دسته‌ها
اخبار

چرا اسناد لو رفته پنتاگون هنوز در توییتر و Discord منتشر می شود؟


توییتر و پلت فرم رسانه های اجتماعی Discord سیاست های مختلفی دارند که ممکن است آنها را وادار کند اسناد لو رفته پنتاگون را که مقامات ،ت بایدن می گویند اطلاعات کلیدی در مورد عملیات جمع آوری اطلاعات ایالات متحده را فاش می کند، حذف کنند.

اما مناطق خا،تری در آن قو،ن و اجرای ناهموار آنها باعث می‌شود که مشخص نباشد مدیران آن شرکت‌ها چگونه یا حتی تصمیم به حذف آن‌ها می‌گیرند یا خیر.

از روز شنبه، توییتر به میزب، توئیت هایی با اسناد پنتاگون ادامه داد، که برخی از آنها حداقل از روز چهارشنبه منتشر شده بودند. هیچ نشانه ای وجود ندارد که ایلان ماسک، که نزدیک به شش ماه پیش توییتر را ،یداری کرده است، با اسناد طبقه بندی شده علیه این توییت ها اقدامی انجام دهد.

دو روز پیش از آن، به نظر می‌رسید که آقای ماسک به توئیتی درباره مطالب فاش شده پاسخ ط،ه آمیزی داده است. “بله، شما می تو،د به طور کامل چیزهایی را از اینترنت حذف کنید – این کاملاً کار می کند و به هیچ وجه توجه شما را به هر چیزی که می خواهید پنهان کنید جلب نمی کند.” او نوشت.

در دیسکورد، یک پلتفرم پیام‌رسان محبوب بین بازیکنان بازی‌های ویدیویی، اسناد پنتاگون ممکن است در اوایل ماه مارس منتشر شده باشد. از آنجایی که گروه‌های گفتگوی Discord – معروف به سرورها – مستقیماً توسط شرکت مانند فید فیس‌بوک یا توییتر مدیریت نمی‌شوند، توزیع اسناد پنتاگون به سختی قابل تشخیص بود.

آقای ماسک روز شنبه به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد و دیسکورد از اظهار نظر خودداری کرد. مشخص نیست که آیا از این شرکت ها که هر دو در ایالات متحده مستقر هستند، خواسته شده است که مواد پنتاگون را حذف کنند یا خیر.

در گذشته، توییتر ممکن است مطالب را حذف کرده باشد تحت قو،ن دو مدیر سابق به نیویورک تایمز گفتند که انتشار و توزیع مطالب هک شده را ممنوع می کند. بر اساس این سیاست، توییتر توییت‌هایی را حذف می‌کند که حاوی «مواد هک شده واقعی یا مصنوعی» هستند یا بر،ب‌های هشدار دهنده را روی مطالب قرار می‌دهند. برخی از مطالب پنتاگون که در رسانه های اجتماعی منتشر می شود ممکن است دستکاری شده باشد.

اما اخطارهایی در مورد قو،ن توییتر وجود داشت، همانطور که در یک سند خط مشی توضیح داده شد، که آ،ین بار در اکتبر 2020 به روز شد. این قو،ن استثناهایی را برای مطالبی که مبنای گزارش آژانس‌های خبری را تشکیل می‌دهند، مجاز می‌دانست. و بحث‌های درون شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد اینکه چه چیزی باید آنلاین باشد، اغلب شبیه به بحث‌هایی است که رسانه‌های سنتی در مورد اینکه آیا مطالب افشا شده یا هک شده برای توجیه انتشار به اندازه کافی برای عموم علاقه‌مند است یا خیر.

روز شنبه مشخص نبود که آیا مطالب پنتاگون هک شده است یا عمداً فاش شده است – به نظر می رسد تصاویر منتشر شده ع، هایی از اسناد باشد. این اسناد ممکن است در یک منطقه خا،تری قرار گیرند که حداقل در گذشته منجر به بحث بین افسران انطباق در داخل شرکت در مورد اینکه آیا آنها واجد شرایط حذف هستند یا خیر.

توییتر از سیاست مواد هک شده خود برای جلوگیری از انتشار مقاله ای در اکتبر 2020 از نیویورک پست استفاده کرد که می گفت FBI رایانه ای را که ظاهراً متعلق به هانتر بایدن، پسر جوزف آر. بایدن جونیور است، توقیف کرده است. رهبران توییتر، از جمله جک دورسی، مدیر اجرایی وقت، بعداً این تصمیم را اشتباه خواندند.


آنچه ما قبل از استفاده از منابع ناشناس در نظر می گیریم. آیا منابع اطلاعات را می دانند؟ انگیزه آنها برای گفتن به ما چیست؟ آیا آنها در گذشته قابل اعتماد بوده اند؟ آیا می تو،م اطلاعات را تایید کنیم؟ حتی با برآورده شدن این سوالات، تایمز از منابع ناشناس به ،وان آ،ین راه حل استفاده می کند. گزارشگر و حداقل یک سردبیر هویت منبع را می دانند.

