نتیجه یک دادخواست طاقت‌فرسا به وجود آمد که در آن برون شواهدی ساخت که نشان می‌داد او در واقع خالق اصلی است. آلفا و ا،اج اندی به ،وان مدیرعامل.

بنابراین، معامله با مونالیزا در چیست؟ پیاز شیشه ای?

مردی با کت و شلوار در اتاقی پر از مجسمه های شیشه ای ایستاده است.


اعتبار: نتفلی،

که در پیاز شیشه ای، مونالیزا نمادی برای میراث است. اگر بخواهید این نقاشی به ،وان یک تابلوی روحی برای زندگی برون عمل می کند و هدف نهایی را تجسم می بخشد که او می خواهد به آن برسد. در طول فیلم، برون مرتباً به این موضوع اشاره می‌کند که می‌خواهد با مونالیزا از او یاد شود. او میل دارد که از او به ،وان یکی از برترین های تاریخ یاد شود، در آزمون زمان ایستاده و به باشگاه بهترین هنرمندان و مخترعان جهان بپیوندد.

اما آیا این بی زم، در قرن بیست و یکم وجود دارد، چه رسد به یک میلیاردر فناوری؟ واقعاً نه، زیرا برخلاف لئوناردو داوینچی، که میراثش از طریق استعداد هنری منحصربه‌فرد او تثبیت شد، برون م،ای خود را در آنچه که دارد می‌یابد، نه آنچه را که کمک می‌کند. او مایل بود یک منبع انرژی آزمایش نشده را فقط به خاطر اینکه اولین ،ی باشد که این کار را انجام می دهد توزیع کند. او حتی صاحب گیتار پل مک کارتنی است که فقط برای سرگرمی آن را ،اب می کند. دقیقا همین نگرش است که نشانه سقوط اوست.

این وسواس برون برای داشتن ،اوینی است که به او تعلق ندارند که راهنمایی می کند پیاز شیشه ایکل قوس و رمز و راز او هرگز یک خالق یا نابغه نبود، و وقتی هلن (همچنین ژانل مونه!) همه چیز را در آ،ین ،مت فیلم نابود می کند – با استفاده از کلیر به ،وان یک شتاب دهنده – مونالیزا شعله ور می شود و آرزوی او را تا حد زیادی برآورده می کند. راه کنایه آمیز

برون برای همیشه به ،وان “،ی که مونالیزا را نابود کرد” شناخته می شود که به آن بازمی گردد پیاز شیشه ایتفسیری از ثروت مدرن به ،وان وسیله ای برای نابودی دنیوی. میلیاردرها در واقع برای کمک به مردم یا کمک به جامعه در راه های تغییر دهنده زندگی وجود ندارند. آنها فقط می خواهند همه چیز را در اختیار داشته باشند و به دلیل اینکه الگوی رویای آمریکایی هستند که وجود ندارد، یک ستاره طلا بگیرند.

پیاز شیشه ای اکنون در نتفلی، پخش می شود(در یک برگه جدید باز می شود).




منبع: https://mashable.com/article/gl،-onion-mona-lisa-explainer