مدیران سابق که از ترس انتقام آقای ماسک به شرط ناشناس ماندن با تایمز صحبت ،د، گفتند که توییتر اغلب گزارش هایی مبنی بر نقض احتمالی سیاست هایش از سازمان های ،تی ایالات متحده دریافت می کند.

اما از زمان تصاحب شرکت در ماه اکتبر، آقای ماسک گروه‌های مسئول اعتدال را کاهش داده و بیش از 75 درصد از 7500 کارمند توییتر ا،اج یا ، شده‌اند. الا اروین، رئیس امنیت و اعتماد توییتر، بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

توییتر به دستور ،ت هایی مانند هند و به میل آقای ماسک، انتشار محتوا را حذف کرده یا از آن جلوگیری کرده است.

در هفته گذشته، توییتر همچنین پس از رونمایی از سرویس مشابه توییتر، شروع به تنظیم گردش و مشارکت پیوندها به Substack، پلتفرم خبرنامه کرد. در روز جمعه، بسیاری از نویسندگان Substack دریافتند که توییت هایی که پیوندهایی به صفحات Substack آنها دارند نمی توانند لایک یا بازتوییت شوند.

محبوبیت Discord در طول همه‌گیری افزایش یافت و از ریشه‌های بازی ویدیویی خود فراتر رفت. تا اوا، سال 2021، این پلتفرم هر ماه بیش از 150 میلیون کاربر فعال داشت.

Discord به اصطلاح سرورهایی را ارائه می دهد که در اصل اتاق های گفتگو هستند، جایی که افراد می توانند سرگرمی ها و پیام های خود را با یکدیگر گفتگو کنند یا به تماس های صوتی بپیوندند. برخی از سرورها عمومی هستند و شامل هزاران نفر هستند، در حالی که برخی دیگر – مانند سرورهایی که فقط برای گروهی از دوستان ساخته شده اند – خصوصی هستند.

این ترتیب Discord را قادر به رونق بخشیده است، اما همچنین منجر به مشکلاتی در زمینه محتوای مضر شده است. اطمینان از اینکه کاربران Discord از خط‌مشی‌های پلتفرم پیروی می‌کنند و از ارسال مطالب نامن، یا مشکوک خودداری می‌کنند تا حد زیادی به افرادی که سرورها را ایجاد می‌کنند واگذار شده است، که برخی از آنها اعضای انجمن‌های سرور را برای کمک به اجرای قو،ن جانشین می‌کنند.

خصوصی بودن برخی از این گروه ها به این م،ی است که آنها به راحتی می توانند از تشخیص یا تعدیل فرار کنند.

در سال 2017، ملی‌گرایان سفیدپوست تظاهرات «حق را متحد کنید» را در شارلوتزویل، ویرجینیا، روی سرورهای راست افراطی Discord سازماندهی ،د. مدیران شرکت می‌دانستند که ملی‌گرایان سفیدپوست از این پلت فرم استفاده می‌کنند، اما آنها را تا بعد از تجمع حذف ن،د.

Discord گفت که از آن زمان تیم نظارت بر محتوای خود را تقویت کرده است و مدیر اجرایی این شرکت، جیسون سیترون، در مصاحبه ای در سال 2021 گفت که 15 درصد از کارمندان او در تیم های اعتماد و ایمنی کار می کنند.

با این حال، این شرکت پیام‌های Discord را در سرور خصوصی که تیراندازی که بهار گذشته 10 نفر را در یک فروشگاه مواد غذایی در بوفالو کشت، ارسال کرده بود، کشف نکرد. در این پیام ها، تیرانداز اظهارات نژادپرستانه ای را منتشر کرده و به نظر می رسد که جزئیاتی از برنامه ریزی خود برای انجام این حمله را ارائه کرده است. پس از تیراندازی، دیسکورد گفت که در حال بررسی این پست ها و همکاری با آژانس های اجرای قانون است.

در آن جدیدترین گزارش شفافیتدیسکورد، که سه ماه آ، سال 2022 را پوشش می‌دهد، گفت که بیش از 150000 حساب را برای نقض خط‌مشی غیرفعال کرده است که از «آزار و اذیت و قلدری» تا «محتوای استثمارگرانه و ناخواسته» را شامل می‌شود. این شرکت گفت که تعداد حساب هایی که این شرکت غیرفعال کرده بود نسبت به سه ماه قبل از آن 17 درصد کاهش داشته است.




منبع: https://www.nytimes.com/2023/04/08/technology/leaked-pentagon-do،ents-twitter-discord.html